Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

moderlig skrev 2014-01-23 00:09:02 följande:
    Stort grattis!! Måste bara fråga blev ni gravid direkt månaden efter ni provat med ivf?

Nej, det har gått en cykel emellan.
  • Anceka m D
    Moonlight83 skrev 2014-01-23 08:12:47 följande:
    Stort grattis! Här blir det med vårt 18:e försök denna månaden. Hur är det med IVF det får man bekosta själv om man har barn sen tidigare ca?

Ja, man får betala IVF själva. Fördelen är att man slipper stå i kö, vi fick ju tid på kliniken inom 3 veckor.

Känns fortfarande märkligt och svårt att förstå att jag är gravid efter 18 månader. Sen ska det ju gå bra hela vägen också, och det är ju inte givet.
  • Anceka m D
    moderlig skrev 2014-01-23 08:50:46 följande:
    Det beror nog vart man bor.. vi fick ingen förtur väntade 3 månader..

Gjorde ni utredning först eller gick direkt på IVF?
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-23 09:17:48 följande:
    Jag är på BIM +1 idag och ingen tillstymmelse till mens. Jag brukar alltid få smöblödning 2-3 dagar innan mens, men inte det heller. Det borde ju börjat typ i måndags om det skulle vara som vanligt. Jag vågar inte testa, livrädd för att få negativt! Låter knäppt men är jobbigare att få det svartpåvitt när man hoppas... Ska testa imorgon bitti. Kan vi ha lyckats efter 18 månader?! Vågar inte tro!

Låter som för mig, fast jag brukar ha flytningar och den här gången var det helt torrt. Har du koll på när äl var? Lutealfasen brukar ju vara samma. Åh, håller tummarna!
  • Anceka m D
    Maramina skrev 2014-01-23 20:13:21 följande:
    Jag tror inte man får göra IVF utan utredning. I alla fall inte här i Sverige. Och det är inte heller alla som får göra IVF öht av olika anledningar

Jodå, vi gjorde ingen utredning. Men å andra sidan hade vi ju klara skäl då min man hade fått cellgifter och vi hade spermier i frysen. Så undantagsfall kanske.
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-24 06:34:44 följande:
    Herregud jag tror det är positivt!!! De bara ett sånt med plus hemma och det är två streck! Dock är ett väldigt svagt. Men ett streck är ett streck ändå har jag fatt. Men nu måste jag försöka få t på ett digitalt så jag verkligen r det svart på vitt! Herrejävlar jag är i chock!

Du hade ju lite liknande som jag. GRATTIS! Det digitala kommer bekräfta.
  • Anceka m D

Men vad tusan! Kan ju bero på att det inte var morgonurin, eller rättare sagt att du hållit dig kort tid? Jag tog två vanliga för att testa, ett på kvällen och ett på morgonen och det på morgonen var mycket starkare.

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-25 07:46:58 följande:
    Jag är gravid!!!

Hurra, Åh vad jag hoppades att det skulle vara så!! Grattis! Om allt går vägen får vi ju samtidigt då.
  • Anceka m D
    miap01 skrev 2014-01-25 10:59:13 följande:
    Tänkte väl till det! ;) grattis igen!

Här är jag mer orolig för alla gravsymptom som lyser med sin frånvaro. 5+0 idag...

4+4 för mig och jag har inte heller mycket symtom. Men jag vet att jag kände så med sonen också, då kom illamåendet runt 6+0. Så jag försöker ha is i magen och passa på att äta ordentligt tex. Men funderar på om jag ska ta ett nytt digitalt nästa vecka när det borde vara 3+ veckor.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?