• liinaa

18 år, en dotter på 1 år, Vill ha ett till nu

Jag är 18 år och min dotter är snart 1 år så va 17 när hon föddes. Nu vill jag ha ett till barn. Jag går på gymnasiet och blir klar till sommaren och har lyckats att va mamma och elev samtidigt. Även att jag säger till kompisar att jag vill ha ett till så kollade dom på mig som : skojar du? Är det fler unga föräldrar som har mer än 1 barn ? vad sa era föräldrar om det? På min blogg kan ni läsa att jag skriver hur det är positivt att vara ung föräldre och att jag vet att jag kan fixa det mesta som skolan och så.

linaungmamma.bloggplatsen.se

• Svar på tråden 18 år, en dotter på 1 år, Vill ha ett till nu
  • liinaa

Få bostadsbidrag eftersom jag inte har nån direkt inkomst, sen föräldrapenning när jag varit hemma. Även barnbidrag och studiebidrag, pluggade på distans ett tag (: Det är svårt vissa månader men det går :) bara man vill

• liinaa

Vi är 2 :) bor inte tsm redigt för han jobbar en bit bort. Så killen har jobb. Efter gymnasiet har jag tänkt att jobba (: med första så delade vi upp föräldraledigheten så blir nog så om vi skulle få en till

• liinaa

Jag behöver inte avlastning!! de va pappan som va pappledig och i några veckor ville hans mamma ha sitt barnbarn en stund på måndagar och min mamma ville träffa dottern så hon hade några timmar på onsdag. detta gjorde att pappan kunde jobba 2 dar, för jag är inte så länge i skolan. Så vi behöver ingen avlastning. Nu har vi ingen barnvakt utan vi har henne hela tiden själva! så vi behövde ingen avlastning, de ville ha henne en stund när de va lediga. TACK FÖR MIG

Svar på tråden 18 år, en dotter på 1 år, Vill ha ett till nu