Hur vet man om man är lesbisk?
Kan det ej vara så att du är bisexuell ?
Med tanke på att du nu har pojkvän - som du förmodligen är attraherad av, men ändå är nyfiken på tjejer.
Jag själv har tänkt asmycket på vilken läggning jag har, och vart osäker på det en himla massa .... Men i nuläget känner jag faktiskt inte att jag måste BESTÄMMA min läggning. Jag tycker det ger ångest som fan nämligen att tänka på sig själv som hetero - och om man sedan blir intresserad av en tjej, så måste man omvärdera hela sin sexualitet och kanske få diverse identitetskriser.
Varför inte lämna fältet helt öppet och tänka "Nu är jag intresserad av min pojkvän, men blir jag intresserad av en tjej, så blir jag."
Jag själv känner att jag bäst kan kategorisera min läggning efter vilka FYSISKA attribut jag attraheras av... Jag gillar manliga attribut såsom skägg, muskler, mörk röst, stora händer osv - men skulle jag träffa en KVINNA som hade dessa attribut, så finns ju chansen att jag skulle bli intresserad. Könet på personen skulle alltså inte spela roll för mig - så länge personen har de fysiska attribut jag tycker om.