Inlägg från: johanna5678 |Visa alla inlägg
  • johanna5678

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:08:50 följande:
    Fast jag uppfattar det inte alls så.
    Spyr man galla görs det över ett fenomen, inte över svenskar som folk. När det gäller sådana här och många andra trådar är det muslimer (oftast) som kollektivt får ta alla smällar. Svenskar blir individer.

Omvänd rasism är ett idiotiskt begrepp och den som använder det måste ju någonstans se sig själv som lite överlägsen eftersom han/hon egentligen innehar monopol på rasism och helt plötsligt blir den "omvänd".
    Rasismen äger ingen och vem som helst kan drabbas för den.

Testa begrepp som "omvänd kärlek". 

"Omvänd kärlek"? vad pratar du om? Monopol på rasism?
    Min synpunkt är att den tolerans och humanitet vi förväntas visa för invandrare borde också gälla oss som råkar vara födda i Sverige! En nolltolerans mot rasism skulle kunna bytas ut mot nolltolerans mot mobbing.
  • johanna5678
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:39:42 följande:
    Jag diskuterade begreppet du använde, "omvänd rasism".

Mobbning är inte coolt nej. Men det finns inte mycket ensidighet. Du måste vara väldigt medveten om hur mycket stryk av SD med anhängare t ex Sahlin och Ohly fått och får och många jag känner vågar knappt erkänna att de röstar på V. Man blir idiotförklarad ganska omgående.

Nu disponerar SD en tidning till runt 6000 medlemmar, där man bland annat beskriver Manifestationerna i Sverige till minne av offren för nazistpogromen kristallnatten i Tyskland 1938 som "en tummelplats för bögar, lesbiska, muslimer och vänsteraktivister".
    Man får räka med att bli ifrågasatta, ogillade. Det får alla.
    Ingen ska dock mobbas, såklart. 
    "Finns inte mycket ensidighet"? Que? Och varför blir man idiotförklarad om man röstar på V? Vilka kretsar umgås du i? 
  • johanna5678
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 19:22:52 följande:
    Jag uttryckte mig fel och lite klumpigt. Du talade om mobbning och jag menar att det i politiska sammanhang inte enbart kommer från ett håll.

Det handlar inte om mina umgängeskretsar, utan om den generella debatten. Jag kan skriva en lång lista på saker man som vänster kallas (ang mobbing av svenskar, SD-angängare, SD osv). Kommunistjävel, salongsboljsevik, batikkärring, vänsterextremist, AFA, landsförädare, islamkramare, muslimkramare, asylkramare och så vidare.

Och som jag skrev från början, så;
    "Spyr man galla görs det över ett fenomen, inte över svenskar som folk. När det gäller sådana här och många andra trådar är det muslimer (oftast) som kollektivt får ta alla smällar. Svenskar blir individer."

Så noll tolerans mot mobbning, absolut! 
    De där orden du räknar upp har jag aldrig stött på här på FL förutom "asylkramare" som jag sett någon gång.
    Hur menar du att "svenskar blir individer"? 
  • johanna5678
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:12:46 följande:

Fast, invandrare ligger i en undergrupp i Sverige där dem är de mest utsatta. Att förneka det är befängt!
    Nej de är inte de mest utsatta! Det är svenskar som haft oturen att bli sjuka och/eller arbetslösa! Där finns ingen pardon eller medkänsla
  • johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-23 06:09:04 följande:
    Jag tycker att det är en fröjd att läsa Sd-kuriren varje gång den kommer i brevlådan, för man vet att man får sanningen till sig osminkad. Det är en så stor lättnad att inte alltid behöva läsa mellan raderna.

Angående Svenskarnas parti, så tror jag att det är så här: folk tröttnar. Det finns en smärtgräns. Om en kommun inte slutar ta emot ensamkommande skäggbarn för 6000 kr per styck och dygn, samtidigt som samtliga övriga kommunala verksamheter går på knäna. Ja, då bryr sig folk till slut inte om ifall det så är Fan själv som representerar dem i kommunfullmäktige. Bara vansinnet upphör... 
  • johanna5678
    Flash Gordon skrev 2012-11-23 07:34:21 följande:
    Som det också står i socialstyrelsens rapport:

"Många saknade en egentlig hemvist i Sverige eftersom de återvänt till Libanon för många år sedan och inte längre hade någon bostad i Sverige.”

