Minimalou skrev 2013-05-23 21:59:59 följande:
Jag känner igen mig i alla er! Så låt oss nu hoppas att alla bebisar kommer snart, om de bara visste hur mycket vi längtat efter dem, för de kommer komma, de måste komma!
Själv är jag inne i fasen att jag letar symptom men samtidigt försöker jag låtsas som ingenting, svårt. Jag har BIM på måndag å jag önskar att jag ska få uppleva lyckan igen vid plus. Förra månaden köpte jag såna testa tidigt test, men det gjorde nästan så jag vart ledsen några dagar innan mensen å sen kom tårarna igen när den verkligen dök upp, vet inte vad som är bäst att testa innan eller inte.
Jag ska till gyn på måndag, så då får vi se hur vi ska gå vidare. Jag är pro insemination, fortfarande lite avvaktande till IVF, det har ju funkat tidigare tänker jag.. vår dotter gick ju fantastiskt bra å sen fick jag ju missfall i februari i v.7, så vad tror ni?
Jag känner precis som du M&M, om nån bara kunde berätta att om 2år kommer ni bli gravida eller om 2 månader, bara jag vet, man kanske ska gå till en spåkärring ;)
Funderar på akupunktur som ska öka fertiliteten, nån som provat det?
Jag har testat akupunktur. Fick tips via en kompis som också haft infertilitetsproblem, hon gick hos en kille som arbetar med kinesisk medicin, örter och akupunktur. De hade försökt i 2,5 år och blev gravida på 2 månader efter att de startat behandling hos honom. Jag har lite svårt för såna här saker när jag inte vet om det är evidensbaserat mm, men tänkte vad tusan, det skadar ju inte att prova... Om inte annat kan det vara lite trevligt i denna skaffa-barn-tristessen. Jag var förvånad över hur kunnig han var (även inom västerländsk medicin) och det kändes hela tiden väldigt proffessionellt och som om han verkligen visste vad han sysslade med. Dock så avslutade jag behandlingen hos honom när vi fick reda på hur min mans spermieprov såg ut. Vi behandlade fel person liksom
Och spermiekvalitet är svårare att behandla, även om det också går tydligen.