• Mozzy

Se mig i ögonen ?

Jag kanske bara är paranoid att något är fel. Min lilla 4 månaders bebis tittar inte på mig. Hon tittar mig i ögonen när vi ammar men så fort hon släpper bröstet så är det som att hela världen är intressant utom just mitt ansikte. Detsamma gäller när jag håller i henne. Spelar ingen roll om jag försöker komma i blickfånget, hon undviker mig. Däremot tittar hon på min man. Har inte haft chansen att testa på andra människor.  

• Svar på tråden Se mig i ögonen ?
  • Mozzy

Skönt att höra men ändå kan jag inte låta bli att fundera. Solig

• Mozzy

Kul att ni hittade tråden.
    Alexis4: det har gått jättebra! Precis som ditt barn så höll min dotter kollen på mig men jag tänkte inte på det då utan det är först nu efteråt som jag reflekterar över det. Jag var antagligen inte så intressant eftersom jag luktade mjölk och mamma. Hon behövde kanske inte se mig för att veta att det var jag, medan pappa var mer spännande. Nu när hon ser mig och jag ler tillbaka så skiner hon upp som världens sol vilket inte var helt självklart tidigare. Kan inte riktigt säga när det hände men nu kollar hon i allafall.  

• Mozzy

Du beskriver det väldigt bra! Det är precis så dottern har varit. Hon kollade mer och mer på mig men det är ju inte direkt så att hon stirrar mig i ögonen tills jag tittar bort. Dessutom när hon äter mat så tittar hon mer ner i bordet och på skeden. Hon tittar inte på mig eller min man där överhvuudtaget.
    Jollret har bytts ut mot skrik och vift med armarna och nu kryper hon. Vill du veta allt kan du ju inboxa :D 

Svar på tråden Se mig i ögonen ?