Inlägg från: Anonym (Anonymisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymisen)

Hur vet man om man är lesbisk?

Hej där ute, 

Jag har sen ett tag tillbaka kommit på mig själv att tänka i andra banor än de "vanliga". Jag har alltid kunnat erkänna om jag tycker tjejer är snygga (jag själv är tjej), men det har liksom ändå alltid varit killar som gällt. Men nu börjar jag bli lite smått orolig - jag blir upphetsad av tjejer, tex kommer jag lättare om jag fantiserar om tjejer när jag har sex med min kille. Och det känns som att jag fått en viss distans till min kille, som att han inte är lika intressant längre. Och ska man i kompisgänget beskriva hur ens drömkille ser ut så bryr jag mig inte så mkt. Jag tänker snarare på hur den snyggaste tjejen jag sett såg ut... Jag har själv alltid haft väldigt lätt att få killar, och utmaningen i att få en tjej i säng känns lockande. Jag vill inte känna såhär, för jag vill inte vara annorlunda. Och jag älskar min kille... 

Är det någon som känner igen sig? Någon som har egna upplevelser att dela med sig av? Skulle uppskattas.

Kram  

• Svar på tråden Hur vet man om man är lesbisk?
  • Anonym (Anonymisen)

Hej, det låter vettigt och kanske behöver man inte "bestämma" sin läggning. Men tanken av att kanske bli kär i en tjej (det har jag aldrig upplevt) skrämmer mig lite - vad ska man säga till föräldrarna, hur ska man få denna tjej att bli intresserad av en ( för de flesta är väl ändå hetro?) alla sådana saker blir jag orolig för. Jag vill liksom inte att det "ska hända" mig.

Svar på tråden Hur vet man om man är lesbisk?