• Tant Groda

Vi gravida från RMC Malmö

Malphie: Inte kul att ha ont. Är också sjukskriven för bäckensmärta. Dock bara 25% då jag ville testa det först.
    Orolig är jag som bara den. Inte så mycket symtom mer än smärtor i bäckenet och en växande mage. Den 18/2 är rul och det är ju ganska snart. Även om tiden dit känns lång

• Tant Groda

Ang kön vet vi inte. Vi har stark känsla av en pojke och det hade kunnat vara skönt att veta, men är kluven

• Tant Groda

Idag har vi varit på RUL och allt såg fin fint ut. Eftersom vi var så otroligt säkra på kön så bestämde vi för att kolla och då lurar där en liten tjej, lite chockade blev vi.

Ser att ni pratar vagn. Har kollat vagn idag. Vi behöver en liten smidig vagn, som tar liten plats i bilen, lätt att få in i buss. Gillar terräng och stadsmiljö. Lätt ska den vara då jag har en axelskada.
    Vi tänkte en Urban jungel, men den är ju inte vändbar. MEN nu har buggaboo (vagnen jag HATAT) kommit ut med en ny modell (eller den kommer i mars) och när vi läser om den verkar den ha allt vi vill ha. Pratade med en i affär idag och efter att ha hört våra krav så tyckte även hon denna. Vagnen är en buggaboo Buffalo! Så det blir antagligen en sån för oss.

• Tant Groda

Har också bara hört gott om uj också, men att den inte är vändbar kändes otroligt fel för oss.

• Tant Groda

Fanns tydligen billiga i Ullared!

Vill också ha barnet mot mig så länge barnet har behov av det!

• Tant Groda

Maybe: buggaboo kommer ut med en ny vagn. Blev väldigt positivt överraskad och vi kommer välja den. Liten och smidig och ändå terrängvagn! Buffalo! Finns att läsa på nätet och kommer i butik 15 mars

• Tant Groda

Maybe: emmaljunga är alldeles för tung för min del. Är tvungen att ha en lätt vagn.
    Jag har faktiskt aldrig gillat bugga och hade aldrig tänkt på en om det inte var för Buffalo.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö