Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Chasingdreams skrev 2014-08-22 18:09:57 följande:

M och m: Det är just det jag också är rädd för. Att ett embryo inte vill fästa när man hela tiden misslyckas. Jag har ju ett litet myom som konstaterades vid genomspolningen, men de har bedömt att det inte bör påverka våra chanser, men självklart undrar jag... I och med min sambos utslag på spermaprovet är det dock troligast orsak till att inget händer. Vi har ju så få spermier att inte ens vanlig ivf fungerar så hur skulle vi då kunna lyckas på egenhand. Men samtidigt, varför gick det på första försöket med sonen.

Idag har jag i alla fall börjat spraya så nu är vi igång!

FruKarlsson: Vår IVF kostar ca 30000. Skönt att du får prova pergotime. Det ska ju ge bättre äggkvalite även om man har ägglossning.

Jag börjar också tro att det bara var ren tur att sonen blev till och att det egentligen är något fel.jag misstänker de är slöa,dålig kvalite som gör att de inte hinner upp till ägget.För så många gånger som vi har prickat in äl nästan exakt i två års tid så har det ändå inte blivit något.Jag hoppas ni verkligen ni lyckas med ivf!
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-08-23 14:39:16 följande:

Ja det är på ikea, babyproffsen och Gekås (Ullared) alla gravida hänger... Riktigt otrevliga ställen nu för tiden. Men man blir duktig på att bita ihop!

Har en riktig svacka idag känner jag...
    BLIR DET ALDRIG VÅRAN TUR?!?!?!?!

På tal om gravida var vi på en liten tillställning för barn i stan idag.
    Självklart kommer svägerskan fram med stora magen i vädret!
    Jag hade inte alls lust och prata och sonen var otålig,men sambon skulle tvunget kommentera den stora magen(vad fan skulle han göra det för då!) och då var det igång med ultraljud och bla bla bla...jag kunde inte va mer ointresserad och svarade inte ens,sa vi var tvungna och gå vidare...Ständigt blir man påmind,överallt.Hade annars sett fram emot ett par timmar och umgås med sonen men blev ju nere direkt.Dessutom har jag berättat för vår situation för henne,då kan jag tycka man kan ta lite hänsyn!
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-24 22:23:48 följande:

Blä för att jobba heltid och förlora tid med det enda barn man har! Detta för att eventuellt få full föräldrapenning OM vi lyckas få ett barn till. Frågan är om det var värt det... :-\ I och för sig för att finansiera slutsumman till IVF också då..

Känner igen tanken precis.Jag har bara ett sysselsättningsjobb på halvtid och känner också pressen att jobba upp föräldrapenningen.Men känns tråkigt att offra tiden med sonen som du säger.Verkar ändå inte kunna bli gravid...
    Det skulle ta en evighet för oss och spara till ivf ändå,jag har väntat tillräckligt
    Men det är orättvist det där med föräldrapenningen.Jag hade jätttelite när sonen var liten och det var såå tufft ekonomiskt och där vill man ju inte hamna igen! Men nu har sambon fast i alla fall
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-08-25 06:32:07 följande:

Mom11 och Kingston: Kul att ni hittat till min blogg. Ni är så välkomna :). Bloggen är mitt sätt att skriva mig igenom allt. Att förhindra att jag bli galen av alla tankar som far runt.

M och M: Jag jobbar 90%. Är ledig varannan måndag. På sikt skulle jag nog vilja gå ner till 80%. Det känns som om man ska jobba hela livet igenom och jag vill inte riskera att missa nåt eller stressa ihjäl mig.

Nu är jag inne på spraydag 4. Känner inget speciellt, men jag fortsätter och hoppas att sprayen fungerar. Nedregleringen ska kollas om drygt två veckor.

