• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Jag håller med hjärtat. Kul att vi snart ska ses!

• Annanax

Hjärtat och Malphie, då är vi i samma båt. Vi får ta och ses och fördriva tiden tillsammans. Jag njuter enbart över att vara hemma. Går på massage, vattengympa, simmar, fikar... Har planer på att göra fotoalbum. Förbereder även för barnen och tvättar och fixar.

• Annanax

Karin, jag var som du i fem månader. Jobbade och sov och sista två månaderna sov jag dessutom dåligt för att jag hade ont i fogarna. Har du ringt för att försöka få ett snabbare beslut? Säg att läget är kritiskt och att du känner att en sjukskrivning annars är alternativet. Du har när som helst rätt att gå hem två veckor utan läkarintyg och under den tiden hinner du hittades läkare som kan sjukskriva dig längre i väntan på beslut från FK. Man ska inte behöva slitaget sig för att pappersarbete tar tid. I är ju två som ska må bra i dig. Stor kram, Karin och lycka till! Kram!

• Annanax

tralk Karin och Hjärtat ni har rätt! Jag förväxlade det med veckor arbetsgivaren betalar.

• Annanax

Libra, så har jag också känt i början. Som kraftig mensvärk, men utan mens... Jag är nu i vecka 26, börjar bli riktigt bred, men glad att fortfarande ha tid att förbereda. Hjärtat, trist med jordgubbar, men fint att du får gå hem nu.

• Annanax

Jag räknas nog redan som höggravid, för jag börjar bli riktigt, riktigt stor... Tycker också tiden har gått fort och vet att det kan dra igång när som helst, även om jag hoppas det dröjer länge. Sitter på tåget till Göteborg nu för att hälsa på vänner och äta gott i helgen. Ska bli mysigt!

• Annanax

Vi bodde i Gbg innan vi sskaffade hus och barn. En underbar stad som vi gärna återvänder till med tonårsbarn och central lägenhet. :)

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö