• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Jag har hört att förlossningen i Lund, till skillnad från Malmö kan erbjuda bad och att det finns större chans att mannen får sova över och att barnmorskorna inte är lika stressade där. 
    Vet någon om detta stämmer?
    Vad skiljer annars malmö och lund åt?  

• Maybe

Hemkommen från kk för andra gången.
    Läkaren kunde se en ordentligt förstorad vänster äggstock samt vätska i buken bakom livmodern. 
    Han sa att jag har nog en liten lätt överstimulering och därför har jag ont. Uvi är borta och allt annat är bra.

Han sa att det finns ingenting att göra och jag får ta citodon och panodil vid behov och vänta tills det går över.
    Blir det värre och jag ökar i vikt ska jag ringa RMC och säga det...

Finns det verkligen inget att göra mot överstimulering? Och varför kommer den nu??? Borde den inte komma direkt efter et?       

• Maybe
    Malphie skrev 2012-12-28 15:32:51 följande:
    Maybe: När hade du ET?
    Angående överstimulering så finns det inget du kan köra mer än att ta det lugnt, dricka mkt och bara hoppas på att det inte blir mer än så här.
    Ta det från en som låg inne i tre veckor pga det...
    5 december hade jag ET.
    ´ÄP hade jag 3e december och de fick bara ut 7 ägg 
  • Maybe

Fråga en folsyra.
    På RMC fick jag utskrivet folsyra och B12vitamin som jag antar att alla får.
    Dessa tabletterna innehåller ju enbart de vitaminerna.

Men tittat man på apoteket finns det massor med bra vitamintillskott för gravida med både folsyra och en massa andra vitaminer och mineraler. Jag är sååå dålig på att äta grönsaker och tycker verkligen inte om det och tycker inte heller om fisk, baljväxter och annat nyttigt. Jag har verkligen försökt men gillar det tyvärr inte.
    Borde det inte då vara bra om jag tog en sån folsyra från apoteket som innehåller en massa annat nyttigt också?

Vad tar ni andra i tråden för folsyra? Kör ni på den man fick när man startade behandling?       

• Maybe

Ska man äta vitaminer hela graviditeten eller bara till v.12?
    Folsyra ska man väl bara äta till v12? Det finns väl folsyra i nästan alla såna tabletter?  

• Maybe

Någon som vet om rmc har telefontider som vanligt from onsdag eller om de har stängt nån vecka till?

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-01 00:39:45 följande:
    Gissar att rmc öppnar den 7 januari!

Amen vaf*n... Går det inte alls att få tag på dom innan dess? Varför öppnar de så sent för! Jag kan nog inte vänta så länge... :-\
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-01 07:12:51 följande:
    Maybe: tror du får ta kontakt med 1177 eller din kk. Eller så prova ring. Vad gäller det?

Jag har varit på kk akut två gånger vid det här laget och sist hittade läkaren vätska i buken och sa att jag ska ringa rmc om jag får mer ont.

Jag har mer ont och har precis kommit upp från badrumsgolvet där jag legat ett bra tag i smärtor.
  • Maybe
    Annanax skrev 2013-01-01 12:00:38 följande:
    Sök kk eller akuten. Är rmc stängt ska man söka akut på sin hemort. Du behöver ta blodprover för att kontrollera överstimuleringen. Sök nu!

De sa förra gången att det är en sån liten ös och det finns inget att göra åt smärtorna förutom citodon men jag har redan tagit maxdos inatt eftersom jag jobbat. Jag har varit på kk akut två gånger men de kan inte hjälpa mig. De säger att det borde gå över av sig själv men det gör det inte
  • Maybe

Åååh va dryyygt!! Jag är så trött på att bråka med läkare om min mage! Hela december har bara varit in och ut hos läkare. Vad ska de göra annorlunda denna gången? Jag har inte utomkvedes...

Jag jobbar natt denna veckan och det tar myyyycket på krafterna att sitta i ett väntrum istället för att få komma hem och sova. Speciellt när man ska jobba flera nätter i rad sen.

Jag är så trött på detta...

Kan man sjukskriva en timvikarie? Jag vet aldrig hur mycket jag jobbar och kan enkelr bara tacka nej till arbetspass eller ta bort min tillänglighet på datorn...

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö