Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-11-13 19:42:39 följande:

Jag tar en paus härifrån nu. Måste försöka fokusera på mitt och tänka positivt. Ni finns i mina tankar. Lycka till alla!

Det gör du helt rätt i.Tack HjärtaSolig
  • Fru Karlsson

Idag har varit en riktig Skit dag! Sonen trotsar,stökar och bråkar hela dagarna och sambon jobbar skift så är hemma själv ibland. Hade faktiska lyckats och koppla bort det här med denna sorg nu ett tag men är så trött av pergo medicinen och vi blir väckta på nätterna.Så jag är så trött och tankarna börjar snurra så bryter man ihop och så är det igång igen.Sonen märker säkert jag inte mår bra därför han är bråkig nu tror jag.Han vill inte leka med mig,bara pappa som gäller.Är så ledsamt och känner mig så dålig mamma:(

• Fru Karlsson

Tack:) Ja det är jobbigt nu.Trots och konflikter hela dagarna och man är så trött.Ja nu måste det verkligen bli vår tur denna gång! Sista pergo tabletten tagen idag,på Söndag ska jag börja äl testa sen får vi se...

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-11-21 10:55:16 följande:

Fru karlsson>> man fastnar lätt i våran bubbla och grubblar sen om du inte får sova bra heller, då är man inte på topp. Tror vi får tillåta oss ha skitdagar, sen kommer lite lättare dagar med.

Är själv just nu i en svacka. Hans syrra ska behålla bsrnet och jag har så svårt tackla detta. Vill inte träffa dem sen och höra all planering och gulligull. Hans mamma har längtat efter barnbarn länge. Var ju vi som skulle få först.

Hade ju nästan hunnit få 2 barn på denna tid man försökt, suck.

Fy vad tungt! Varför lyckas en del då på EN gång!

Ja det lär bli jobbigt för dig framöver.Jag orkar inte träffa min ena svägeraka heller.Vi hade också hunnit få två under denna tid men så klart lyckas de få två på två år utan problem.Lika lång tid som vi kämpat.

Jag träffar knappt mina svärföräldrar heller längre,har alltid ursäkter till att inte följa med.Hans mamma är så glad över hennes ungar och pratar hela tiden om dem och den nyfödda.Hit kommer hon nästan aldrig...
  • Fru Karlsson

Nej just nu är det bara hennes barn...Synd att hon inte kan förstå och uppskatta vår son och mig fast vi bara har ett.Jag orkar inte träffa henne eller hans familj,håller mig på avstånd så mycket jag kan:)

• Fru Karlsson

Hej! Hur går det för er härinne?:)
    Själv hade jag äl 30/11 med andra kuren Pergo och vi låg i varje dag de dagarnaTungan ute Äl+5 idag och var tvungen och testa med ett äl test,för de säger det är jättestarkt och positivt om man är gravid.Och det var positivit och starkt!Skrattande
    Känner mig frusen hela tiden också och trött så det verkar som det kan ha tagit sig denna gången!Drömmer

• Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-12-03 16:41:35 följande:
    Grattis "frugan"!!!

Sjyst julklapp!
    Ja, är jag gravid nu blir det bästa julen och julklappenSolig
  • Fru Karlsson

Vi blev bjudna på middag imorn hos svärföräldrarna och gissa vilka som kommer,min svägerska med stora familjen och nyfödda.Jag fick direkt ont i magen.Sa direkt till sambon jag inte ville med,han sa jag skulle iväg...Ska jag inte;) Nu verkar det som om sonen är påväg och få feber så blir hemma med honom och sambon går själv.Skönt jag slipper! Orkar inte just nu,är tilläckligt jobbigt just nu.Förstår inte varför svärmor är så angelägen att jag ska träffa dem.Bryr mig inte!

• Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:40:41 följande:

Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!

Åh vilka underbara nyheter!! Vad glad för din skull jag blir.Var verkligen din tur nu
    Stort Grattis!!
  • Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-12-05 10:43:09 följande:
    Jag är också sist kvar.... men förstår dig. Sköt om dig!
    Jag med är sist:( Känns inte som vi lyckats nu heller men enligt äl testet som var tokstarkt borde jag va.
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:40:41 följande:

Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!

Vad fantastiskt egentligen.Med de tunga besked ni fått att din sambo hade så få spermier så det i stort sett skulle vara omöjligt och ditt myom.Vilket mirakel! Och vilken fin jul:) Även om inte jag har möjlighet att göra ivf så ger det hopp att man aldrig ska ge upp.Vad tror du det var som gjorde det funkade nu andra ivf?
    Önskar dig all lycka och hoppas allt går bra:) Fortsätter gärna läsa din blogg:)
    Stort grattis igen!
  • Fru Karlsson

Vad tråkigt Gweeny:(
    Chasing Dreams: Vad roligt du börjar känna av lite mer symptom nu,jag är verkligen inte bitter på nån av er här inne vi är alla i samma båt..men lite ledsamt är det att vi ändå inte lyckas naturligt när det finns alla förutsättningar för att det ska gå.Jag har inget som är fel och sambon hade bra spermier.Har testat varje dag nu sen fredags i hopp om att få se en liiten liten ökning eller någonting men inget som vanligt.Vi tajmar också in äl perfekt varje gång.Är fortfarande väldigt frusen och gått upp ett kg! Snacka om retfullt när man håller på och gå ner i vikt.Men är såker på det är mensen som är på intåg.Samlar alltid på mig vatten då och brukar gå upp lite den tiden.Skit med! Hur ska man nu glatt ta sig igenom julen? Andra kuren pergotime också misslyckat...För sonens skull får man göra det mysigt och hålla god min.Vi hade hoppats på att få berätta ett gravidbesked vid Julafton nu får man istället hantera denna sorg återigen:(

• Fru Karlsson

Sambon var på middag själv hos sina föräldrar nu i helgen,jag klarar inte av och se svägerskans  nyfödda och se deras lycka.Man känner sig så fruktansvärt okvinnlig

• Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 16:08:34 följande:

Tack allihopa. Jag vill som sagt inte göra någon ledsen för jag vet alltför väl hur gravidbesked känns. Ville mest bara berätta eftersom jag hängt med er länge och dessutom ge er hopp. Att det faktiskt aldrig är hopplöst. Jag ska hålla mina tummar för er! Kram

Tack:) Men för att vi ska lyckas behöver vi också ivf och det kommer inte vara möjligt för oss så här slutar nog vår resa och försök:(
  • Fru Karlsson

Mensen är nog påväg vilken dag som helst,gravtester är negativa så andra kuren pergotime också misslyckat.Vet inte hur vi ska gå vidare nu och känner att jag inte vill ta pergo mer då de ändå inte hjälper:( Sa nu att vi slutar med planerat sex äl tester och allt och bara har sex när vi vill.Kommer inte bli några barn på det sättet men orkar inte med detta mer.Även om vårt sexliv är skillnad nu så brukar jag ha lite mer lust vid äl så får hoppas det räcker...kommer ta en paus härifrån också då jag alltid blir sist,även här.Men lycka till ni andra och God Jul:)

• Fru Karlsson
    jamka skrev 2014-12-13 13:16:43 följande:
    För mig gick det inte heller väger med pergo men sedan när jag slutade med att bry mig så blev jag gravid 3 gånger, alla slutade med MA men att sluta stressa över att bli gravid var det enda som funkade. Jag har fortfarande bara ett barn men hoppet finns kvar att det blir flera. Lycka till!
    Tack:) Men är rädd man missar äl om jag lägger ner det helt...då blir det liksom inga barn.Vi har sex väldigt sällan nu eftersom man tappat lusten av det här.men jag brukar känna när äl är har lite mer lust då så får väll hoppas vi får vårat mirakel nån gång.
  • Fru Karlsson

Tack för du ger mig lite hopp i sorgen och hopplösheten.Igår kväll fick jag en konstig flytning på bim dagen.Kom inget blod som det brukar göra när mensen börjar,kom bruna flytningar och lite magvärk.Tänkte att det kommer kanske igång mer men idag är det fortfarande mer brunt.Ursäkta detaljer men rinner mörkbrunt,inget blod och har inga symptom som jag brukar ha vid mens,så helt oväntat det här.Har aldrig haft såhär.Det digitala stod Inte gravidGråter
    Ska försöka vara glad för julstämningens skull och vi ska baka pepparkakor idag men det är svårt:( Hade hoppats jag skulle vara gravid nu.För ett tag sen tänkte jag,kanske det blir till jul men alla högtider blir en besvikelse och tiden och åren går...Jag vill också vara glad,glad på riktigt och lycklig.Jag är inte det nu

• Fru Karlsson

Hej! Hur går det för er alla härinne? Grattis rosali!!
    Vi har fortfarande inte lyckats och får ingen mer hjälp av min gyn och ska nu byta till sjukhusets gyn för att göra en extrakontroll så att han inte missat något fel.
    Nu har vi båda börjat äta Largiplex som innehåller massa vitaminer och även larginin som hjälper fertiliteten.Så hoppas verkligen vi lyckas 2015.
    Kollar in Chasing Dreams blogg för att se hur det går eftersom ni äntligen fick erat efterlängtade pluss.Men gud vad arg och ledsen jag bara  blev igen.Förstår det är jobbigt med graviditetsillamående,det hade jag bara på morgnarna fram till V 17.Men jag känner såhär att sitta och gnälla och bara beklaga sig när man ni haft möjlighet att göra ivf och bli gravida är inte shysst! Vi kommer troligtvis aldrig kunna göra ivf överhuvudtaget och kanske inte heller lyckas själva.Så ledsen igen blev jag.Skäms alltså!
    Blev ännu mer säker på att en paus härfifrån blir bäst då jag bara blir stressad av andra som lyckas och mår bara själv dåligt.
    Lycka till alla,återkommer om jag får pluss

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?