• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Båda två alltså

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-14 16:17:31 följande:

M och M: jag är inte jättehaj på det här med adoption, men känner till ett par st som gjort det. En bra början kan ju vara att besöka en adoptionsbyrå så att de får avgöra om ni är "lämpliga". Det har ju med ålder och så att göra...

Vet ett par som satte upp sig i "adoptionskö" (heter det så?) förra hösten och fick sin pojk i maj i år. Så det gick ju fortare än en vanlig graviditet :)

Sedan beror det kanske på vilka krav man själv har. Vilket land och ålder på barn osv.

Tack för svar
  • M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-09-14 18:49:58 följande:

Jag hade med mig min man vid både äggplock och återföring, ja. Vid äggplocket är det definitivt skönt att ha sällskap, man blir lite groggy av bedövningen. Vid återföringen ville jag ha honom med när vi fick höra resultatet av befruktningen.

Vad menar du resultatet av befruktningen?
  • M  och  M

Tagit tredje sprutan ikväll. Känns inget att ta den och inga biverkningar. Så ibland tror jag att den inte innehåller något...

• M  och  M

Sen efter äggplock har jag fått höra att det är 2, 3 eller 5 dagar till insättning. Men hur får de till fem dagar om de har stängt på helgen?

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-09-15 13:36:58 följande:

Idag känner jag mig ledsen. Det första blodprovet visade att jag fortfarande har alldeles för låga halter av östradiol. Ska nu öka min dos från 150 till 225. Är nu orolig för att det inte ska fungera och att det inte blir ivf eller syskon för vår del =(.

Nej Men vad trist! Hoppas det rätar upp sig med ny dos!

Nu blev jag nervös inför mitt blodprov imorgon också
  • M  och  M

Om det misslyckas med dosering av mediciner för att få Ägg etc räknas det ändå som ett försök eller får de liksom ändra till nästa gång så att ett försök bara räknas som en insättning av ett befruktat Ägg?

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?