Vi gravida från RMC Malmö
Med tanke på att tvillinggravida rekommenderas sjukskrivning från v.25 och är lika stora v30 som fullgångna vanliga tänker jag att jag kanske redan nu räknas som höggravid...
Med tanke på att tvillinggravida rekommenderas sjukskrivning från v.25 och är lika stora v30 som fullgångna vanliga tänker jag att jag kanske redan nu räknas som höggravid...
Karin, vad fint! Vilken lättnad det måste vara! När får du gå hem nu då?
Haha, ja, det är verkligen skillnad! Hade aldrig trott det skulle vara så stor skillnad innan. Jag är så tacksam att jag fått ha en vanlig graviditet innan att jämföra med.
Jag bodde i Mölndal.:) Bor med vänner för det mesta, men var här någon sommar och då bodde vi vid Domyrkan, kan det varit på Scandic? Vi gillade att bo rakt i smeten men inte på avenyn.
Karin, jag gick också ner till halvtid några veckor. Det är skönt att få avsluta och lämna över snyggt och prydligt. Gott att det redan finns en vikarie som vill och kan hoppa in också. Allt löser sig och blir bra, underbart!
Kompisen sover ännu, så jag bombar er med inlägg. :) Hade en underbar kväll igår med räkfrossa, havskräftor, aioli, gott bröd och goda, hårda ostar. Tjejsnack och flädersaft, haha. Är så glad att jag passat på att ta mig en utflykt medan jag kan. Har ni en bra helg?
Jag tuggade konstant på klementiner under illamåendetiden. :)
Libra, googlade på hcg-värden och allt mellan 4 och 400 var normalt i veckorna 3 och 4. Så skönt att blödningen lagt sig, det är ju klart att du blir orolig. Stor kram!
Libra, det vill ta ditt hcg igen för att se att det stegras normalt. Värdet ska dubblas ungefär varannan dag, sker det långsammare finns risk för utomkveds och det är troligen det dom vill utesluta. Jag hade en "osynlig" graviditet för mitt värde 117 och då trodde man att jag hade fått utomkveds först. När de tog om provet förstod de istället att det var tvillingar och det var därför inget syntes på vul. Mitt värde visade sig alltså vara för högt istället för för lågt som man först trodde.
Jag vet inte alls, Libra. Jag hade ringt kliniken i morgon och ställt frågorna dit. Kanske kan de ge svar eller erbjuda dig en undersökning som kan lugna. Kram