• Life

Har du en igelkott? Hur mycket mat ger du den?

Jag och min man har precis köpt en afrikansk pygméigelkott som vi ska hämta upp i December. Vi tänkte fixa en låda med tillhörande material där den kan gömma sig om den vill så det är klart. Vi har ett varmt hörn i köket där vi tänkte att den skulle få bo i första hand, den kommer dock kunna röra sig fritt i kök och vardagsrum.

Dock har vi förstått att den äter kattmat och mask/larver - har någon en aning om hur mycket en liten kotte äter?  Vi vill ju inte att den ska vara hungrig men inte heller att den ska bli överviktig pga överdosering. Någon som har ett bra tips? Något annat vi bör tänka på?

• Svar på tråden Har du en igelkott? Hur mycket mat ger du den?
  • SilverEmma

iFokus har ett forum om igelkottar, kolla där.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Singoallaa

Nä gud vad synd om igelkotten. Trodde ni ville hjälpa till ochmata fria igelkottar ute i naturen. Nä för djur i fångenskap!

• LängtansBlåaBlomma
    Singoallaa skrev 2012-11-22 21:44:14 följande:
    Nä gud vad synd om igelkotten. Trodde ni ville hjälpa till ochmata fria igelkottar ute i naturen. Nä för djur i fångenskap!
    Det är ingen svensk fridlyst! Jag googlade nyss.
  • helene 355

vi hade en sådan och den sorten får man ha som husdjur, rivna morötter gillade våran jättemycket om jag minns rätt men minns ej hur mycket mat den åt. den vi köpte den av hade två men dem ville inte vara i grupp utan bara bråkade om jag minns rätt, men de kanske är olika :)

jättesöt men bajsar jättemycket :P åran fick springa av sig i badkaret första halvtimmen den vaknade så man slapp städa lika mycket i hallen där den bodde :) 

• bbbbbbbb

Med risk att låta främlingsfientlig, så hör afrikanska igelkottar hemma i Afrika.

Sverige för svenska igelkottar! (som för övrigt ska bo i skogen och på fälten)

Svar på tråden Har du en igelkott? Hur mycket mat ger du den?