• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Men stort grattis Maramina! Ni måste ju lyckats nyligen? Måste ju kännas fantastiskt? Ångrar ni att ni inte startade med IVF tidigare? Får man fråga vad ni fick betala? Hur fungerar det med såna som man fryser? Alltså rent krasst kan man få jättemånga försök om man har många ägg som kan frysas in, då blir det liksom inte bara tre försök eller? Hur lång tid tar en behandling och hur långt mellan de olika försöker? Tusen frågor

• M  och  M

Vad är det som avgör om det blir långa eller korta då? Är det någon man har större chans att lyckas bli gravid med?

• M  och  M

Läste idag om en tjej som fött två dödsdömda barn, ett i vecka 21 och ett i vecka 40. Ens egna problem känns plötsligt så i jämförelse. Hur fan överlever man nåt sånt? Orättvisa värld!! :'(

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-01-16 20:31:26 följande:
    Härligt att inte gå ner sig såhär som jag gör. Jag frågar mig ofta varför jag blir så väldans ledsen över detta men kanske är det för att jag är i raka motsatsen till eran situation? Här får folk barn till höger och vänster i min umgängeskrets och folk ringer och talar om att dom väntar smått (igen...). Blir galen på just det där att "alla" lyckas utom vi... Inte heller min sambo blir lika ledsen som jag. Han är otroligt realistisk och positiv hela tiden vilket också gör att jag ibland känner mig ensam om min sorg även här hemma... Knäppt jag vet!!

Känner som du. Är otroligt sorgsen över detta. Och detta över mitt liv. Går inte en halvtimme under min vakna tid som jag inte tänker på det. Hur orättvist det är. Alla i min bekantskapskrets har varit eller är gravid under denna period vi försökt. En kompis kommer till och med hinna få två barn :-\ Men nu får det vara nog. Jag betalar hellre 60000 kr än att må såhär. Det tär mig sönder inifrån. Så blir en inget denna månad, vilket det inte känns som, så kommer vi kontakta kliniken för att boka en konsultation. Nu får det vara nog.
  • M  och  M
    rosalila skrev 2014-01-19 20:50:18 följande:
    Hej tjejer vill gärna vara med i tråden.

Välkommen! Vill du berätta er historia?
  • M  och  M
    MSL skrev 2014-01-21 12:33:25 följande:
    Välkomna alla nya. Tack för att ni delar med er av era berättelser. Det känns skönt att höra att man inte är ensam och att det finns en fortsättning med hjälp från sjukvården. Jag känner att det börjar bli dax för det snart.  BIM -2 idag, månad 11 av aktiva försök. Jag inbillar mig att brösten ömmar mer än vanligt och önskar förstås att det ska ta sig den här gången, men känner mig egentligen inte speciellt hoppfull. Vågar inte testa av rädsla för att ... ja, jag vet egentligen inte varför jag är rädd för att testa. Kanske ska göra det ändå.

Vill inte heller testa. Hatar det där icke-plusset! BIM -1 idag... Har slutat leta symptom. Har misstolkat alldeles för många nya gånger...
  • M  och  M
    jamka skrev 2014-01-21 17:46:51 följande:
    Välkomna alla nya! Tack att ni delar er med era historier! M och M, i början tänkte jag också på det att jag inte vill ha för många år mellan mina barn men nu är min son redan 6 år gammal och jag blir tacksam om jag får det andra barnet innan jag fyller 43. Nu är jag 36 och jag hoppas verkligen att jag lyckas innan jag blir 40 men det vet man inte. Jag orkar inte med IVF. Men kanske ändrar jag mig om jag blir runt 40 och fortfarande inte lyckas. Jag blev ju gravid på naturlig väg både 2011 och 2013 men det blev missfall v. 9 och v. 12. Om jag får missfall igen så ska jag göra en utredning för att få reda på varför jag får missfall efter missfall. Lycka till alla ni som försöker och se till att ni inte blir besatta av detta problem. Det tär så mycket på oss. Vill ni sedan, när ni blir gamla, tänka att åren mellan när ni var 30 till 40 år levde ni bara från hoppet till besvikelse varje månad? Och så tvinga sig till sex även om man inte har lust när det är runt ägglossningen? Jag har levt så mellan 2008 och 2013. Men inte nu längre och det känns sååå skönt.

Tyvärr inte så enkelt att bara stänga av dom känslorna...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?