Neo4ever skrev 2014-02-17 04:10:10 följande:
Hej allihopa.. Jag tycker det e skönt att se att vi inte e ensamna om att ha svårt att få till ett syskon.. Vi har fått 4 missfall på 17 månader,sista var nu i januari.. I höstas gjorde vi en missfalls utredning där dom inte hitta några fel, men jag hade antikroppar som tydde på ökad risk för underfunktion i sköldkörteln.. Känner mej knäpp å galen å nästan besatt av att få ett syskon till min son.. Jag tjuter när jag ser bebiskläder i affären, jag önskar att jag kunde glädjas åt andra,men jag kan inte..blir bara avensjuk å ledsen för att dom har så lätt att få barn.. Å sen känner jag mej fruktansvärt värdelös.. Jag känner oxo en inre stress då vi blir äldre å sonen oxo.. Jag fyller snart 26 å sambon fyller 31.. Sonen blir 2 till sommaren
Styrkekramar till er som kämpar å har det som vi
4 missfall på 17 månader? Stackars dig:(
Jag känner också stress pga. min ålder men jag är 36 och min man 54! Dessutom så tar det minst två år för oss varje gång att bli gravida. Eller första gången gick det direkt mycket bra och nu har vi en son på 6 år. Men sedan dess har jag blivit gravid bara två gånger, 2011 och 2013, och båda gångerna har jag fått MA (v. 9 och v. 12).
Ibland tappar jag hoppet att det blir flera barn för vår del. Jag längtar jätte mycket efter syskon till min son, speciellt efter en flicka. Jag tycker också att det känns skönt att veta att det inte bara är jag som längtar efter syskon till mitt barn. Ibland känns det helt hopplöst:(