Jag följer också din bloggGlad 
    Man behöver skriva av sig och få ut alla tankar och känslor på nåt sätt.
    Jag har funderat på och göra en blogg genom facebook om vardagen och detta men vill inte alla ska veta.Hoppas ni lyckas och håller tummarna för er!
  • Fru Karlsson

Usch vad jobbigt sånt är.Det är som en käftsmäll verkligen!
    Vet många som blivit gravida utan ens försökt bara "hoppsan ja det blev bara så hihi" Sånt är som ett hån och man känner sig misslyckad när man själv inte kan bli gravid.Att jag skulle bli gravid oplanerat finns inte på världskartan,det går inte här.Såg en dokumentär på fyran för ett tag sen om ivf och läkaren där beskrev barnlöshet och infertilitet precis som man känner."Det känns som en sjukdom som inte går och bota,man tänker på det när man vaknar när man lägger sig alla dygnets timmar" Precis så är det

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-08-30 11:15:02 följande:
    såg också den, stämde så bra som han sa. Det upptar verkligen ens hela dag, går ju inte att styra bort när man överallt ser andras magar och bebisar heller.

Idag ska en fd svägerska ha dop för sitt barn, och det gör så ont i mig av avundsjuka...hon av alla lyckades och ska nu fira, medan jag sitter här och är inte ens gravid, är så förbannat orättvist....
    Ja sådana tillställningar är så jobbiga.Man måste inte komma men svårt när det är dop.Min svägerska får sitt femte nu i Oktober.Känns inte så kul och komma och gratulera en annans barn och ge present.Så jag har sagt till sambon att han får åka dit själv,han förstår som tur är,vad hon kommer tycka skiter jag faktiskt fullkomligt i då vi inte ses så mycket ändå.Är inte intresserad av andras bebisar just nu.Det är bara så..
  • Fru Karlsson

Vilken snabb Lh ökning jag fått denna gången! Igår fick jag blinkande smiley och idag fast smileySkrattande Vi har såklart myst så mycket vi kan och tänkte få till två gånger imorn om vi får tid enligt planen dåFlört Hoppas för allt jag har att vi lyckas denna sista gång innan jag får pergotime.Dessvärre har jag också blivit förkyld och är såå trött,så typiskt men vi måste...Nån som vet hur kvaliten på simmarna påverkas om mannen är sjuk? Han är bättre nu men varit sjuk hela veckan och var förkyld när han lämnade in provet.Är så orolig att det ska ställa till det och blir det dåligt resultat vet man ju inte om det beror på han var sjuk eller om det alltid varit så,ni förstår vad jag menar :) Jaja,han får väll göra om i värsta fall

• Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-08-30 16:53:26 följande:
    Jag är imponerad, två gånger på en dag! Vi har fått till det två gånger på en månad vi.
    JajjemenFlört Man får ju ligga i så mycket man kan för att förbättra chanserna.Och jag som sa för några veckor sen jag inte ville ha mer sexOskyldig Sambon gör det gärna ofta så han säger aldrig nej:) Konstigt nog blir jag ändå inte gravid men vi får se denna gång.Igår på eftermiddan blev det och tidigt i morse,passade på medans sonen sovTungan ute Vi har sagt ikväll också.Jag har också mer lust vid äl som nu så det faller sig naturligt att det blir så och sambon tackar inte nej
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-08-30 17:56:59 följande:
    2ggr?! Det var att ligga i

Hoppas det ger resultat. Här är jag glad om det blir dagarna efter varann runt ÄL.
    Har hört man ska ligga så mycket som möjligt vid äl särskilt om man har svårt för och bli gravid, har väll turen och ha en underbar man som alltid vill ocksåGlad
    Men efter äl brukar det inte bli lika ofta men oftast tre fyra gånger i veckan
  • Fru Karlsson

Lusten har varit upp och ner här med särskilt efter förra mensen.Då sa jag att jag inte ville mer, men sex är så viktigt i förhållandet och hur kul är det att era sambos/män hellre tillfredsställer sig själva istället för och ha sex med er? Gillar inte jag i alla fall.Har tur som har en man som hellre vill mysa med mig och vi gör det ju för att det är skönt också såklartGlad 
    Sen måste jag tro på att vi ska lyckas och hoppas för allt jag har att det ska gå!:)

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?