• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-07-17 00:38:46 följande:

Frågar eller pratar ert barn om syskon?

nej inget, men mina är ganska stora och har varandra. skönt, kan tro det gör ont när ens barn undrar om det.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-07-17 12:29:52 följande:

Min dotter har inte sagt så mycket tidigare, men igår kom mycket tankar. Att hon undrade om vi kommer få ett till barn någongång och om pappa kommer orka hålla bebisen om vi får ett barn till och undra vad hon ska heta. Och så sa hon flera kompisar namn som är två syskon och sen att jag är ju bara en. Jag skulle vilja ha ett barn till. Tror du vi kommer få det? Frågade hon mig

Det värkte i mammahjärtat kan jag säga.

Vi har aldrig pratat med henne om syskon och att vi vill ha det osv, så var dessa tankar kom ifrån vet jag inte. Lilla vän.

uch kan tro det kändes...verkar som små barn börjar tänka så när dem ser andra dagisbarn ha syskon, eller släktingar osv. Verkar vanligt med såna frågor när jag läst andra berätta...  man hade ju mer än gärna låtit det gå i uppfyllelse!
  • Gweny

Som skönt är, så är inte så många på mig och frågar, då jag ändå har mina större. händer bara nån gång så, men då säger jag bara att nä inget vi tänkt på.
    dock är det många på sambons jobb som frågar honom om det inte är dags snart....tsss, om folk bara visste hur gärna vi vill. Är inte att bara skaffa, man tycker i dagens samhälle med all information, så borde man tänka efter att fråga sånt till ett par som ändå är i "rätt" ålder och varit ihop ett tag,,,,att det kanske inte är så lätt. dem flesta par vill ju ändå ha barn.

Vet ett par, som varit gifta i många år nu och som tycker mycket om barn, mannen är fadder till min äldsta, dem har inga barn. Så anar väl att det kanske inte är så lätt för dem.... i början "skyllde"dem på att hon skulle plugga klart på högskolan osv, men det var några år sedan nu.  

• Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-08-01 11:39:33 följande:

Jag har varit borta från familjeliv ett tag nu eftersom jag haft mycket annat som snurrat i huvudet. Nu är det bestämt att vi börjar med ivf nästa menscykel. Tre veckor efter mensens första dag ska jag börja med spray. Eftersom jag har myom tyckte läkaren att den långa metoden blir bäst. Då kommer jag spraya i tre veckor (hamna i klimakterium) och sedan spraya och ta sprutor i ca två veckor. Själva ivf:en kommer därför ske i september. Jag längtar! Men samtidigt känns det läskigt... Tänk om vi misslyckas? Vi kommer göra ivf i Örebro.

kul att höra ifrån dig! måste ändå vara skönt att nu ta ett nytt steg mot ett barn. du vet jag håller tummarna för er.
  • Gweny

Idag kom mensen. Vemodigt sitter jag i soffan och äter choklad och har lite ont i magen. Förstår inte hur svårt det ska vara.....varför kan det inte bara funka. Men på lördag ska jag ta min första tablett pergotime enkelkur, hoppas, hoppas det kommer hjälpa oss nu.

• Gweny
    M och M skrev 2014-08-14 11:20:08 följande:

Och inte kan koppla bort tankarna, blir alltid påmind

Ja det kan inte vara lätt då. Nån som skrivit i nån tråd här också som jobbar i en babybutik, det kan inte heller vara lätt.  

Jag har turen att inte ha sånt på mitt jobb och inga som är gravida heller. hög medelålder hos oss.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-17 08:34:22 följande:

Alltså nånting måste ju seriöst förändras ordentligt i en kvinnas kroppen efter en graviditet och förlossning! Jag tänker vi som fått barn tidigare men nu går det inte alls. Och man har ju hört flera exempel på tvärtom också. Till exempel min kompis som kämpade fyra år för ditt barn som kom till via ivf. Sju månader efter det barnet kom var hon gravid spontant! Vad är det som gör dessa förändringar? Kan inte bara vara slumpen eller att du slappnar av si eller så...

väldigt bra fråga..... undrat detsamma 100 ggr! Blir liksom ett hån när man ändå lyckats innan och nu plötsligt vill inte kroppen alls samarbeta!! Vi trodde ju först det berodde på min sambos simmare, då han inga barn har.... men tjiii fick jag.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-08-18 16:02:41 följande:

Ett återbud på IVF-kliniken på onsdag morgon som vi kan ta om vi vill. Så nu verkar det dra igång. Delade känslor.. Känns bra att det är på g men samtidigt är jag livrädd att det inte ska gå vägen nu heller..

Oj spännande! Förstår det är klyvna känslor inför det. Men du ska se att det kommer gå bra.
  • Gweny

Välkommen ni nya!

M och M>> oj vad spännande att det drar igång så snart! Du får uppdatera hur allt går, ska hålla tummarna.    Men det låter svårt som du säger att komma ifrån jobbet diskret, när det är så många besök.

• Gweny

Idag ringde min gynekolog från landstinget, han kollade igenom alla mina värden osv men började med en gång prata om Göteborg(IVF) men att dem först måste kolla mina äggstockar. Så vid nästa mens(hoppas dock att det ska ta sig nu) så kommer jag få komma in och göra spolning.  Lite nervöst, många verkar tycka det gör väldigt ont. Men då har vi iallafall en plan om nu den fördömda mensen skulle komma och det inte tagit sig.  Men han sa ingenting om pergotime, men verkar vilja göra spolningen först och främst.

Min privata tyckte ju att vi kan prova pergotime först och sen om det verkar behövas, göra spolning. Tänk så olika dem resonerar.  Men bägge verkar iallafall inriktade att skicka oss till Gbg, ifall inget hjälper.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?