• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Fru Karlsson>> Hoppas ni kan komma överens och kan prova dem alternativ som du säger, jobbigt bara att du mått så dåligt av pergon.  Man vill ju samtidigt känna att man försökt allt som går för att få,så känner jag iallafall. Hoppas det ska lyckas för oss alla snart.

Slog mig precis att nu är det "bara" 6 försök kvar att lyckas få 2015! Får lite småpanik av tanken, ska det gå yttligare 1 år förbi, som vi inte kommer få i.

• Gweny
    Kingston skrev 2014-10-13 18:20:37 följande:

Fru Karlsson: får jag fråga på vilket sätt du mådde dåligt av Pergo? Är ju i startgroparna med första kuren...

Ja snart är 2015 bebisarna "förbi". Men 2016 blir lika bra bara det blir någon liten goding!!

Idag utsatte jag mig för tortyr. Gick på babyrytmik (fast för äldre barn). 3 jättestora bebismagar som såg ut att sprängas när som helst och bebissykon överallt! Och då har jag inte nämnt allt bebis-, gravid- o förlossningssnack!

Eller kommentarer som " ja men ett tredje eller fjärde barn är mycket möjligt!"

Ville bara skrika "DET ÄR VISST OMÖJLIGT!!!!!!!"

Men jag höll tyst, nickade och log....

Blä va falskt! Uuääsch

Oj, det lät som riktigt självplågeri! Om folk ändå kunde fatta att det inte är självklart, fast man fått narn tidigare. Jag hade förresten inga biverkningar på mina 2 kurer pergo.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-13 22:45:35 följande:

Aha;) Kanske borde försöka få till lite mer morgonmys:)
    Här har fortfarande inte mensen kommit,så frustrerande! Eftersom jag inte är gravid nu heller så vill man bara det ska komma igång.Cyklen blir också längre och blir lång tid tills nästa äl,fan!

samma här! Den kan lika gärna komma nu när jag ändå inte är gravid, suck! Var ju ändå en liten tröst att den förra gången var i normallängd, trodde ju det skulle bli så denna gången med, men verkar dra ut på tiden.
  • Gweny

Jag vill också gå ner i tid, men har jobbat mer, för framtida FP, men det verkar ju dröja yttligare nu, suck!

• Gweny

Liten till>> så skoj med hus, får ni något annat att tänka på och greja med.

Nu precis kom menskärringen till mig. Skäms

• Gweny

M och M>> uch jobbigt få det i ansiktet ännu en gång att det inte var något. Hoppas du kan samla på dig kraft och se framåt mot nytt försök!

Liten till>> frustrerande när man behöver få till det och så blir det inget av olika skäl!!!

chasing>> du ska se att en av dem i frysen, är en riktig kämpe och kommer bli eran jackpot!!  

På lördag börjar jag med 3e kuren, tredje gången gillt!!

• Gweny
    Kingston skrev 2014-10-16 08:13:15 följande:

Nä jag tror faktiskt inte på det längre... Kändes verkligen som om det var min tur nu men om man inte får nåt bekräftat på bim-dagen så känns det inte så troligt =\

Set värsta är att min mens aldrig är sen... Det gör mig mest irriterad! Kom nu så jag kan ringa och få pergotime, så kanske man får lite hopp tillbaka!

suck och blä vad tråkigt!!!   Hoppas du iallafall kan lyckas med pergotime nu. vilka dagar ska du ta dem?  Jag börjar med min 3e kur nu på Lördag.
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-10-16 15:42:42 följande:

Gweny: jag skall äta 1 tablett/dag från dag 3-7...

Men jag vet liksom inte hur Pergotime ska hjälpa mig som har regelbunden äl och mens?

Vad är det egentligen för vits?

Känns så tråkigt att man inte kan gå in med en positiv inställning =\ istället har man helt tappat tron på att något någonsin skall funka.... Va ska man göra? Man borde skaffa sig en mentalcoach!

hmm ja man kan ju undra. men nån bra anledning har säkert läkaren i åtanke, annars hade du ju inte fått det utskrivet. kanske bara detta som behövdes... vi får hoppas nu.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?