• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Liten till skrev 2014-09-26 07:53:29 följande:

Jaha. BIM -4 och inte ens ett spökstreck. Kört denna gång med.

Ska åka bort med tjejkompisar ikväll och funderar på att dricka lite, och nu är det ju tydligen fritt fram att göra det. VARFÖR BLIR DER ALDRIG VÅR TUR?!!

Men lycka till chasingdreams, jag hoppas ditt äp går bra idag.

Ja varför blir det aldrig det... :-\

Försök njuta av en härlig tjejer nu med förhoppningsvis mycket fnitter
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-09-26 10:10:09 följande:

Tack allihopa. Äggplocket är nu över. Fick morfin och det kändes nästan inte alls. Väntar nu på att få besked om hur det gick. Tror inte att det blev så många ägg (det var ganska få äggblåsor som punkterades), men de sa i a f att de hade hittat ett ägg. Flera äggblåsor var blodfyllda och några hade ingen vätska. Nu är det bara att vänta.

M och m: Hoppas ni fåt bra besked idag.

Liten till: Ge inte upp än.

Gweny: Håller tummarna!

Vad skönt att själva äggplocket gick bra! Och att det känns bra i eftermiddag också!

Håller tummarna att de hittat guldägget!
  • M  och  M

De ringde från IVF-kliniken nu. De hade åtta embryon som såg jättefina ut nu på dag två så de ville att jag skulle komma på måndag först för återinföring. Så blir väl såna blastocyster då gissar jag. Och det är väl bra va?

Känns som man får pausa sitt liv lite. Ny har jag varit hemma sen i onsdags för att jag jag eventuellt möjligtvis skulle upp för återinföring idag, men nu känns det ju som jag varit det i onödan eftersom det blir först på måndag.... Och på måndag har vi en viktig dag på jobbet, tajming :-\ Funderar om jag ska försöka vara med på förmiddagen och sen dra en vals om att jag ska avlösa farfar för att vabba med dottern och åka till kliniken sen... Inte lätt att få till vita lögner och allt runtomkring

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-09-26 13:50:23 följande:

Vilket härligt besked M och m. Med fem dagars odling är det större chans att hitta guldembryot :).

För vår del blev det åtta ägg, vilket jag är nöjd med. För en vecka funderade ju på att avbryta vårt försök. Om minst fem ägg befruktas blir det insättning på onsdag, annars är det måndag som gäller.

Ja men ser du, toppen!
  • M  och  M

Chasingdreams, Använder du såna vaginaltablettter med Progesteron? Dom är ju rätt ofräscha måste jag säga :-\

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-09-27 16:40:34 följande:

M och m: Jag börjar med Lutinus imorgon. Fick veta igår att man ska ha trosskydd så kan tänka mig att det kladdar en del.

Idag fick vi besked om att vi har fyra embryon som håller på att växa till sig. Två ägg var omogna och två blev inte befruktade. Hoppas på kvalitet framför kvantitet nu :). På måndag får jag förhoppningsvis tillbaka ett fint embryo.

Hoppas hoppas!!!

Ja det är rätt kladdigt lutinus :-/ Tjock vitgrå gegga, man känner sig ständigt ofräsch. Men vad gör vi inte för en bebis? :-P
  • M  och  M

Chasingdreams har du fått några direktiv om lutinus? Speciella tidpunkter eller tid emellan, om man måste ligga mer efter osv?

• M  och  M

Känner mig lite spänd än fast jag stängt av alla känslor. Imorgon är det dags att se hur många av våra åtta befruktade Ägg som lyckats bli blastocyster och återinföra ett av dem. Sen är det vänta, vänta, vänta, vänta.....

• M  och  M

Har återinfört ett toppembryo nu. Är jag gravid nu eller hur ska jag ställa in mig? Jättekonstigt känsla.

Alla åtta ebryon sen i fredags hade klarat sig. Två hade de redan Fryst och de som var kvar Imorgon skulle frysas då

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?