Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag vill inte ens kolla vilken dag jag är på eller exakt när BIM är längre. Försöker att inte ha så mycket hopp. Hoppas dock massor för er andra istället!

• Anceka m D

Jag gjorde ju korta metoden och mådde väldigt bra, kände oförskämt lite av behandlingen. Tyvärr blev det ju inget plus men bättre lycka nästa gång!

• Anceka m D

På Sophiahemmet sa de att de alltid börjar med korta om det inte finns särskilda skäl. Om man har dålig äggreserv tex så tror jag att det blir långa metoden.

• Anceka m D

Jag har ofta testat när mensen varit sen och mina test har alltid varit negativa. Så jag är väldigt säker på att jag inte haft något tidigt missfall.

• Anceka m D

Kingston: Usch så tråkigt! Känslan är alltför välbekant. Påminn mig, hur länge har ni försökt?

• Anceka m D
    Kingston skrev 2014-01-15 21:35:59 följande:
    Företaget där jag jobbar går inte med på det. Min partner är för tillfället arbetslös och ska börja på ett nytt företag. Vet inte om det är det första man vill fråga då...

Tycker dessutom det här med IVF är så orättvist för tillfället.... Som allt annat i livet visserligen!
    För oss som kämpar känns det ofta väldigt orättvist, det håller jag med om. Vi har ju försökt få syskon i drygt 18 månader nu, men "bara" gjort ca 15 försök under den tiden eftersom vi fick "göra-barn-förbud" ett par månader efter makens cellgifter. Det känns ibland som kortare tid än så, och ibland som mycket mycket längre! 

Nu kommer han få lämna nytt spermaprov i nästa vecka och därefter kan vi diskutera med IVF-kliniken kring våra alternativ. 
  • Anceka m D

Jag har haft det lite som du Maramina och känner mig mycket lugnare nu än för några månader sedan, har kommit ganska långt i mitt accepterande att det kanske aldrig blir något syskon men är inte redo att ge upp riktigt än!

• Anceka m D

Välkommen Nissesmamma! Jag har också en son född augusti 2010 som kom till på egen hand. Jag har gjort ett IVF-försök i november och väntar nu på att eventuellt göra ett till. Ska hålla tummarna för dig nu!

• Anceka m D

BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?