• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hjärtat: Nu kan det ju inte vara långt kvar:) Spännande! Hoppas ni snart får se er lille pojk.

• Karin13

Har också hört att man kan läcka mjölk innan barnet är fött, så mannen kan säkert ha rätt. Inget som har hänt mig, men jag tror inte att det är helt ovanligt.

• Karin13

Är det någon av er som har koll på det här med gravidpeng? Hur vet man vilken dag man får utbetalningen och hur vet man hur mycket man får? Står ju ingenting på min sida på försäkringskassan. Har fått beslutet och skickat in hur jag ska vara ledig, men sen inte hört någonting. Kan ju vara kul att veta om man har några pengar:)

• Karin13

Annanax: Borde väl ringa fk, men hoppades jag skulle slippa:) Hatar deras telefonkö! Vad skönt att dottern är bättre. Nu var jag strax över 20 år när jag hade körtelfeber, men då var jag nog sjuk i tre veckor ungefär. Tror ändå jag kom rätt lindrigt undan för att vara så pass gammal. Fika var det också. Nästa vecka har jag föräldrargrupp på måndag mellan 14 och 16, men annars är det inte så mycket planerat än så länge.

• Karin13

Annanax: Håller med om att det är en konstig tid. Tur att gubben min har flextid, annars hade det blivit svårt. Kom just på att torsdag mitt på dagen inte funkar för mig, typiskt. Kvällen går bra.

• Karin13

Om vi träffas på måndag vid 11.30, så kan jag komma en stund. Ska ju vara på föräldrargrupp vid 14.00, men det borde jag hinna. Gick ju bra förra gången. Mitt tåg är inne 11.10, så det blir bra.

• Karin13

Annanax: Vad skönt att allt gick bra idag och att värdena var bra! Jag kan absolut träffas innan 11.30 på måndag. Jag är ganska flexibel eftersom mina tåg går två gånger i timmen, tar bara 7 min in. Kan vara i Malmö tio över eller tjugo i. Så det är kanske bättre vi anpassar oss efter när du kan komma. Du har ju lite längre att åka och jag misstänker att du ska lämna på dagis innan.

Libra: Jag kände fosterrörelser ganska sent, efter Rul. Så det måste ha varit i vecka 20-21 någonting. Antagligen berodde det på att min moderkaka ligger i framkant. Det var väldigt skönt när jag äntligen kände, allt blev lite mer verkligt då. Har också hört att man kan känna tidigare andra gången.

• Karin13

Grattis hjärtat! Vad mysigt det låter och vad skönt att amningen kommit igång.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö