Inlägg från: johanna5678 |Visa alla inlägg
  • johanna5678

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Gramma skrev 2012-11-20 09:57:05 följande:
    Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
    Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:

1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.

2. Visa respekt och undvik personliga påhopp

3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.

4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.

5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.

6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.

Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!

"Gramma", minns du "valstugeskandalen"? På youtube under "moderat säger vad han tycker egentligen" finns ett ypperligt exempel som sätter SD i en annan dager. Vad tänker du när du hör denne moderat i valstugan? OK?

• johanna5678

SD målas alltid ut som främlingsfientliga för att de säger öppet och ärligt vad de anser. Kolla på Youtube
    under "moderaten som säger vad han egentligen tycker".  Efter några minuter filmas han med  dold kamera. Jag tycker det här är väldigt viktigt att komma ihåg!

• johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-22 05:31:02 följande:
    Håller med om allt du säger. I alla inlägg jag har läst av dig, faktiskt. Klarsynt och klokt!

Angående pensioner och äldreförsörjningsstöd, så är det för jävligt på ren svenska, att en person som aldrig betalat en krona i skatt på en gång ska få samma levnadsnivå som en svensk fattigpensionär! IT IS OUTRAGEOUS! Jag kan förstå tanken med det nya pensionssystemet, att man ska få tillbaka efter vad man har betalat in, och att hela livet ska räknas. Så att man "straffas" om man valt att vara hemmamamma t.ex.. Så är det för min mamma - hon har bara c:a 5000 kr/mån i pension. Om hon inte hade några pengar på banken, så skulle hon dessutom få bostadstillägg. Men eftersom hon och min pappa var sparsamma och la upp ett litet kapital från pappas lilla lön (och mammas innan hon fick mig), så måste hon nu ta av kapitalet varje månad för att kunna betala hyran. Medan en somalisk man eller kvinna i samma ålder får en likadan lägenhet betald av samhället rakt av! Död

Moralen att acceptera sin kommande låga pension, beroende på att man varit hemma med barnen t.ex., - försvinner ju när man inser att någon som ALDRIG har arbetat här, och inte har någon arvsrätt till välståndet här, kommer att få samma!!!

Jag kan inte fatta hur det kunde bli så här, och att inte fler människor har blivit arga tidigare och sagt ifrån..? 
    Det är våra politiker som måste börja agera. Med risk att verka tjatig så gå in på Youtube "moderat säger vad han egentligen tycker" . Valstugeskandalen!
  • johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-22 05:43:55 följande:

Jag vet - jag såg det när det sändes på TV första gången. Och till detta har vi det indirekta hyckleriet. Politikerna skulle aldrig bosätta sig i Tensta, Rinkeby, Alby, Rosengård m.fl. områden. Och inte alla de invandringsvänliga krönikörerna på tidningarna heller. När det kommer till kritan, vill de hålla sig själva och sina barn LÅÅÅÅÅÅNGT borta från invandrarna (invandrarena från "vissa" kulturer för att förtydliga).
  • johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-22 05:31:02 följande:
    Håller med om allt du säger. I alla inlägg jag har läst av dig, faktiskt. Klarsynt och klokt!

Angående pensioner och äldreförsörjningsstöd, så är det för jävligt på ren svenska, att en person som aldrig betalat en krona i skatt på en gång ska få samma levnadsnivå som en svensk fattigpensionär! IT IS OUTRAGEOUS! Jag kan förstå tanken med det nya pensionssystemet, att man ska få tillbaka efter vad man har betalat in, och att hela livet ska räknas. Så att man "straffas" om man valt att vara hemmamamma t.ex.. Så är det för min mamma - hon har bara c:a 5000 kr/mån i pension. Om hon inte hade några pengar på banken, så skulle hon dessutom få bostadstillägg. Men eftersom hon och min pappa var sparsamma och la upp ett litet kapital från pappas lilla lön (och mammas innan hon fick mig), så måste hon nu ta av kapitalet varje månad för att kunna betala hyran. Medan en somalisk man eller kvinna i samma ålder får en likadan lägenhet betald av samhället rakt av! Död

Moralen att acceptera sin kommande låga pension, beroende på att man varit hemma med barnen t.ex., - försvinner ju när man inser att någon som ALDRIG har arbetat här, och inte har någon arvsrätt till välståndet här, kommer att få samma!!!

Jag kan inte fatta hur det kunde bli så här, och att inte fler människor har blivit arga tidigare och sagt ifrån..? 
    Jag blir inte förvånad om väldigt många pensionärer kommer att lägga sin röst på SD nästa val! Är det i så fall för att de blivit rasister?
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-22 08:54:03 följande:

Men om vi ska återknyta till själva kärnan i tråden (som är rasism) så undrar jag nu om det här är anledning att hata människor från exempelvis Somalia? Jag säger inte att du gör det men många hatar invandrare som grupp och gör utfall därefter. Om man är missnöjd över invandringen så är det ju politikerna som man borde rikta sitt hat mot istället. Förstår du hur jag tänker?

Nu frågar du inte mig men jag blandar mig i. Tycker f ö att du har ett märkligt tilltal! Är du lärare på grundskolan?
    Utgår ifrån att du känner till "valstugeskandalen". Inte ens politikerna själva vågar kritisera eller yppa de allra minsta dubier vad gäller invandringen. Bara om de filmas med dold kamera! Vad skulle man vinna på att ta en diskussion med en sådan?

Då kommer Jimmie in i bilden och han kan ta i frågan och diskutera den och t o m uttrycka att det inte bara blir härligt och mångkulturellt när folk invandrar till Sverige. Det finns många problem och baksidor också. Om någon tror att det på minsta vis blir mindre "rasism" för att man tystar ned folk och lägger locket på så är det en rejäl tankevurpa. Det är det "larvande och hyschandet"  som gjort mig till SD:are efter att ha varit sosse hela livet och röstade första gången på 70-talet.
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-22 09:39:06 följande:

Nej jag är inte lärare. Är du? Vad är det för tilltal du menar? Här ska vi inte tystas men jag menar att rasism förekommer överallt och i alla former så när du kommer dragandes med en Youtube-video så känner jag bara... Jaha?!
    Men situationen i valstugan visar det egentliga problemet. Man kan inte prata öppet om att det står en elefant i hörnet! Och nu så ska åsikterna sorteras här på FL?
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-22 10:07:59 följande:
    Oftast hatar man alla muslimer rakt av. Det är så man pratar "utvisa alla muslimer/invandrare" osv.
    Vilka "man"? Har aldrig stött på ett så grovt uttalande här.
  • johanna5678
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 10:16:37 följande:

Jag ogillar islam starkt. Jag tycker inte den religionen hör hemma i ett modernt samhälle. Islams agenda i stort kan man diskutera i det oändliga.
    Men om man som muslim inte vill ha demokrati utan lobbar för sharialagar förstår jag inte vad man gör här. Då kan man faktiskt packa sin väska och åka till ett land där majoriteten känner likadant.
    Jag citerar Villy Sövndal, Danmarks utrikesminister:
    Jag vill säga till dessa mörkermän: Dra åt helvete! Om de har en så djup längtan efter att få leva i en religiös diktatur så kan de resa till de länder i Mellanöstern där sådana diktaturer finns.

Att Hizb-ut-Tahrir nu etablerat sig i Sverige oroar inte alls?
  • johanna5678
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 10:09:19 följande:
    För att inte snacka om metaller.
    Coltan t ex, som används i allas våra mobiler, utvinns ur gruvor i Kongo, inte sällan av barn, som på en månad tjänar en svensk timlön. I väst är dock coltan en dyr metall och ändå får de som utvinner den, i stort sett ingenting.
    Fatta om Kongo blev självförsörjande och inte behövde sälja sig som en prostituerad på Europas marknad?
    Vi skulle se en smärre teknologisk kris här. 

Ja visst och det är väl de barnen vi ska hjälpa? Och om vi drog ned lite på t ex personaltätheten (30 personal på trettio "barn") på våra svenska barnhem för unga män så blir det mer pengar till att hjälpa barn som far illa i världen.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!