Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Ja, hoppas ni har rätt!
Ja, hoppas ni har rätt!
Verkar tyvärr inte som jag fick äl denna gång(utan pergo), så får ställa in mig på en "fel" röd jul tyvärr.... suck!! Får hämta ut nya kurer och ladda igen.
Hoppas det går bättre för er andra!
Hej! Hur går det för er härinne?:)
Själv hade jag äl 30/11 med andra kuren Pergo och vi låg i varje dag de dagarna Äl+5 idag och var tvungen och testa med ett äl test,för de säger det är jättestarkt och positivt om man är gravid.Och det var positivit och starkt!
Känner mig frusen hela tiden också och trött så det verkar som det kan ha tagit sig denna gången!
Har äntligen ryckt upp mig och bokat tid för utredning nu!!! 22 januari 2015 drar vår resa igång i ny tappning :) Känns som en sten lättat från mitt hjärta.
En som jag är med i en IVF-tråd med för Sahlgrenska, hade ringt in idag och dem sa att det just nu är 5,5 månads väntetid.... suck! Hoppas den är mindre när våran tur kommer. Ska även ställa upp oss på kort varsel-kön.
Grattis Fru Karlsson!
Spännande med utredningen Rosali.
Trist med väntetid Gweny. Hoppas ni lyckas på egen hand under tiden!
Ni har inte kollat köerna privat? Vi gjorde vår landstingsbetalda utredning på Nordic ivf. Då var kön på tre månader. Hade vi valt att betala utredningen helt själva hade vi kunnat påbörja den redan veckan efter att jag kontaktade dom. Sahlgrenska kollade jag aldrig upp ens då jag trodde inte att man kunde få någon utredning via landstinget om man hade gemensamma barn sedan tidigare
Hej allihopa! Den senaste månaden har jag haft en familjelivspaus. Blev så stressad av att alltid vara den som blev sist kvar. Förra fredagen gjorde vi dock vårt frysförsök och jag fick tillbaka ett fem dagars embryo. Jag har nu fått det underbara beskedet att jag är gravid. Jag kände ganska tidigt att något var annorlunda den här gången. Nu hoppas jag att alla ni andra lyckas. Det finns alltid hopp, även när det känns som mörkast. Kram!
Grattis till er alla!
Det här blir mitt sista inlägg på ett bra tag...
Nu är jag "sist kvar" och mår skit över det.
Bim - 4 idag och ett fett minus på stickan. Inga som helst känningar av något positivt...
Ställer in mig på ytterligare ett misslyckande, denna gången också, denna sista gång med pergotime...
Känner mig väldigt nedlåten men skiter i det här nu och åker på en välbehövlig semester istället.
Hoppas ni alla får en god jul och lycka till med alla bebisar!
Grattis Chasingdreams! Underbara nyheter.
Sköt om dig Kingston.
Även jag är "sist kvar". Har haft spottings och molvärk hela veckan, trodde det var sen äl men det borde ju inte pågått fem dagar? Cykeln har väl blivit förstörd efter förra månadens ivf.
Gweny, enligt vårdgarantin ska man väl bara behöva vänta 3 mån, har hört om vissa som går privat men ändå får det betalat. Vet inte hur man går tillväga dock.
Utredningen kan ni göra på annan klinik även om själva ivf:en görs på Sahlgrenska
Legat lågt själv. Att samla kraft för yttligare ett nytt år att kämpa är tufft. Bara 2 försök kvar nu att hinna få 2015...
Väntar på bim efter min 4e peggokur och på att få komma till SU för ivf, men dröjer nog till våren.
Hoppas fler får lyckas snart.
Tillbaka på ruta 1 igen.Var så glada över att få ett syskon till hösten när dottern var 5,5år.Men i går fick vi missfall i v10.Så nu är 2015 kört för oss.3 mf/ma på 6 månader har tagit det rätt hårt på oss.Mf i v5 mf i v10 samt ma i v18.
Tror inte det blir någon utredning ännu då ma:t nog inte kan räknas med då det är konstaterat att det berodde på att barnet hade edwards syndrom (trisomi 18).
Väntar på samtal från gyn nu för att boka en tid för vul och se så att allt kommit ut.
Tror att vi lyckades bli gravid de 2 sista gångerna efter att vi gjorde spolning.Blev gravid 2 av 3 månader efter spolning men som då slutade i mf vecka 5 samt mf vecka10. Har ju väldigt trånga äggledare och ena troligt helt blockerad.Så spolningen hjälpte nog.Frågan är om man ska försöka få göra en spolning till men då bekosta den själva.
Härligt att ni får komma i gång med ivf.Var det ni som kom med i en ny studie?
Kingston>> uch så tungt att det sluta så efter allt.
Är själv jätterädd för att få ma igen, om vi nu skulle lyckas.
Själv så inväntar vi vårat första stimulerade FET. Börjar behandlingen 30/4 och planerad insättning v. 23. Vårat 1a IVF misslyckades, så hoppas på våra 5 i frysen nu.