• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

MoM11 skrev 2014-09-23 06:24:04 följande:

I Göteborg kan man få hjälp med ivf även vid sekundär barnlöshet om man är under 35 och har försökt i 2 år.

Är det sant?!?!sjukt att det kan vara olika! Vad får man hjälp med då?
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-09-23 15:54:16 följande:

Hormoner är det ofta som spökar! Jag som har PCO, det är hormonellt och ett vanligt symtom är just acne, som jag tyvärr har. Även problem med sköldkörteln kan påverka.

bra med vitaminer, zink och mineraler behövs till huden och dricka mycket vatten.

Jag har fått till mig att undvika kolhydrater, som kan förvärra det och även vad jag läst kan hämma ägglossning! Så många som har PCO, har fått hjälp genom att tex äta LCHF-kost.  Jag försöker nu att äta så lite kolhydrater som möjligt, kanske kan få hjälp med bägge delar och vikten.

Jag gör allt det, äter levaxin för sköldkörteln, vitaminer, dricker bra med vatten och äter lchf. Men finnarna runt hakan och käkarna blir jag inte kvitt...

Och de blossar upp någonstans under cykeln. Nu kom de medan jag tog sprutorna inför ivf
  • M  och  M

Trodde inte det, men börjar bli lite nervös inför äggplocket imorgon. Känns så definitivt på nåt vis. Och kirurgiskt liksom...

• M  och  M

IVF-kliniken vi går på verkar vara noga att man tar folsyra och sån dubbelt motför rekommenderat, alltså 1000 enheter. Jag vet att man tar det för att bebisen ska slippa ryggmärgsbråck (?) när man blir gravid, men finns det någon annan anledning också?

• M  och  M

Har inte känt av någon ägglossning nu som jag gör i vanliga fall nu efter ägglossningssprutan... Vet inte om det är normalt eller.. Känns ju konstigt :-\ Tänk om de inte kan plocka äggen...

• M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-09-24 07:13:58 följande:

Du ska INTE känna av ägglossning. Har äggen lossnat kan de inte plocka de. Ägglossningssprutan är till för att få äggen att slutmogna så att säga. Äggen plockas sen direkt från äggstocken. 

Ja just
  • M  och  M

Sitter i min snygga sjukhusrock och väntar på Ägg plock nu. Tagit morfin och värktablett. Väntar på stick i armen. Mannen är och lämnar spermaprov i mansrummet :-P

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-09-24 08:34:10 följande:

OJ, lycka till!!

Eller nä morfinet har jag inte fått än
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-09-24 09:00:11 följande:

Kul du gått ner i vikt av det. Har varit väldigt effektivt när jag ätit så förr. Läs runt på nätet, många som fått hjälp av sån kost, just för viktminskning kan öka chansen och det jag skrev om att kolhydrater kan blocka ägglossning. Jag började i måndags igen, så lite jobbigt dem första dagarna. Är en riktig sockerråtta, men nu kan jag ju skylla på att det är min PCO´s fel, då det ökar suget efter sånt.

Vi kanske får starta en lchf-tråd också och dela recept och sånt
  • M  och  M

Liverapportering :-P : Så, då var äggplocket gjort. Gick helt okej. Är lite öm nu, men inget som jag tyckte var jättehemskt. Hade 9 större äggblåsor, över 15. Och 8 mindre, under 15. Som jag förstod det fick dom dock "bara" ut 5 Ägg. Blir återinföring på fredag eller måndag. De hör av sig på fredag morgon/förmiddag hur det blir.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?