Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Han äter folsyra och zinktabletter redan,har gjort länge.Då kanske de orörliga är inom normal nivån då.Tyckte iallafall det var oklart svar,hade väntat mig lite tydligare resultat,ska försöka få tag på läkaren under dagen.Men visst det var ju normalt sa han så får väll lita på det.

• Fru Karlsson

Intressant artikel men jag är skeptisk.Vet en som var sjuk hela tiden och hon har lyckats få fyra ungar.Kan det va så att jag har överaktiv immunförsvar kanske.Är sällan sjuk,sonen och sambon kan va sjuka en hel vecka och va helt utslagna och jag blir inte ens smittad ibland och blir jag det är det oftast bara några dagar.Brukar säga på skoj här hemma att jag är allergisk mot sambons spermier,det är konstaterat nu då alltså????

• Fru Karlsson

Jag är nästan avundsjuk på er som ska få göra IVF,jag vill också!! Men så glad för eran skull och håller tummarna förser. Jag är också så otroligt tacksam över sonen och att vi fick honom.Det var nog bara tur den gången och kommer nog inte bli fler barn.Känns tungt.

Min dröm är eller var och ha en stor familj med tre barn,kan tänka mig en sladdis också. Men man får acceptera på nåt sätt att det bara blir vi.Om inte pergotime hjälper förstås,jag är väldigt skeptiskt och vet inte om nåt hjälper.Har du med immunförsvaret och göra som jag tror i mitt fall så kan jag inget göra åt det.

Håller med! Ni är så underbara det här gänget och jag kan inte prata med nån annan om det här.

• Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-09-12 13:42:42 följande:

Fru Karlsson: har du provat eller hört om Bisolvon? Har hört att det kan sänka immunförsvaret lite?

Det finns ju att köpa överallt :) kanske värt att prova?

Jag är inte ensambarn. Jag uppskattade nog inte mina syskon så mkt när vi växte upp. Men nu är det underbart att dom finns där. Och jag kan inte tänka mig ett liv utan dom. Så självklart vill jag att mitt barn skall ha syskon.

Min sambo är däremot ensambarn och känner precis som jag att han helst av allt vill ha åtmn. ett syskon/barn.

Med tanke på hur många ensambarn här finns... Är det ärftligt på något vis kanske?

Har provat bisolvon men det hjälpte inte.Nu får vi hoppas pergotime gör det.Jag har bara en yngre bror men varit uppväxt med halvsysk som var varannan vecka hos oss.Så jag var aldrig ensam.Jag vill absolut inte att sonen ska växa upp utan syskon.Vi har inte så stor familj i min släkt heller man funderar ofta på om det var nåt frivilligt val eller om de också hade svårt.Är inget man frågat ju...
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-09-12 18:08:43 följande:

Min man får bruttoavdrag från sin jobb på sin fel av ivf-behandlingen, dvs istället för 30000 betalar vi typ 16500 för hans del. Känns bra.

OJ vilken skillnad på summa! Sambon är helt emot IVF så ingen mening och ta upp det mer.Tråkigt,hjälper inte pergotime så tar liksom resan slut:(
  • Fru Karlsson

Beklagar mensen kom igen Gweny.

Jag har bim Imorn och alla gravtester negativa.Jag fattar inte alls vad som är problemet,läkaren vet inte heller. Vi låg t.o.m två gånger äl dagen.Ägget borde ju fullkomligt bada i spermier,men inte EN enda hittar rätt!!

Ja Jemka jag är också trött på och ligga när det ändå inte blir nåt resultat,Ajag som var så entusiastisk...Har sagt till sambon jag vill mest inrikta mig på äl dagarna och innan det kanske en eller två gånger i veckan.Läkaren sa vi skulle ha sex varannan dag istället vid äl.

• Fru Karlsson

Läste att omega 3 också skulle vara bra och försämrade immunförsvaret om man hade högt immunförsvar som jag har,så det ska köpas och fortsätta med folsyra förstås.De kan man väll ta tillsammans med pergotime?

• Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-09-14 09:02:17 följande:

Hmm då ska här också införskaffas omega 3. Bör sambon också ta det då eller?

Jag vet inte,var sambon som kollade upp det.Men det är väll bara bra om han med tar. Eftersom jag konstaterat att jag har högt immunförsvar ska jag inte ha för mycket kosttillskott.Håller mig till folsyra chans omega 3 i fortsättningen.D vitamin,ska båda äta det? Oj vad mycket tabletter,man känner sig på nåt sätt sjuk detta är liksom en slags sjukdom.Helt sjukt det här!
  • Fru Karlsson

Jaha,i Söndags fick jag mens igen,som väntat så blir liksom inte så ledsen längre,man vet redan att det inte blir nåt.Undrar ibland varför vi överhuvudtaget fortsätter försöka:( Ringde läkaren direkt på måndag morgon för och få hämta ut pergotime som vi sa.Kom som vanligt fram till receptionen och hon säger att han troligtvis inte är tillbaka förrän idag eller imorgon .Jag måste ju ta första tabletten dag 5!! Fan nu kanske jag inte kan ta dem denna cykeln heller!

Men hon skulle meddela att det var brådskande,tack!

Så trött jag blir på allt detta!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?