Tack!
Jag har dock redan kört alla de där knepen. Pumpar för att kunna sluppa ge ersättning om jag skulle bli sjuk och inte kunna amma under en kort period, eller om jag måste iväg och inte kan ta med sonen etc etc.
Detta är andra barnet och jag pumpade utan problem med dottern för 2,5 år sedan.
(Av erfarenhet vet jag att det är riktigt smart att ha extra i både kyl och frys om det händer nåt... Vart inlagd förra gången tex och om ca 2-3 veckor ska min far hjärtopereras varpå han kommer ligga på sjukhus i sammanlagt ca 2 veckor efter. Vill inte ta med lilleman till sjukhuset då han bara är ett par veckor gammal, det går RS etc sjukhusvakterier osv)
Fattar liksom inte, kan det vara så här olika i produktionen?
Dottern intensivammade iof på ett helt annat sätt än vad sonen nu gör. Han äter klart på 20-30 min och sover sen allt från 5 min till 4 timmar. Hon ville amma minst en timme, pausa i kanske 15-20 min för att sen på't igen, dygnet runt. Detta var alltså under de första kanske tre veckorna men kanske att det boostade produktionen så pass att det var därför som jag kunde pumpa ur större mängder än nu så tidigt?.
Jag har en Medela Swing.