Jag kan faktiskt, på allvar, känna tvekan inför att betala för räddningen av någon som sedan länge valt att flytta hem till sitt hemland men som nu vill utnyttja sitt gamla svenska pass för att åtnjuta fördelar.

I alla fall kan jag inte se att ett sådant ärende har företräde framför någon annan libanes i behov av hjälp.   

• johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-22 19:56:05 följande:

Fast det här handlar ju inte om enskilda "svin" utan om hårda strukturer i vissa folkgrupper. Det är alltså inte ett enskilt "svin", som bara så där bestämmer sig för att mörda sin gravida tonårsdotter. Utan han känner sig tvungen att göra det, eftersom han annars inte kommer att få makar till sina andra döttrar, brudar till sina söner, fortsatt samarbete med handelskontakter, fortsatt umgänge med släkt och vänner, fortsatt tillgång till moskéen för religiöst utövande..
  • johanna5678
    EnAnonumius skrev 2012-11-22 20:41:28 följande:
    Du tycker att man skal bemöta fördomar med fakta.

Det är så otroligt fördomsfullt att komma med kommentarer som "S.K hederskultur" och avförda alltihopa med  "det finns svin överallt. I ett sådant här mordent sammhälle som har tillgång till FAKTA information lila lätt som det är att nysa så är det märkligt att se folk vifta av det hela på detta sätt som du gör genom att använda dig av "så kallad hederskultur" och vifta bort det med "det finns svin överallt".

Hederskultur är inget som "bara" drabbar kvinnor och barn, som många tror och det som syns mest med, det drabbar även homosexuella män och kvinnor.
    Nu är den dokumentären "Sämre än ett djur" inte kvar på SVT-Play, dock så var det en väldigt stark dokumentär som handlade om homosexuella som lever i hederskultur.  De homosexuella som ställde upp i den dokumentären en kille och en tjej, lever under skyddad identitet.  Killen i dokumentären sa en sak som fick mig att tänka om angående hederskulturer själv. Då jag avfärdade det på samma korkade sätt som dig en gång i tiden, och sa själv " jag förnekar inte att det s.k hederskultur" och " men det finns svin överallt". 

Den homosexuella killen sa; "Det räcker inte med att anmäla och sätta folk i fängslen, och ge skyddad identitet på offret. Hederskulturen måste fram i ljuset och tas i debatt så att folk verkligen ser vad det handlar om". Hans ord, en homosexuell killes ord, som vuxit upp i en hederskultur fick mig att tänka om.
    Hederskultur skall upp i ljuset och debatteras och det skall in med tydliga signaler i Sverige som talar om att vi tolerera inte hederskultur.
    Likväl som man skall stävja rasismen, så anser jag att man skall ta upp på lika villkor och det skall ges samma stort utrymme; "stävja hederskulturen".

För vissa verkar det vara OK med hedersmord om man bara kan visa på hur många svenskar som slår ihjäl sina kvinnor?
  • johanna5678
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 08:33:44 följande:
    Vem har någonsin uttryckt att hedersmord är ok?
    Vad vinner man i diskussionen med en massa löjliga överdrifter?

Nej ingen tycker att det är OK men jag blir så less på argument av typen " svenskar mördar också". Väldigt ofta när man ifrågasätter och ev kritiserar en invandrare så kommer svaret -"Jamen vi svenskar är inte bättre" (snarare sämre)! OCH? Ja då så. Moment 22. Om vi svenskar är så usla så behöver vi väl inte importera ännu fler uslingar utifrån? 
  • johanna5678
    Flash Gordon skrev 2012-11-23 08:43:42 följande:

"En del" i Sverige har ju hoppat av redan i grundskolan så ja,  "de flesta" från MÖ  har säkert högre utbildning än så.

Eller ... ?! 

Låter som hämtat ur en akademisk avhandling.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!