• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-08-20 18:39:42 följande:
    Ja det gick undan när det väl hände :-P Lite skräckblandad förtjusning. Hoppas och tycker det låter lovande, men vågar ändå inte...

Vi har sparat ihop kostnaden på 60000kr för trepack. Sparat allt som inte varit nödvändigt. Vi har inga lyxjobb så men vi har kunnat prioritera detta under många månader. Mannen kanske får bruttoavdrag, men sen tillkommer ju kostnad för medicin också, 2200kr idag bara till exempel. Så slutnotan blir ju högre än 60000 gissningsvis.
    så bra att ni kunnat spara ihop så mycket!! är väl mer prisvärt att ta ett sånt trepack va? Hoppas det leder till en väldigt bra slutsak sen.
  • Gweny

Tack för eran peppning inför spolningen, får hoppas det inte blir så jobbigt för mig heller då.
    Har precis haft 1a pergotime kuren, sluppit några biverkningar än så länge och laddar nu inför en förhoppningvis äl med ett fint ägg. håll tummarna.

MoM11>> Välkommen till oss. Trist att det blivit så för er! Just när man inte får några svar på varför heller.   

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-22 16:05:10 följande:
    Jag ska också börja med pergotime i September!:) Äntligen.
    Vad tänker du kring tvillingfödsel och denna behandling? Frågade min läkare hur stor risk det var men mycket liten sa han men har ju läst och hört de som fått det av dem.Är livrädd för det.Känns hemskt och säga när man kämpat såhär länge men det vill vi inte ha.
    Åh vad bra!  Hoppas det ska hjälpa oss nu. Jag är självklart nervös inför detta med tvillingfödsel, 1/10 är ju lite väl stor chans.... Sambon tycker det är lite spännande, men jag föredrar nog ett barn i taget, som du säger lite taskigt att säga så när man längtar så. Samtidigt....hellre tvillingar än inga barn alls.  

Min läkare sa att risken är väldigt liten på enkeldos, sen börjar inte min med vul innan dubbel och trippeldos, det gör det ju lite nervöst med.  
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-08-23 14:21:43 följande:

Var tvungen att åka in till babyproffsen idag... Förstå vilken plåga!

fy, tror dig. IKEA är tyvärr ett ställe man ser väldigt mycket magar och nyfödda på. Men dit vill man ju åka ibland, så bara att självplåga sig lite.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-23 19:21:55 följande:
    På tal om gravida var vi på en liten tillställning för barn i stan idag.
    Självklart kommer svägerskan fram med stora magen i vädret!
    Jag hade inte alls lust och prata och sonen var otålig,men sambon skulle tvunget kommentera den stora magen(vad fan skulle han göra det för då!) och då var det igång med ultraljud och bla bla bla...jag kunde inte va mer ointresserad och svarade inte ens,sa vi var tvungna och gå vidare...Ständigt blir man påmind,överallt.Hade annars sett fram emot ett par timmar och umgås med sonen men blev ju nere direkt.Dessutom har jag berättat för vår situation för henne,då kan jag tycka man kan ta lite hänsyn!
    Min sambo skulle promt upp till sin kusin som är höggravid och hämta en sak...jag kände inte för det, så stannade i bilen.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-23 22:00:47 följande:

Tror faktiskt inte det går att sätta sig in hur det känns att vara i den här situationen. Jag har vänner som vet om hur vi kämpat och som vet hur dåligt jag mår och som jag ändå kan prata med, som har fått bebisar under tiden vi kämpat. Men de kan ändå komma med såna klumpiga konstiga jobbiga kommentarer eller saker att säga att man känner att va fan säger du så för när du vet vad jag går igenom. Men det är som att de inte förstår. Vet inte. Om man kan kräva det.. Jobbigt men sant.

några få vänner vet om det, men ingen av dem kan sätta sig in i hur det verkligen känns. dem hade inga problem själva. Har också fått klumpiga kommentarer... finns ett långt irriterande om det i min blogg bla...  folk borde tänka sig för vad dem säger.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-24 22:23:48 följande:

Blä för att jobba heltid och förlora tid med det enda barn man har! Detta för att eventuellt få full föräldrapenning OM vi lyckas få ett barn till. Frågan är om det var värt det... :-\ I och för sig för att finansiera slutsumman till IVF också då..

Jag vill också egentligen gå ner i arbetstid igen, men vill ju jobba mer just för föräldrapenningen....
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-25 11:06:45 följande:
    Jag följer också din bloggGlad 
    Man behöver skriva av sig och få ut alla tankar och känslor på nåt sätt.
    Jag har funderat på och göra en blogg genom facebook om vardagen och detta men vill inte alla ska veta.Hoppas ni lyckas och håller tummarna för er!
    Gör en vanlig blogg, där du kan vara anonym då?

Jag är anonym i min blogg, vill inte att våra nära och kära ska veta om hur vi har det nu faktiskt. Bara en nära vän som har min länk dit, annars är det ingen som jag känner så. Väldigt skönt att få ur sig sina tankar och frustration i detta...  
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-27 08:14:46 följande:

Får inte ni andra nå fel då andra, typ på jobbet, pratar och ökar och ska berätta om diskutera sina, ursäkta, men triviala problem? Okej i deras liv är det ett problem, och förlåt men JAG ÄR INTE INTRESSERAD, JAG VILA INTE HÖRA. DITT PROBLEM ÄR EN FIIIIIIIS I RYMDEN!

skoja.... verkligen i-landproblem dem sitter och ältar ibland. Blir så trött på folk ibland och man vill bara gå därifrån eller säga till dem att hålla tyst.    
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-28 18:35:58 följande:

Sista försöket innan hoppet ligger på ivf

håller tummar och tår!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?