Hjälp!
Hej!
Är en kille på 34 år som har en fantastisk son som är 2.
Anledningen till att jag skriver här är för att jag försöker vända mig någonstans för råd!
Det är så att jag och mitt ex separerade för ca. 8 månader sedan vilket ledde till att sonen blev kvar där då jag som student inte hade tillgång till egen lägenhet utan fick flytta till föräldrarna. Problemet är den att från dag ett så har hon tagit sig bestämmanderätten över hur mycket jag får träffa min son! Har lite över 5 mil till min son men trots detta så hämtade jag honom Varje dag från dagis när jag gick i skolan men nu har detta förändrats då jag har blivit färdig med mina studier och har börjat praktisera. Nu kan man säga att jag har fasta arbetstider vilket gör att jag har jättesvårt att befinna mig vid dagis den tiden när han ska hämtas så att nu går jag även miste om den lilla tid som vi har haft tillsammans varje dag. Någon fråga om umgänge på helgerna finns det knappt då hon Måste ha en Hel helg med honom men "kan tänka sig" gå med på att låta oss träffas 1 dygn varannan vecka! Dvs. 24 dagar om året! Dessutom har Hon tragiskt/komiskt nog sett till att vi ska gå på samarbetssamtal för att "komma överens" angående föräldraskapet. Vad finns det att komma överens om då det är hon som motarbetar allt och fördelningen i dagsläget är 93% / 7% ?!
Är inte detta olagligt?!
Snälla, ge mig lite handfasta råd vad jag bör göra och vart jag ska vända mig. Just nu har jag som praktikant inte heller några pengar att tala om så att någon juridisk hjälp har jag svårt att skaffa.
Mvh