• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Detsamma Jamka! Hoppas dem kan hjälpa er, så ni slipper fler mf!

• Gweny

Man inser verkligen vilket mirakel det är när ett barn föds. Vilken otrolig väg, där allt ska gå bra. Är verkligen påfrestande på alla sätt, när det inte går som man vill.

Ska in och ta prover nästa vecka, efter det ringer jag min gyn och ser vad hon säger om hur vi ska gå tillväga framöver... blir väl ändå inget förrän efter sommaren.

• Gweny
    Kingston skrev 2014-06-25 11:51:03 följande:

Vill bara sticka in huvudet och rekommendera en dokumentär (apropå Gwenys senaste inlägg) som går på Kunskapskanalen.
    Den heter "människan sedd inifrån" och är i 4 delar.
    Jag såg den första delen, som sätter befruktningen under lupp, med min sambo här om dagen och efter det är jag mäkta förvånad över att det ens blir några barn alls!
    Fantastisk dokumentär som finns att se på webben.

Ja den har vi också sett, väldigt fascinerande!

kan även rekommendera "the big sperm race" finns på youtube, dock på engelska, men med lite humor visar dem vägen till befruktning.
  • Gweny

scillablå>> Tror man har nåt sånt beteende just för att överleva stunden, alla besvikelser som kommer när det inte går som vi vill. :(
    Jag har tyvärr mitt tröstätande, och det påverkar ju även min vikt, då jag istället borde behöva gå ner. Massa fördelar med det, just med min PCO osv..men lättare sagt än gjort. Är sån ond cirkel man är i.

• Gweny
    Några få vänner vet om att vi kämpar... i fredags smsade jag med en av vännerna. Hon brukar vara väldigt förnuftig av sig och vi har aldrig varit ovänner om något. Men denna gången sårade hon mig otroligt mycket. Vi pratade lite om detta och jag sa att det är så jobbigt med all ny väntan hela tiden, trodde ju vi var klara med det nu...
    då skrev hon ja väntan känns, tänker på det hela tiden...
    jag: ni behövde ju inte vänta så länge ialllafall (dem hade tyvärr ett mf, sen gick det en mens dom väntade och så blev hon gravid direkt igen och det gick bra)
    hon: nej eller hur, men det kändes som en evighet, så kan tänka mig hur ni känner....
    Jag: Hur länge försökte ni innan 1a pluset då?
    Hon: det tog sig på första försöket också
    Behöver jag säga mer?? Ni som kämpar med, förstår hur det började koka inom mig!! hur kan hon jämföra sitt, som inte ens är något med vårat??? Skrikandes
    säger inget om mf, alltid hemskt, men just att hon kan med....hur tänker folk?
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-06-29 22:56:03 följande:

Förstår din ilska och besvikelse gweny!

Men jag tänker som så: att INGEN som aldrig varit här har NÅGON SOM HELST ANING om vad denna väntan, ovisshet och förtvivlan handlar om.

Jag har haft många runt mig med dessa problemen och trodde jag hade en liten aning om hur dom hade det... Men nu när jag sitter här själv så inser jag hur fel jag hade!

Så jag försöker skaka av mig kommentarer som det där även om jag vill skrika rakt ut och ge dom en rak höger.

MEN det händer faktiskt att jag ryter ifrån ordentligt när jag har tröttnat på deras skitsnack. Oavsett vem den "skyldiga" är. Okänd, vänner eller familj. Enough is enough!

Precis!! Sen alla dessa "goda" råd kan kvitta.... i vårat fall hjälper det inte att slaaaappna av. Får inte mer äl för det...suck.
  • Gweny
    savannasmamma skrev 2014-06-30 21:59:37 följande:

Hej

Var med i tråden i början på året vi gjorde vårt första ivf. Vilket resulterade i ett missfall året 5:e missfall så jag orkade inte vara kvar på familjeliv.

Nu har vi påbörjat andra IBF idag med menupur. Nya krafter är intagna till att försöka ge vår dotter savanns ett syskon.

Detta försöket kommer bli lite annorlunda.

Jag kommer äta en svag dos kortison under hela försöket( vet inte hur vanligt det är i Sverige men ska finnas studier på minskad missfallsrisk i samband med ivf) vi ska även denna gången sätta in 2 ägg dag 3 istället för 1 blasts som sist.. Mmm ja vi får väl se hur det går. Är varje dag tacksam för att vi har lyckan att redan ha ett barn!

Kram på er

Hoppas det kommer hjälpa dig, så det går bra! Fy vad tungt med så många mf. Måtte det vända nu och gå bra för oss alla snart. 
  • Gweny
    M och M skrev 2014-07-03 09:05:32 följande:

Dregen om deras barnlöshet i sommarpratet. Och den vanliga klyschan:bara man släpper det och tänker på nåt annat :-\ Hur mycket press lägger inte det påståendet...

www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19160944.ab

suck... vad trött man blir på detta med att sluta tänka på det eller åka på semester...visst är väl jättekul för dem det funkar för, men hur det ska på något magiskt sätt trolla fram fina ägg som släpper för mig, det är jag väldigt nyfiken på.

Kanske ändå något att lyssna på ändå...
  • Gweny
    M och M skrev 2014-07-03 15:20:13 följande:

Ja exakt, va fan under dessa två år så nog har jag väl haft stunder då vi slappnat av och gjort annat, åkt på semester, druckit vin och försökt leva ett vanligt liv, men inte fan har det hjälpt! Måste man åka till andra sidan jordklotet och bli hippie eller?

Sommarpratet kan säkert vara bra! Läst en artikel med henne förut så vet att dom haft det tufft.

haha Hippie....den var bra.

tyckte nog artiklarna jag läst varit bättre än sommarpratet, just med den biten. Hade velat hört mer ingående om deras färd så. var ganska kortfattat. Mest om hans karriär så, men intressant det med då jag gillar rock.
  • Gweny

Grattis Alem till erat lilla mirakel! Hoppas vi andra snart får uppleva det igen med.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?