Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
Låt oss säga att invandringen faktiskt begränsas. Trots det så kommer rasism och hat att fortsätta. Om man stryper invandringen och genomför en stenhård politik så kommer nästa grupp att hatas. Gränserna flyttas och mer och mer rasism blir acceptabelt. Ger man lillfingret så tar de hela handen. Det är inte invandrarens fel att rasism finns. Det var inte judens fel att Hitler kollektivgasade i koncentrationslägren. Dåtidens Tyskland är nutidens Sverige fast i mindre skala på en lägre nivå. Förstår ni hur farligt det är att leka med elden? Det är år 2012 och vi tänker fortfarande i liknande banor som de gjorde då i Tyskland. Världen har ju redan gått igenom det här en gång. Inte igen! Tror du att det som skedde i nazityskland bara hände över en natt? Det handlar om en lång process och tankeförändring som tillslut gjorde gaskammare till verklighet. Den här gången är jag osäker på om det ens kan gå så långt för det finns en motståndskraft starkare än stål. Förändras inte rasismen i samhället illa kvickt så tror jag att ett inbördeskrig är nära. Eller om vi ska se det globalt så kan detta vara början på ett tredje världskrig. Jag kanske låter överdriven och löjlig men tänk på att det är vi "vanliga" som kommer komma i kläm för dårenskapen.