Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag kommer hålla tummarna så hårt för dig imorgon M och M!

• Anceka m D

Och mellan mina blir det 4 år och 1 månad om det här nu går vägen. Roligt att det blir så lika åldersskillnad för oss.

• Anceka m D

M och M: Vad tråkigt att det verkar vara missfall! Bra att de kollar hcg så att man inte missar något. 

• Anceka m D

Jag har samma uppfattning som Maramina. Men jag är själv ensambarn, så vad vet jag.

• Anceka m D

Jag skulle tro att det verkligen bara är tre återföringar, oavsett om det är färska eller frysta. Men frysförsök brukar vara mycket billigare, om man så att säga vill lägga på det.

• Anceka m D

Vid mitt enda IVF-försök fick jag ut 8 ägg, 2 befruktades varav ett återfördes. Det andra överlevde inte till frysen. Och som ni vet blev jag inte gravid. Sen lyckades vi på egen hand, så så stora fel kan det inte vara på våra celler. De kunde inte förklara varför vi fick så dåligt resultat. Vi använde iofs frysta spermier, kanske var det det.

• Anceka m D

Jag drog en vit lögn och pratade om ett "ingrepp" samt sjukskrev mig. Som tur var var det ingen som reagerade speciellt på det. Ultraljuden försökte jag få på morgonen.

• Anceka m D
    Maramina skrev 2014-07-01 16:18:57 följande:
    Stort grattis! Vad roligt att ni lyckades på egen hand! Nu är ni ju ytterligare ett "bevis" för dom dom tror att bara man "slappnar av så lyckas man"

(syftar på den diskussion vi hade om det hela tidigare i våras)
    Även vi lyckades ju på egen hand månaden innan vårt planerade andra IVF-försök. Jag tror dock inte att det har ett dugg att göra med att vi var "avslappnade", snarare slumpen.
  • Anceka m D

Scilla: Jag känner igen mig och har hört samma historia från många. Jag tror inte att det behöver vara så att du vill detta ensam. Min man och jag hade många långa diskussioner kring detta innan jag började förstå, eller han kunde uttrycka, att han också ville ha ett syskon och att det inte var bara för min skull, för att jag ville. Framför allt hade han inte förstått att jag trodde att det var så. 

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?