Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Detsamma Jamka! Hoppas dem kan hjälpa er, så ni slipper fler mf!
Detsamma Jamka! Hoppas dem kan hjälpa er, så ni slipper fler mf!
Man inser verkligen vilket mirakel det är när ett barn föds. Vilken otrolig väg, där allt ska gå bra. Är verkligen påfrestande på alla sätt, när det inte går som man vill.
Ska in och ta prover nästa vecka, efter det ringer jag min gyn och ser vad hon säger om hur vi ska gå tillväga framöver... blir väl ändå inget förrän efter sommaren.
Vill bara sticka in huvudet och rekommendera en dokumentär (apropå Gwenys senaste inlägg) som går på Kunskapskanalen.
Den heter "människan sedd inifrån" och är i 4 delar.
Jag såg den första delen, som sätter befruktningen under lupp, med min sambo här om dagen och efter det är jag mäkta förvånad över att det ens blir några barn alls!
Fantastisk dokumentär som finns att se på webben.
scillablå>> Tror man har nåt sånt beteende just för att överleva stunden, alla besvikelser som kommer när det inte går som vi vill. :(
Jag har tyvärr mitt tröstätande, och det påverkar ju även min vikt, då jag istället borde behöva gå ner. Massa fördelar med det, just med min PCO osv..men lättare sagt än gjort. Är sån ond cirkel man är i.
Förstår din ilska och besvikelse gweny!
Men jag tänker som så: att INGEN som aldrig varit här har NÅGON SOM HELST ANING om vad denna väntan, ovisshet och förtvivlan handlar om.
Jag har haft många runt mig med dessa problemen och trodde jag hade en liten aning om hur dom hade det... Men nu när jag sitter här själv så inser jag hur fel jag hade!
Så jag försöker skaka av mig kommentarer som det där även om jag vill skrika rakt ut och ge dom en rak höger.
MEN det händer faktiskt att jag ryter ifrån ordentligt när jag har tröttnat på deras skitsnack. Oavsett vem den "skyldiga" är. Okänd, vänner eller familj. Enough is enough!
Hej
Var med i tråden i början på året vi gjorde vårt första ivf. Vilket resulterade i ett missfall året 5:e missfall så jag orkade inte vara kvar på familjeliv.
Nu har vi påbörjat andra IBF idag med menupur. Nya krafter är intagna till att försöka ge vår dotter savanns ett syskon.
Detta försöket kommer bli lite annorlunda.
Jag kommer äta en svag dos kortison under hela försöket( vet inte hur vanligt det är i Sverige men ska finnas studier på minskad missfallsrisk i samband med ivf) vi ska även denna gången sätta in 2 ägg dag 3 istället för 1 blasts som sist.. Mmm ja vi får väl se hur det går. Är varje dag tacksam för att vi har lyckan att redan ha ett barn!
Kram på er
Dregen om deras barnlöshet i sommarpratet. Och den vanliga klyschan:bara man släpper det och tänker på nåt annat :-\ Hur mycket press lägger inte det påståendet...
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19160944.ab
Ja exakt, va fan under dessa två år så nog har jag väl haft stunder då vi slappnat av och gjort annat, åkt på semester, druckit vin och försökt leva ett vanligt liv, men inte fan har det hjälpt! Måste man åka till andra sidan jordklotet och bli hippie eller?
Sommarpratet kan säkert vara bra! Läst en artikel med henne förut så vet att dom haft det tufft.
Grattis Alem till erat lilla mirakel! Hoppas vi andra snart får uppleva det igen med.