Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag kanske också kan få vara med här? Vi har en son född i augusti 2010. När vi hade försökt få syskon till honom i 10 månader fick min man besked att han hade testikelcancer. Ena testcykeln opererades bort, och sen fick han cellgiftet vilket gjorde att vi inte får försöka på egen hand igen på minst 6 månader. Innan operationen frystes det ner spermier, men det var ingen toppenkvalitet på dem. Vi har gjort ett IVF försök nu i november som misslyckades. 

Så 17 månader efter att vi började försöka är vi inte ett dugg närmare ett syskon till vår son. Nu står hoppet lite till att det ser bättre ut på det nya spermieprovet som maken ska lämna i januari, så att vi antingen kan göra nästa IVF med färska spermier eller till och med försöka själva igen!

• Anceka m D
    M och M skrev 2013-12-25 14:56:48 följande:
    Kul att man fick mens i julklapp...

Jag med. Blä.
  • Anceka m D

M och M: vår son kom till naturligt, på femte försöket. När cancern upptäcktes i våras var spermiekvaliteten nedsatt, och sen fick vi förbud 6 mån efter cellgifterna. Eftersom det inte finns någon garanti för att spermieproduktionen kommer tillbaka ville jag inte bara vänta utan sätta igång med IVF och sen se om vi i bästa fall kan försöka på egen hand också. Min man ska lämna nytt prov nu i januari så får vi se hur det ser ut.

• Anceka m D

Vi fick tid på IVF-kliniken efter 3 veckor så det är nog olika. Sen var det så uppenbart var vårt fel låg men de kollade ju mig också förstås.

Vi blir 33/43 i år. Jag tänker definitivt på vår ålder, annars hade jag inte känt mig lika stressad...

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-04 22:33:11 följande:
    I nästa nummer av Vi föräldrar är det en artikel om Sekundär barnlöshet!

Jag har dock märkt att sekundär barnlöshet ibland betyder att det även var svårt att få första barnet. Blir intressant att se vilken vinkling de kör.
  • Anceka m D

Lyckades få till det igår men har inte fått utslag på äl-stickorna än. Dock rejäla äl-flytningar så det borde vara på gång. Har ju inte så stort hopp men man vill ju ha gjort ett försök/äl ändå. 

Det här bara måste bli vårt år!!

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-05 14:41:23 följande:
    Har ni lust fortfarande? Hur får ni liksom till det utan att det bara bli mekaniskt och känslan av att man bara gör det av en anledning? Är ju inget kul!

För mig kom lusten tillbaka lite när vi började med IVF. Det tog ju liksom bort lite av kraven att lyckas på egen hand.
  • Anceka m D

Nu är ägglossningen över för denna gång. Vi fick till det två dagar innan, och samma dag. Jag tror ju inte att vi kommer lyckas på egen hand, men drömma kan man ju alltid. BIM typ 18-19 januari.

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-09 08:22:31 följande:
    Blev så ledsen idag då en jobbet sa att hennes barn som det skiljer 5 1/2 år emellan inte har så mycket ut av varandra... :-\ Skulle jag bli gravid nu skulle det skilja 4 1/2 år på mina barn, men jag tror ju inte jag kommer bli det nu utan det blir ju säkert 5-5 1/2år emellan om jag har tur att få en till. Ska de inte nån glädje av varandra då?

Men det beror ju på hur man ser det! Det är klart att de inte kanske kommer leka tillsammans på samma sätt som nära syskon men i högre ålder kan det vara tvärtom, att de är jättebra vänner. Och sen är det ju väldigt individuellt!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?