Anceka m D skrev 2013-12-15 21:42:11 följande:
Jag kanske också kan få vara med här? Vi har en son född i augusti 2010. När vi hade försökt få syskon till honom i 10 månader fick min man besked att han hade testikelcancer. Ena testcykeln opererades bort, och sen fick han cellgiftet vilket gjorde att vi inte får försöka på egen hand igen på minst 6 månader. Innan operationen frystes det ner spermier, men det var ingen toppenkvalitet på dem. Vi har gjort ett IVF försök nu i november som misslyckades.
Så 17 månader efter att vi började försöka är vi inte ett dugg närmare ett syskon till vår son. Nu står hoppet lite till att det ser bättre ut på det nya spermieprovet som maken ska lämna i januari, så att vi antingen kan göra nästa IVF med färska spermier eller till och med försöka själva igen!
Ja fy vad jobbigt att drabbas av testikelcancer mitt i allt också!
Mår han bra nu då? Fick ni ert första barn naturlig väg eller? Har ni något mer än din mans sjukdom och operation som talar emot er, eller är det bara oförklarligt? Började ni med IVF och nedfrysning pga av operationen och det eller tänkte ni välja den vägen i alla fall? Gör ni det privat då?
Vi har en dotter som föddes i april 2010.Hon kom till på naturlig väg efter 6 månader. Det kändes länge då. Men nu i efterhand efter att nu har försökt i 17 månader så känns det ju som ingenting. Vi har gjort utredning och allt ser bra ut för både mig och min man. Men det vill sig likt förbannat inte!
jag mår psykiskt jättedåligt av detta. Känner som att jag sitter i fängeslse, som att min kropp är ett grått instängt deppigt fängelse. Någon har berövat mig friheten. Vi funderar att gå vidare med IVF. Orkar inte försöka själva mer, än fast läkaren på kvinnokliniken tyckte vi skulle pröva ett år till själva när vi gjorde utredningen för 4 månader sen...men vet inte om jag och vi orkar det...