• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Maramina skrev 2014-02-03 12:36:37 följande:
    Men du, då har det ju ökat! Tog du något digitalt där emellan? I vilket fall så tolkar jag det väldigt hoppfullt. Skönt att du har fått till ett ultraljud, jag tror att det kommer att sluta med ett stort glädjebesked med tanke på att det digitala har ökat...

Ja det har ökat. Fast jag blöder fortfarande också, mindre men ändå. Så jag vet inte. Känns inte så lovande tycker jag. Tycker dock det är konstigt att hcg höjs efter missfall och även några grav.symptom kommer först efter jag började blöda. Hade inget innan.
  • M  och  M
    alem skrev 2014-02-03 12:30:13 följande:
    Lycka till M och M    Lycka till alla ni andra som kämpar oxå!  Nu är det sådär jätte jätte länge sedan jag skrev igen men tänkte det kan vara skönt och införliva lite hopp iaf! Än så länge så flyter det på okej för oss har RUL på torsdag och på fredag har vi gått halva tiden!   För alla er nya så har vi kämpat med syskon sedan aug 09 till vår dotter och lyckades alltså nu ÄNTLIGEN efter 4 år och 1 månad bli gravida på egen hand. 

Vad roligt för er, lycka till!
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-03 16:16:52 följande:
    Hcg höjs inte efter missfall, det sjunker då det är fostret som "tillverkar" hcg. Att blöda och ändå vara gravid är inte helt ovanligt, jag vet flera som har blött sig igenom graviditeten, min syster är bara ett exempel på det, så det är kanske inte så konstigt ändå? Hur länge har du blött nu?

Nä man läser ju många som blöder under graviditeten och allt ändå går bra. Men det känns ju inte "naturligt " och normalt liksom... Jag började blöda sent på lördag kväll för drygt en vecka sedan. Sen blödde jag typ som vanlig mens söndag, måndag och tisdag. Sen från onsdag och fortsättningsvis nu så blöder jag men mindre, räcker med trosskydd. Så blött mer eller mindre drygt en vecka nu. Känns inte som att det är på väg att sluta riktigt... Men har inte haft nåt ont
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-03 20:42:54 följande:
    Grattis och lycka till Alem!! Kul att det går bra för några här iaf :) M och M: jag tror fortfarande det kan ha varit tvillinggraviditet ifrån början (som nu har blivit en)....

Jag hoppas såklart du har rätt
  • M  och  M

Vill bara tacka alla härinne för att ni peppar, lyssnar, delar, berättar och finns där. Jag känner inga av er men det är en skön mättnadskänsla attbkunna gå in hit och läsa och skriva

• M  och  M

Hon såg ingenting. Gissade på tidigt missfall. Fick ta ett prov för att se hur nåt hormon låg för att utesluta utomkvedskap eller vad det heter. Hon sa ju att det kan vara för tidigt att hon inte ser nåt, men troligtvis inte. Det ser de väl kanske isf på det här provet också om det ökar eller sjunker. Klart jag/vi blev ledsen och besviken, men känner mig okej. Var inställd på det. Gått igenom så många besvikelser redan.

• M  och  M

Min dotter skulle blivit bra precis 4 1/2 om det hade gått vägen denna gång. Men det blev inget och nu blir hon bara äldre och äldre..

• M  och  M

Vad härligt det låter när ni beskriver graviditeterna och att ert nuvarande barn kan vara så engagerad och förstående!

• M  och  M
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 16:57:33 följande:
    M och M, usch så tråkigt! Jag hade också två tidiga missfall, i januari och februari förra året, så jag förstår hur besviken du är. Jag hoppas att du ändå kan hämta lite kraft och hopp i det faktum att ni ändå vet att ni kan bli gravida nu. Och av någon anledning sägs det att många blir gravida precis efter ett missfall. För mig blev det ju så, även om det inte höll den gången heller. Hoppas på bättre lycka för dig, tycker verkligen att det är din tur nu!

Tack, ja försöker tänka att vi blev åtminstone gravida. Det är mer än vi lyckats på 1 1/2år innan... Hoppas att det ska ge bra tur i fortsättningen att lättare bli gravid (och behålla det!) Men nu måste det bara sluta blöda så vi kan få till nåt slags samliv igen bara. Har ingen aning hur cykeln är nu...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?