• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Det är ju perfekt Stegen! Jag har en som borrar ner rumpan istället och det är icke skönt, vill jag lova. Allra helst inte som den andra också lagt sig i säte ovanpå. Sabla tur att jag har fått tid för snitt!

Malphie, hur är det med dig? 

• Annanax

Härligt, Grodan! Glöm inte bröstvårtskräm och napp, de var var mina bästa vänner på bb förra gången!

• Annanax

Ska du inte amma, kan du strunta i krämen! :) jag hade tagit med ersättning för att ha kontroll och inte vara utlämnad till vad Bb tycker. Ibland har de lite väl mycket principer...

• Annanax

Malphie, så positivt allt låter! Både att du nu har gått 34 fulla veckor, lilltjejen har en bra vikt och du är under övervakning. Har du trist eller går det bra? 

Jag har haft några skitnätter med extrem foglossning, men nu börjar det bli lite bättre och i natt kunde jag vända mig utan att börja tjuta. I dag är det mer fingrarna som är ett bekymmer. Tjocka som korvar och svåra att böja. Men jag ska nog klara muspekargreppet, så att de sista 30 sidorna i dotterns första album blir klart och kan skickas till framkallning. 

Det är sista dagisdagen för henne och sedan ska hon hem och ställas om på sommarlovslunk. 

Hur mår ni andra blivande och nyblivna mammor?         

• Annanax

Malphie, håller tummarna! Klart att du vill vara hemma! 

Pussel, så härligt att det snart är semester, ledigt och bebis! Fy så illa det låter med dina händer! Hoppas att det blir bättre. Du har väl stödstrumpor? Mina tar bort det värsta ur händerna och vissa dagar är jag helt bra. I dag är det däremot korvfingrar, hettan gör sitt. 

Äntligen är jag klar med mitt fotoalbum på 100 sidor och funderar på att åka och simma som belöning.... :)  

• Annanax
    stegen skrev 2013-06-20 14:07:50 följande:

Ja det är skönt att bebis är fixerad men känns lite konstigt med trycket ner. Dock är foglossningen som bortblåst!
    Ja himla skönt ni har snitt planerat! Vilka busar du har i magen

Underbart att slippa foglossningen! Är du hemma annars? Går det bra i värmen eller hur går det för dig? Är du i Ystad och sugen på en kopp kaffe, så hör av dig!
  • Annanax

Amning är ditt beslut. Det kan hända att de ändå kommer fråga och i så fall är mitt bästa råd att du bara säger nej. Kort, bestämt och utan förklaringar- då brukar till och med de värsta näsfrynarna ge sig. Jag har kört stenhårt på min kejsarsnittslinje denna gången, eftersom jag sist blev övertalad att följa deras råd och det inte blev bra. Så nu har jag tagit fullt kommando och tom begärt att även min syster ska vara med på bb. Så stå på dig! Du har rätt till en bra upplevelse!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö