• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Jag hade också huvudvärk i början, jag tror det berodde på trötthet och hormoner. Är sjukskriven nu och jobbar bara halvtid från måndag. Det ska bli skönt och lugnande! Vi har dessutom någon konstig magsjuka som kommer och går så känner mig väldigt sliten.

• Annanax

Jag har inte riktigt haft ork att ta tag i vagninköp. Det enda jag är säker på är att babyskydden ska passa i, så att de inte väcks i flytt mellan bil och vagn. Det saknade jag med min tjej. Vi har köpt babysitter, så nu har vi två, men annars väntar vi lite till med inköpen.

• Annanax

Egget 13, har ni många ägg i frysen? Rmc gör ju bara fet privat. Min erfarenhet är att man inte kan välja vem som gör återföringen ion att det handlar om schema och timing, men önska kan man alltid göra!! :)

• Annanax

Vi hade två skötbord förra gången. I tvättstugan och i barnrummet men använde aldrig den sista. Att ha tillgång till vatten visade sig vara viktigast... Nu har vi flyttat och ska försöka få in det i badrummet. När det gäller vagn hade vi först en där barnet sitter vänd mot oss. Den hade bara två lägen och var värdelös, så se till att de går att fälla ordentligt. Vi bytte till babytravel när hon var 8 månader och den har varit kanon. Hon älskade att titta fram och har aldrig rest sig i vagnen. Den vagnen har varit lätt och smidig och vi har aldrig ens behövt en sulky. Den här gången är det annorlunda och vi har helt andra förutsättningar. Ska snart börja spana...

• Annanax

Det låter klokt med vila, Hjärtat! Fika med vänner, läsa bok och bara må bra! Kram!

• Annanax

JeLi, jag har stället nått det statiet då man är tacksam om man slipper känna av symptomen. :) 
    Äntligen slipper jag att må illa och vara stentrött hela tiden och i min mage är det turboaktivitet. Det är en märklig känsla med fyra fötter och händer som bankar och lever om där inne.. :)

• Annanax

De ska inte ändra ivf datum, men det har inte slagit igenom som rutin på alla sjukhus ännu. Jag skulle ha flyttats tillbaka fyra dagar, men eftersom ivf är mer vetenskapligt rör de inte min bf.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö