• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Chasingdreams skrev 2014-09-29 15:11:15 följande:

Tack allihopa! Nu är även jag ruvare. Fick tillbaka ett perfekt tre dagas embryo. Våra tre andra såg också fina ut och ska odlas vidare i ytterligare tre dagar för att ev frysa då om det går. Känner mig glad, pirrig och förväntansfull.

M och m: Grattis! Jag tycker faktiskt att man kan få räkna sig dom gravid redan nu. Det ska jag göra eftersom detta är det närmsta en graviditet jag kommit sen sonen var i magen :) (så vitt jag vet). Har inte fått några tidpunkter för Lutinus. Tar bara på morgonen, eftermiddagen och kvällen.

Hoppas ni andra prickade in ägglossningen :).

Vad härligt för dig!

Jag vågar inte riktigt tänka mig som gravid, rädd att bli besviken, IGEN :-\

Jag ska testa den 15/10, du?

Tänk att vi har återinfört samma dag, lite skoj
  • M  och  M

Sköterskan som berättade hur det såg ut idag var väldigt nöjd, var roligt att jobba med bra grejer sa han, alla såg jättefina ut, men fick tillbaka ett riktigt toppembryo idag sa han, hade dagens bästa men det fick jag inte säga till nån annan där sa han :-P Vet inte om han tyckte jag såg ut att behöva få positiva tankar eller Två hade frysts och de andra som såg bra ut imorgon skulle frysas då. Vågar ju inte ens gå och kissa ????

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-09-29 19:45:19 följande:

M och m: Jag har också testdag den 15/10. Haha jag har inte gjort nåt annat än kissat efter ET :). Man skulle ju va kissnödig när den gjordes, så jag drack en massa vatten. Nojar dock lite jag med, men den borde va så långt inne att det inte går att få ut i första taget.

Kommer du kunna hålla dig till testdagen?
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-09-29 21:51:26 följande:

Oj vad roligt M och M och Chasing Dreams!!

Vill också vara där men är såå glad för er skull.Ja ni är verkligen gravida nu! Måste kännas overkligt?:)

Känns jättekonstigt! Kan liksom inte riktigt känna så än förrän jag fått plus på stickan.

Jag vill bara sova bort tiden tills testdag nu.
  • M  och  M
    Liten till skrev 2014-09-30 16:21:29 följande:

Jaha. Så kom mensen. Exakt på dagen som den ska.

Nya tag igen då...

• M  och  M

Klockan är 21, jag går och lägger mig. Lite mindre tid att fundera på.

• M  och  M
    Liten till skrev 2014-09-30 22:15:57 följande:

Måste ju dela med mig av den lilla glädje som finns i allafall. Jag blev så ledsen idag, både över mensen och igår. (och var så jävla sur och grinig igår så igår bara bråkade jag och sambon. Eller jag i allafall)

Så bu pratade vi lite och jag sa att jag skulle vilja göra en utredning efter jul om det inte tagit sig då. Och det tyckte han också! Är det det som kostade så mycket undrade han först. Nej sa jag det är ju för att se om nåt är fel och i så fall vad, sen får man ju se vad vi gör åt det sen.

Men det känns sååå skönt att han i allafall vill utreda, det trodde jag faktiskt absolut inte!

Jävlig dag men den blev ju i allafall bättre.

Men vad skönt!

De bär säkert på mer än vi tror, fast de inte visar/säger så mkt...
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-01 06:21:13 följande:

Liten till: Skönt med vändningen av dagen :). Att prata ut är viktigt i alla relationer, men inte minst när man är barnlös.

M och m: Vet inte om jag kommer tjuvtesta. Tar det nog en dag i taget. Det är ju svårt att hålla hoppet uppe om det är negativt. Hur tänker du?

Blir tokig på att jag känner efter och letar symtom redan nu... Efter äggplock och med progesteron dyker både det ena och andra symtomet upp. Mot helgen närmar jag mig tidpunkten då embryot borde fästa. Jag minns hur väl jag kände det med sonen och att jag inte känt så sen dess. Tänk om jag inte känner så nu heller? Då tror jag att jag börjar tvivla....

Jag vet faktiskt inte hur jag kommer göra. Som du säger får man negativt bryter man ju ihop.. Samtidigt hatat jag att hoppas i onödan också så... Blir säkert på testdag, lyder oftast order

Ja du, trodde inte jag skulle känna efter såhär mkt :-\ Är ju som om man tycker sig borde ha större chans med IVF och därför letar jag nog mer efter tecken. Fan vad jobbigt allt är!

Jag trodde det bara tog 1-2 dagar efter återinföring innan embryot eventuellt fäster?
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-01 10:26:14 följande:

Vid ett femdagars embryo är det ju så, men jag fick ett tre dagars så för mig borde det vara runt fredag.

Den här listan tycker jag är ganska bra kring vad som händer:

3-dagars embryo

One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula

Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst

Three The blastocyst begins to hatch out of its shell

Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Six Implantation continues

Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

5-dagars

One The blastocyst begins to hatch out of its shell

Two The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Three The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Four Implantation continues

Five Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Six Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Seven Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eight Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Nine Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

Tack, hade inte läst det!

Så vårt embryo borde fäst nu då om det kommer att göra det....

Jobbigt att man läser att från nionde dagen kan hcg höjt så pass att det kan visa på test..... Ska vänta till testdag, måste!

Hur får man mens efter ivf om det inte funkat.., när liksom...?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?