• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Idag typ fem veckor efter blödningen för missfallet började har jag fått mens igen. Den känns dock väldigt "vattnig", väldigt ljusröd liksom inte lika mörk och blodig som vanligt. Beror detta på att jag troligtvis inte haft någon ägglossning efter missfallet?

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-03-03 13:23:33 följande:
    Tror som MSL. Men vad vet jag egentligen? ;) Här går man och väntar på bim (igen)...

Håller som vanligt alla tummar och tår för er här inne!
  • M  och  M

Hur gör ni när vänner och bekanta får barn? Åker ni dit och låtsas vara glad och nyfikna på att höra om allt och vill hålla i osv? Har kompisar som fått barn nu och jag kan inte ens förmå mig att åka dit. Känns falskt och stå och säga ååååh så fin, men vad roligt, hoppas allt gått bra, klart jag vill hålla honom... :-\ Vet inte vad g ska göra...

• M  och  M

Just den här första påhälsningen som förväntas när nån får barn. Ses man sen i andra omständigheter så går det väl bättre men just det här att nu är vi här bara av en andledning, bara bebisen i fokus. Jobbigt

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-03-13 21:03:11 följande:
    Ja jag funderar på om det inte är bra ändå trots allt. Dels för att jag ska sluta tänka på allt som hör graviditeter till och dels för att vila upp kroppen. Men jag kommer nog inte kunna ha sex alls utan att bygga upp förhoppningar så jag vet inte riktigt hur jag vill ha det.... Tänk om man bara kunde få vara "normal" för ett tag

Skulle vi ta en paus skulle jag inte heller kunna ha sex då. För så fort vi skulle ha det oavsett tid i cykeln så skulle mina hopp väckas ändå. Jag tror jag mentalt skulle ha svårt att ta en paus. Skulle bara se det som att vi missade chanser och förlorade tid. Kan inte sluta kämpa. Jag vara måste få positivt resultat på ett eller annat vis, nåt annat finns inte.
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-03-13 23:04:09 följande:
    ScillaBlå: jag håller tummarna för er! Och med ditt inlägg har jag också bestämt mig för en paus. Det låter som himmelriket för mig att slippa ha "måste-sex" och skita i graviditeter och bebisar!! Just nu orkar jag bara inte med mer mentalt. Jag pratade med en sköterska idag ang. några prover jag ska ta. Hon var tvungen att läsa igenom min journal för att få koll på läget och läste då våran läkares senaste "ordination" (som vi fick efter en mindre utredning) -"ha sex varannan dag i ett år". Hon smällde nästan av... Jag frågade om hon hade lust att ta över lite eftersom jag kunde behöva en paus... Då svarade hon mig: Inte ens om det var självaste Brad Pitt skulle jag ställa upp på det! Sedan flinade vi lite :) Kändes skönt att ha någon ifrån sjukvården på min sida och jag blev lite gladare :)

Hoppas ni mår väl av en paus! Haha ja du undra om läkaren vill smaka sin egen medicin? :-P :-\
  • M  och  M

Här sitter jag med min ÄL-molvärk som jag alltid får. Kanske en ägget som lossar? Har molvärk flera dagar innan och på eftermiddagen efter positivt äl-test får jag rejäl värk en bra stund och sen känner jag av rejält under flera timmar efter. Är då fascinerad att trots att jag känner detta så väl och att min cykel väldigt regelbunden med äl 14 dagar efter mens och att min mans spermier såg bra ut både i mängd och rörelse etc så funkar det inte. Sjukt.

• M  och  M

Jag är 32 1/2 och var alltså 31 när vi började försöka. Tycker inte det ska spela in så mkt då man vet de som varit över fyrtio när de fått barn. Ja ni inte hade man trott detta om livet inte. När man väl får chansen att leva det liv man vill och vara frisk och välmående i övrigt då ska man dras av nåt sånt här. När sjutton ska man hinna bara njuta av livet. Finns det någon gång det bara kan kännas bra och sorglöst allt? Eller ska skiten bara avlösa varandra?

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?