Ziry skrev 2014-10-29 12:13:53 följande:
Jag fick ett solklart positivt äl-test i måndags vilket aldrig har hänt mig förut. Nu fortsätter testen att vara riktigt starka, nästan positiva. Någon som har några tankar om det?
Jag förstår hur du känner, och gudarna ska veta att jag har slängt ur mig den ena bitterheten efter den andra efter graviditetsbesked, men jag måste säga att jag blev ändå ledsen av den här meningen. Två av mina symtom av pcos:en är övervikt och ätstörning, gör det att jag förtjänar barn mindre än någon annan?
Jag kämpar på så gott jag kan med både vikt och mat men depressionen som utlöstes av min trippelkur Pergo i april har i princip lett till att jag har hetsätit i flera månader. Det är inget jag är stolt över, och nu när jag medicinerar min depression så äter jag mer normalt. Men som sagt, jag blev ändå ledsen över din kommentar. Jag är ingen dålig människa för att jag är tjock och äter fel ibland.
Var absolut inte så jag menade. Gudarna ska veta att hör inne är det ingen som missunnar någon annan en graviditet. Det jag menade var att jag kan bli fascinerad hur det fungerar bara, att människor som sköter sin hälsa och mår bra på alla övriga sätt och så, har så svårt att bli gravid. Man tycker att det borde vara en fördel på något vis ändå. Men så är det ju uppenbarligen inte. Jag menade inget illa mot de som är överviktiga och har problem med mat på nåt vis. Uttryckte mig kanske ogenomtänkt mitt i upprördheten. Förlåt mig.