Inlägg från: johanna5678 |Visa alla inlägg
  • johanna5678

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Det är märkligt och väldigt trist tycker jag att den enda grupp i vårt svenska samhälle som INTE får kritiseras är invandrarna. Är det rättvist?

• johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-20 12:25:59 följande:
    Utveckla gärna vad du menar så att jag förstår dig bättre.
    Jag menar att vi lever i ett hårt och tufft samhälle och det är många andra gupper,  förutom invandrare, som får finna sig i kränkande tillmälen.  T ex feta, arbetslösa, soc-bidr-tagare, sjukskrivna. Vem står upp för dem?
  • johanna5678
    Mandel skrev 2012-11-20 13:03:23 följande:
    Jag är kanske knäpp, vad vet jag, men jag tycker att så länge folk uttrycker sin åsikt och ståndpunkt och står för det så får de tycka vad de vill. Vad spelar det för roll om Pelle I Åkersberga inte gillar homosexuella eller om Lisa i Enköping inte gillar muslimer? Vem orkar bry sig? Jag struntar fullkomligt i vad folk har för åsikter om min religion eller sexuella läggning.
    Skillnaden blir när de börjar dra med sig andra och med felaktiga påstående driva över svaga individer till sin åsikt som den enda rätta. Och när man sedan fysiskt börjar verka för sina åsikter genom våld och liknande.
    Och det gäller både politiska partier som rasister och homofober osv.
    Man måste få debattera alla åsikter hur konstiga de än må vara för kanske är det någon som får en a-ha upplevelse och tänker till en extra gång och inser att det kanske inte är så bra eller så illa som man inbillade sig först.
    Tyvärr kan det ju slå åt båda håll då...

Det måste finnas en orsak till att folk blir rasister och jag tycker att vi ska ta tag i den biten först. Finns det ingen orsak att bli rasist så kommer rasisterna att självdö.
    Men så länge vi försöker tysta dem och kväsa dem istället för att lyssna på dem och ta till oss det de säger och åtgärda orsaken så kommer nog tyvärr bara rasismen att öka.
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-20 13:08:50 följande:
    Absolut det är sant. Men vi kan väl stå upp för alla just nu. Ingen ska behöva känna sig kränkt på ett forum och jag anser att om en exempelvis sjukskriven person får påhopp som inte är okej på forumet så ska det givetvis också anmälas och inte bara de rasistiska inläggen.

Spontant känner jag att det sällan är grova påhopp mot invandrare här på FL. Däremot så är det tydligen fritt fram att kalla de som röstar på SD för "fullblodsidioter som man vill spy på"  (t ex) !  Men det ligger ju i linje med denna tråd. Tänk om någon skulle skriva så om en invandrare! Då blev man väl avstängd för livet?
  • johanna5678

Vems ärenden går du "Gramma". Jag tror att allt tramsande och "tyck synd om" när det gäller invandrare får totalt motsatt effekt än den man tänkt. Undrar förresten hur många invandrare som är inne här på FL och blir kränkta? Jag är måhända rasist men det jag tror om invandrarna är att de alldeles utmärkt kan föra sin egen talan. Kanske inte de ensamkommande flyktingbarnen på barnhemmen runt om i landet, men vuxna.

• johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-20 13:08:50 följande:
    Absolut det är sant. Men vi kan väl stå upp för alla just nu. Ingen ska behöva känna sig kränkt på ett forum och jag anser att om en exempelvis sjukskriven person får påhopp som inte är okej på forumet så ska det givetvis också anmälas och inte bara de rasistiska inläggen.

"Stå upp för alla"?? Men skriv då in det i din tråd. Man behöver inte dalta med invandrare, de har skinn på näsan.
  • johanna5678
    Inkontinental skrev 2012-11-20 14:34:33 följande:

Jag har faktiskt aldrig sett något rasistiskt på Familjeliv. En del sexistiskt, som SCUM förekommer. Men överses med.

Jag skulle tro, att trådstartaren egentligen vill bekämpa den allmänna sympatin med Sverigedemokraterna som ofta visar sig i vitt skilda debatter.

Håller med dig. Undrar vilkens ärenden TS går.

• johanna5678
    Sven Justus skrev 2012-11-20 14:55:43 följande:
    Det där är så naivt skrivet så det gör ont i mina tår!
  • johanna5678
    CMM skrev 2012-11-20 14:59:14 följande:
    Nu tycker jag att vi alla gemensamt i denna sal sjunger "We Shall Overcome"...

hahahahahahahahahahahaha så jävla bra!!!
  • johanna5678
    Sven Justus skrev 2012-11-20 15:05:00 följande:
    Jag blir faktiskt lite brydd av ts uppmaning om att vi ska bekämpa vissa åsikter och forummedlemmar. Är det ok om jag uppmanar att vi ska en gång för alla utrota alla åsikter som uttrycks av lågutbildade?

Nä, idioter  - rasistiska och icke-rasistiska - kommer det alltid att finnas på Familjeliv. Det tycker jag känns skönt.  

Om du skriver att du vill utrota lågutbildade så är det OK men du måste påpeka att det INTE gäller invandrare.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!