• M  och  M
    Moonlight83 skrev 2014-04-19 23:59:09 följande:
    Hej.Hoppar gärna in här.Vi har en dotter på 4 år och har nu försökt i 20 månader att få ett syskon.Ska påbörja en utredning i veckan som kommer med start med sambons spermieprov.Dottern blev till på första försöket. Har senaste 4 månaderna använt oss av fertilitetsmonitor här hemma som visar att jag har ägglossning..

Välkommen! Vi är lite i samma tidsaspekt vi. Har också en dotter på fyra år och övningen på vårt 21a försök. Blev gravid på vårt 18e men blev tyvärr tidigt missfall. Håller tummarna för er!
  • M  och  M
    Galenpannan skrev 2014-04-20 10:14:53 följande:
    Hej, Detta är en tråd som dessvärre passar mig också. Vi har försökt bli gravida i 14 månader utan att något hänt. Vi har gjort utredning och inget är fel, så varför blir vi inte gravida? Varje månad, samma besvikelse! Hur tänker ni andra, när är ni beredda att "gå vidare"?

Har jättesvårt att se mig själv bara släppa och gå vidare utan ett barn till. Vet inte hur det skulle gå till. Längtan är för stark
  • M  och  M
    Galenpannan skrev 2014-04-20 22:15:34 följande:
    M och M Jag menade när det är dags att gå från egna försök till utredning och ev. Ivf. Min längtan är också alltför stor för att redan nu ge upp. Maramina; grattis till magen, vad härligt. När ni inte hittade något "fel" under utredningen, kontaktade ni en ivf klinik direkt? Vi har gjort utredning genom landstinget men allt såg fint ut, jag ska till en fertilitetsläkare i veckan och hoppas få bra råd! Jamka: vad spännande, hoppas på positivt test snart. När tänker du testa? Chaisingdreams: det är på något sätt skönt när beslutet är fattat att en utredning ska göras. Se till att ställa alla fr

Okej då förstår jag Vi har precis i veckan skickat in papper till ivf-kliniken. Är inne på 21;a månaden med försök, alltså snart 2 år. Var på väg att skicka in vid 18e månaden men blev då gravid men fick missfall dagen efter test :'( Nu orkar vi inte försöka längre själva. Tär på samlivet.
  • M  och  M
    Galenpannan skrev 2014-04-21 11:28:40 följande:
    Skrev från mobilen igår, trodde aldrig det gick iväg..... Chasingdreams: Jag menade igår att se till att fråga alla "om och men" det missade vi.  M och M: Jag håller helt med, det tar på samlivet verkligen. Vi har ju bara försökt i 14 månader men det är länge nog. Vi har två barn sedan tidigare, en flicka född 2010 och en dödfödd pojke 2013. Vår dotter längtar kanske än mer än oss efter ett levande syskon. Därför hoppas jag att vi snabbt kan få hjälp med ivf. Hur kommer ni göra, köpa trepack? Vi har inte haft några problem tidigare att bli gravid och alla läkare hänvisar till det psykiska för vår del, så kanske inte ens IVF kan hjälpa oss.... Maramina: Då var er dotter ett riktigt mirakel och skönt att ni fick hjälp att bli gravida igen! Vet någon statistik över oförklarligt sekundärt barnlösa och graviditeter vid IVF?

Usch jag beklagar så mycket! Vilka sorg det måste vara :'( Intressant att läkarna hänvisar till det psykiska, annars tar de ju inte mkt hänsyn till det överhuvudtaget måste jag säga. Vad anser de att ni kan göra åt den saken då, får ni någon hjälp för det?
  • M  och  M
    alem skrev 2014-04-21 12:27:07 följande:
    Skickar lite pepp och pusch till er som kämpar! Vet exakt vad ni går igenom och hur mycket det tär på ens relation. Det gäller att ALDRIG tappa hoppet helt. Efter 49 försök så lyckades vi bli gravida igen och gick in i v 30 idag.
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)

Tack!
  • M  och  M
    alem skrev 2014-04-21 12:27:07 följande:
    Skickar lite pepp och pusch till er som kämpar! Vet exakt vad ni går igenom och hur mycket det tär på ens relation. Det gäller att ALDRIG tappa hoppet helt. Efter 49 försök så lyckades vi bli gravida igen och gick in i v 30 idag.
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)

49 försök det är mkt det, vi är på 21 och det känns nog :-\
  • M  och  M
    Galenpannan skrev 2014-04-21 11:28:40 följande:
    Skrev från mobilen igår, trodde aldrig det gick iväg..... Chasingdreams: Jag menade igår att se till att fråga alla "om och men" det missade vi.  M och M: Jag håller helt med, det tar på samlivet verkligen. Vi har ju bara försökt i 14 månader men det är länge nog. Vi har två barn sedan tidigare, en flicka född 2010 och en dödfödd pojke 2013. Vår dotter längtar kanske än mer än oss efter ett levande syskon. Därför hoppas jag att vi snabbt kan få hjälp med ivf. Hur kommer ni göra, köpa trepack? Vi har inte haft några problem tidigare att bli gravid och alla läkare hänvisar till det psykiska för vår del, så kanske inte ens IVF kan hjälpa oss.... Maramina: Då var er dotter ett riktigt mirakel och skönt att ni fick hjälp att bli gravida igen! Vet någon statistik över oförklarligt sekundärt barnlösa och graviditeter vid IVF?

Ja känns lika bra att köpa tre-pack på en gång. Blir ju dyrare om man inte lyckas på första försöket annars och då skulle jag vara bli stressad
  • M  och  M

Får inte mannen ingå i utredningen hos er? När vi gjorde på kvinnokliniken så tog de spermatest på min man också samtidigt som de gjorde tester på mig

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?