• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Vi kanske kan få ärva lite kläder och kanske småsaker av kompisar men annars får vi nog köpa det mesta själva. Tänkte köpa en del på blocket men vill gärna ha en del nytt också. Barnvagn blir på blocket iallafall.
    Min bästa kompis syr jättemycket superfina babykläder så jag oroar mig inte ett dugg över klädfrågan =)
    Babygym osv kanske vi får låna av henne eller så köper vi nytt eller så får vi som present av min sambos föräldrar.   

• Maybe
    pussel skrev 2013-02-03 10:07:25 följande:
    Maybe, ja det var ugglan. Ja lekfilt heter det nog, den kändes mjuk och go att ha på golvet för den lill*.

Jag ville också ha ugglan =) Tog tillochmed foto på den när vi va på Ilva förra veckan och skickade till min kompis =)
    Vi har hittat en byrå på Ilva som vi tänkte köpa. Kostar ca 1100 kr och va precis lagom hög för oss.
    Två smala lådor högst upp och så tror jag det är 4 lådor som är normalstora eller vad man ska säga.

Den ska va till kläder och om vi får någon låda över är det bara bra då vi ahr lite ont om förvaring här hemma Glad    
  • Maybe

Idag ska jag tillbaka till KK på kontroll.
    Problemet är bara att jag inte ser vad sköterskan skrivit för tid! Hon har skrivit 14. krumelur 5 ungefär. Och jag misstänker att det ska stå 10.05 eller 14. 15, men jag vill ändå ringa och kolla för säkerhets skull. Det är stor skillnad på 14.05 och 14.55.
    Så jag har ringt till kk och suttit i telefonkö hela morgonen!!

Visst det är måndag morgon och många som väntat hela helgen ringer nu. Men herrej*vlar vilken telefonkö!!!!   

• Maybe

Det har gått bra!! 
    Hematomet hade gått ner till ca 1 cm och bebisen levde Glad
    Nu kommer det verkligen gå bra!!
    Men jag fattar ändå inte riktigt att jag är gravid Flört   

• Maybe
    Malphie skrev 2013-02-07 13:42:51 följande:
    Får jag gnälla lite??

Idag är det 15+2 och jag tycker att det är så långt kvar till nästa ultraljud. Jag känner inget, jag har haft så ont och jag tycker inte det händer något med magen...jag är orolig. Skitorolig!!

Hur har ni haft det och gjort? Jag vet ju att Maybe gjorde ett extra UL och det hade jag oxå velat göra, men samtidigt är det som min man säger...när vill jag göra nästa? Och nästa? Kommer jag att stoppa?

Du måste ha självdiciplin och 1000 kr är ingenting som man spottar ur sig hur som helst. Nåja, det är mycket pengar för mig iallafall.

Då får du göra en deal med dig själv och involvera din partner! Vad tycker h*n om extra ul?

Sätt en gräns att du gör endast ETT privat ul. Sen om du väljer att göra det nu eller senare kan ni bestämma sins emellan.

Men håll dig till det ni bestämt.

Kram
  • Maybe

Jag har drabbats av en enorm trötthet och vissa kvällar kan jag ha lite illamående i bakgrunden. 
    Huvudvärk har jag mer eller mindre varje dag och det gör mig så frustrerad att jag inte kan ta någonting som hjälper!
    I övrigt mår jag bra  

• Maybe
    Annanax skrev 2013-02-15 16:59:49 följande:
    Maybe, vad orsakar huvudvärken? Dålig sömn? Spänningshuvudvärk? Går det att lösa, menar jag?

Antagligen är det lilla knytet i magen som orsakar huvudvärken, men det kan också vara spänningshuvudvärk.
    Ska be om massage ikväll  
  • Maybe
    Annanax skrev 2013-02-15 17:08:18 följande:
    Promenader och massage brukar göra susen, men det är svårt att få till när man bara är trött och sover....

Promenerar varje dag och massagen gjorde bara ont Rynkar på näsan
  • Maybe

Jag känner att den huvudvärken jag får nu på kvällarna gör mig så allmänpåverkad! Känns som all energi sugs ut genom huvudet som håller på att sprängas och blir helt varmt. Jag blir även lite illamående när jag får huvudvärken och kan verkligen bara ligga i soffan.

I morse när jag vaknade o skulle upp o kissa va jag så stel i hela kroppen och lite öm så jag kunde knappt gå. Kändes allmänt konstigt i hela kroppen.   När jag gick o la mig igen kändes det som jag låg i en alldeles för mjuk säng, inte alls skönt för min stela och ömma kropp.
    Vet inte vad det va som hände egentligen men jag misstänker att det är förkylning på gång Rynkar på näsan  

• Maybe

Vi vill ha en vagn med 4 fasta lika stora hjul, teleskop handtag, kan användas både som sittbagn o liggvagn och inte vara för låg. Dessutom måste den få plats på halva kombiutrmmet i bilen.
    Vi är båda långa, har hund och vill kunna röra oss obehindrat ute i skogen.  

Vi är nyfikna på Brio Happy men har lång tid på oss att kolla på fler alternativ.

Jag vill ha babyskydd med adapter i bilen så man kan ta in och ur hela babyskyddet men min sambo är svårövertalad eftersom det blir dyrare. Han säger att det är onödigt och bättre vi tar upp bebisen och dessutom använder vi bara babyskydd i några månader.      

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö