• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

MoM11 skrev 2014-11-09 16:24:43 följande:

Jag är så extremt trött. Är på dg 6 efter insättningen. Kan vara ett gott tecken, men kan även vara biverkningar av hormoner och kanske kortisonet. Var redan extremt trött i perioder under själva behandlingen. Har även haft dunderhuvudvärk hela veckan. Testdag är först nästa söndag, men jag funderar på att testa redan på torsdag eller fredag. Ena stunden har jag en bra känsla, nästa tänker jag att varför skulle det ta sig denna gång. Det enda lilla embryo som klarade sig till dag tre av 10 fina ägg. Men visst, det behövs bara ett osv...

Håller tummarna!
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 19:23:17 följande:

Ja jag har hittat en del Lchf vänliga godsaker och liksom varit nöjd då men denna helgen har varit svårt och det har varit väldigt deppigt.Det var sista gången jag gjorde såhär har jag lovat mig själv.Brukar äta ostar,ölkorv och fläsksvålar med 0 kolhydrater som helgmys:) Åh,pannacotta kan jag med äta,Tack! Jag trivs jättebra med detta annars och är inte heller så svullen längre.Kommer inte gå till vanliga vanor igen.Men svårt är det ibland när sockersöt kommer.Ska göra mig en panncottat med bär nästa gång;)

Jag vet det kan vara jättesvårt! Kvällarna är svårast för mig, sitter i huvudet att man ska äta nåt gott då... Har Du testat ketobollar? Är som chokladbollar och smakar jättegott! Receptet låter rätt äckligt Men dom är riktigt riktigt goda och mättande så man orkar inte så många Fläsksvålarna är bra!

Sen ska man inte gräva ner sig för att man "faller tillbaka" ibland. Det är inte hela världen. Huvudsaken majoriteten av tiden är bra. Döm inte dig själv på det också, är nog hårda mot oss själva ändå med tanke på situationen som vi är i
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 14:20:47 följande:

Jag gjorde misstaget att berätta för svärmor och ena svägerskan för va trött på att höra alla frågor och kommentarer varenda gång.Jag sa det blir inga fler barn här!

Sen skvallrade svärmor så alla i hela hans familj vet nu,jag berättade liksom i förtroende så det var ett stort misstag.Och ingen förstår heller,deras patetiska råd som tänk inte på det så mycket det blir nog när ni minst anar det.Tack för ert försök till stöd men det funkar inte så!

Nu sista tiden träffar jag inte sambons familj mycket alls.Jag orkar inte,och hans mamma är jättejobbig och så okänslig.Han åker oftast dit själv.

Jag vill inte bli påmind hela tiden när det tar mycket kraft att bygga upp en mur för att jag inte ska bryta ihop.Jag måste koncentrera mig på mig själv ett tag.

Jobbigt när man inte kan lita på dem... :-\ Tack och lov har våra familjer och vänner som vet om det vara fantastiska på det vis att vi inte fått nå pekpinnar och de har varit ganska lejdback och känns. Som om de har förståelse för att jag inte vill bebisgulla nåt liksom.
  • M  och  M

Fru Karlsson, säg till om du vill ha nåt tips på recept eller något med lchf, tycker det är kul

56kilos hemsida gissar jag du har upptäckt? Den tycker jag har många bra recept. Samma Jills mat

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 19:31:31 följande:

Tack:) Nej det här var enda helgen som blev så,jag gör inte alltid så och i veckan och förut har jag varit strikt.Dock är det bara jag som följer så blir svårt när sambon gottar sig;)

Det kan jag tänka mig! Min man var/är jättetacksam att jag också valt att äta så ön fats jag inte behöver det för vikten skull för det har varit mkt enklare för honom då. Han har gått ner cirka 45 kilo. Din man kan inte tänka sig att hänga på också då? Om du försöker framhäva fördelarna förutom viktnedgång? Kostdoktorns sida kanske kan peppa honom

Bra efterrätt!

www.jillsmat.se/recipe/himmelsk-lchf-chokladfondant/
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 19:35:22 följande:

Men du får gärna också dela med dig av dina recept såklart:) Du kan pm mig också om du vet nåt smarrigt;)

Haha jag har hur många som helst

Har du Instagram?
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 19:33:44 följande:

Tack:) Jag har en vän som också följer så har fått lite goda recept av henne.Ska kolla den sidan:)

Vad bra, är alltid skönt att ha någon annan att bolla med som tänker samma
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 19:38:14 följande:

Han provar lite ibland men han kan inte sluta med pasta och potatis:) Han har ingen övervikt egentligen men hjälper ju om båda äter samma.

Hehe inte lätt

Saknar inget av det där faktiskt, pasta eller potatis eller traditionellt bröd. Har hittat så bra ersättare

Jag pm:ar dig några av våra favvorecept
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 21:23:54 följande:

Vad kul!:) Jag älskar ju det saftiga morotsbrödet.Går snabbt och göra och lite variation.Annars blir det oftast Avvokado ned nån röra och ägg och skinka.Eller bacon och Ägg röra. Äter era barn också det? Sonen får potatis, ris eller pasta och smörgås.Känns som att de behöver kolhydrater när de växer.

Dottern får pasta, potatis, bröd osv, mest för att hon inte gillar "vårt" rätt kräsen med maten :-\ Skulle gärna se att hon åt mer lchf men..
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 21:48:48 följande:

Känner att vi hade haft massor och prata om om vi tjejer här hade setts på vinkväll;) Eller vad säger ni?

Skojar du?! Vill träffa er allihop! Vinkväll it is!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?