Inlägg från: Anonym (2 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2 år)

Jag vill inte ha nån annan =(

För mig tog det 2 år att komma över mitt senaste ex och vi hade inte varit ihop så länge som 8 år! Gråter du fortfarande varje dag efter 2 år så gå och prata med någon proffesionell.

• Anonym (2 år)

Var det din första kärlek ts? Hur vet du att du inte kommer att kunna älska någon som du älskat honom? Så tänkte jag när det tog slut med min första kille, men sen så hittade jag en kille som jag älskade ännu mer, sen när det tog slut med honom tänkte jag samma sak, men nu har jag hittat en kille som jag passar ännu bättre med.

• Anonym (2 år)
    Anonym skrev 2012-11-28 19:49:50 följande:
    Min första kärlek? Ja. 

Min första partner? Nej, inte på långa vägar. Jag har nog haft omkring 15 pojkvänner genom åren (talar inte om sexpartners nu, det antalet ligger mycket högre). Jag har inte varit kär i någon av dessa. 

Men varför har du vart tillsammans med killar som du inte är kär i? Aja, men om det var din första kärlek så förstår jag att du känner som du gör, första kärleken är alltid lite speciell, man tror aldrig att man kommer att älska någon så mycket igen, men det kommer man... tro mig! Det kommer att ta lite tid bara! Ut och dejta, nätdejta har jag gjort och det har fungerat bra! =)
  • Anonym (2 år)
    Anonym skrev 2012-11-28 20:02:50 följande:
    "Första kärleken" - vad får dig att tro att alla människor drabbas av en andra, tredje etc kärlek? Det är just detta jag tror att alla inte gör. Vid min ålder tror jag att jag kan tillhöra den skaran. Jag har dejtat, men det spelar ju ingen roll när jag ingenting känner för dem och bara hoppas att de mirakulöst nog ska förvandlas till min expartner. 

Varför jag var tillsammans med sådana jag inte var kär i? Tja, för att jag inte visste hur det skulle kännas med kärlek och för att jag inbillade mig att det skulle växa fram känslor (vilket det inte gjorde, jag funkar uppenbarligen inte så). Skulle jag ha avhållit mig ifrån att vara ihop med nån jag inte var kär i, så hade jag inte haft ett enda förhållande förrän vid 27. 

Man drabbas inte av kärlek, kärlek är något man får leta efter. Jag vet inte hur många killar jag har dejtat för att hitta någon som jag kunnat bli kär i. Det är skitjobbigt att dejta och det är sällan man hittar någon som man faller för, men sitter man bara hemma och deppar så kommer man aldrig att hitta kärleken. Bli medlem på en nätdejtningsida nu! Se så =)
  • Anonym (2 år)
    Anonym skrev 2012-11-28 20:11:06 följande:
    Jag är reggad på säkert 12 olika, både internationellt och inom Sverige. Har inte hittat nånting jag intresserar mig för det minsta där. Det gör mig snarare MER ledsen att sitta inloggad. Sen för jag ju män bakom ljuset eftersom de uppenbarligen gillar mig men jag känner ingenting för dem. Som sagt - jag HAR dejtat. Förmodligen väldigt mycket mer än de flesta har gjort under hela sina liv. 

Men du måste ju dejta killarna några gånger innan du vet säkert att du inte kommer att kunna falla för just den killen. Och jag som trodde jag var negativ, du är ju mer negativ än vad jag är...
  • Anonym (2 år)
    Anonym skrev 2012-11-28 20:18:58 följande:
    Så först undrar du varför jag gav mig in i relationer utan känslor och nu uppmanar du mig att göra exakt just det igen (när jag dessutom blivit förhoppningsvis både äldre och visare)? Jag förstår faktiskt inte logiken här, sorry. 

Att dejta är INTE att ge sig in i relationer utan känslor. När man dejtar ser man om man kommer att kunna falla för den killen. Det tog mig flera månader av dejtande innan jag vart kär i min nuvarande kille. Att bli kär går inte bara på en dejt. Efter dem månaderna vi dejtade eller ja mer träffades som vännder så kom vi fram till att båda hade känslor för varandra DÅ gick vi in i ett förhållande.
  • Anonym (2 år)
    Anonym skrev 2012-11-28 20:34:23 följande:
    Det är möjligt att du funkar så, men jag gör det då inte - det har jag lärt mig den hårda vägen. Jag känner direkt om det finns nåt där eller ej. Känner jag inte det, så kommer det aldrig att finnas där hur mkt jag än försöker frammana det. Då är det bara slöseri med tid (och den andra personens känslor). Det börjar tära på mig att sitta där och förklara för kille efter kille att jag inte är kär i honom och se honom bli sårad. Jag mår inte bra av det helt enkelt. När man dejtar ger man den andre hopp om att det kanske kan bli nåt, oavsett man vill det eller ej. Jag anser att jag har ansvar för mina medmänniskor och om jag känner starkt att "detta kommer aldrig att bli nåt", då är det också min skyldighet att avsluta i tid innan den andre investerat både hopp och känslor i mig. Varför skulle jag fortsätta dejta nån person jag inte känner den minsta attraktion till, som jag inte ser att jag på något sätt skulle kunna få känslor för etc? 

Ok, jag tycker bara det lät lite konstigt att man är helt säker innan man ens lärt känna personen.
  • Anonym (2 år)
    Anonym skrev 2012-11-28 20:43:00 följande:
    Jag kanske skulle börja ta och dejta tjejer då också eller (trots att jag är hetero)? Ibland vet man bara att detta är ingenting för mig, hur snäll personen än är och hur fina egenskaper den än må visa sig ha så småningom. Man kan ändå inte känna "det där" som gör det till den typen av kärlek. 

Jag har valt att behålla många av dessa män i mitt liv - som vänner. Inte ha det då utvecklats nåt annat efter hand när jag väl lärt känna dem bättre...

Vad bitter du är. Ja men då får du väl leva utan partner då, det är väl inte mer med det. Ditt ex vill uppenbarligen inte ha dig då han gjorde slut.
Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(