Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Errol Flynn skrev 2012-11-21 19:51:36 följande:
    Man blir inte förvånad. Skriver man osmickrande om somalier, afghaner eller zigenare brukar varningen komma som ett brev på posten.
    Tacksam över att Flashback inte är lika ivriga på att censurera som på Familjeliv ialf..
    Errol Flynn skrev 2012-11-21 19:54:03 följande:
    TS, lycka till på flashback förresten. Dom brukar ha fakta på fötterna så SSU och övriga kommer få det jobbigt. Med känslor vinner man inte många diskussioner. Men men. 
    Instämmer med denna lyckönskning faktiskt.

Till TS, du har blivit ordentligt informerad av mig.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Gramma skrev 2012-11-21 20:02:24 följande:

Det var nog lika bra att den inte fungerade för jag anser inte att avpixlat är en så bra källa då det finns mycket främlingsfientlighet där.
    Du tar bara för givet att det var från "avpixlat".  Drömmer

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Zeus skrev 2012-11-21 21:33:55 följande:
    Varför räknas hemvändande "svenskar" som invandrare enligt migrationsverket? 

Det reagerade jag också på.
    Svenskarna som bor en tid utomlands byter ju inte bort sitt svenska medborgarskap tillfälligt liksom.
    Så jag har svårt att se det som invandring när man bara typ "flyttar hem" igen..
  • EnAnonumius

A free and open world depends on a free open web.

Det är Google som uppmanar till detta.
    https://www.google.com/takeaction/
    Av någon anledning så kändes det helt rätt att lägga denna länk i denna tråd.

• EnAnonumius

En av de kända exemplen på detta med att hålla sig långt borta från förorter som politiker är väl Nalin Pekgul muslimsk turk, och förespråkare för mångkultur. 
    2005 så valde hon att flytta från Tensta för att "hon oroade sig för det ökade våldet i Tensta".

• EnAnonumius
    Per45 skrev 2012-11-22 06:23:51 följande:
    Fel. Hon flyttade aldrig. Men det är en lögn som man gärna håller fast vid i Sverigedemokratiska kretsar:
    tensta.blogg.se/2006/october/pekguls-flykt-fr...

Varför skriver du om "i Sverigedemokratiska kretsar"?  Det är en lögn att det är bara Sverigedemokrater som tror så. 
    Är det vanligt att du bekämpar lögn med lögn? För "Två fel blir inte ett rätt".

Ja jag var fel informerad det erkänner jag utan problem.  Så jag antecknar att Nalin aldrig flyttade fast man läst det i "obunden socialdemokratisk" tidning som Aftonbladet och i "obunden Moderat" tidning  Svenska Dagbladet.

Det fråntar ändå inte att du begår en patetisk handling genom att sitta och ljuga själv här. 

• EnAnonumius
    Errol Flynn skrev 2012-11-22 08:24:15 följande:

Adam Tenstas mamma flyttade väl i alla fall har jag för mig.
    Minns inte själv hur det är där faktiskt.
  • EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2012-11-22 08:31:35 följande:

Som skrivet, det blev ingen flytt, men ungarna flyttade hon till en skola utanför Tensta. Deras liv och framtid var hon inte beredd att gambla med. Mer om Nalin:

www.dn.se/nyheter/pekgul-forvanad-over-reakti... 

"Men Nalin Pekgul står fast vid sitt beslut att flytta från Tensta. I helgen ska familjen titta på en ny lägenhet, troligen i en norrförort.

- Jag måste tänka på mina barn. Det har blivit mycket sämre här ute på senare år. Det gäller inte minst den religiösa fundamentalismen. Den tränger ända ner till de riktigt små barnen. Det här är ingen liten politisk skitfråga, säger Nalin Pekgul."

www.tcotidningen.se/soker-och-tar-debatten-me...

"– Jag trodde, som många andra svenskar, att människor ville ha det så här, att kvinnor gick med sjal för att de var så religiösa allihop.

Men när jag sa ifrån fick jag så mycket reaktioner. Så många kvinnor som kom fram och sade: Tror du jag vill ha den här sjalen? Det är mina söner som tvingar mig. Vi vill inte ha det så här.

Vi är många som tror och hoppas att arbetsmarknaden är kungsvägen till en god integration. Om invandrarna bara får riktiga jobb så öppnar sig samhällsgemenskapen. Nalin Pekgul tror inte att det är så enkelt.

– Titta på Holland och Tyskland. De invandrare som kom dit på 60- och 70-talen fick jobb men de är inte det minsta integrerade. De jobbade och barnen fick jobb men de hade knappt en aning om att de bodde i Holland.

Att jobba räcker inte. Människor måste ha möjlighet att träffas.

Därför är Tensta ett roligt experiment tycker hon, ett verkligt mångkulturellt samhälle.

– Många svenskar tycker att Tensta är så spännande, så mångkulturellt men de skulle aldrig flytta hit. De kommer hit och tittar på invandrare som säljer frukt på torget och dansar.

Sanningen är ju att kurderna tittade på när kurdiska barn dansade. Sedan gick man så fort de somaliska barnen kom och tvärtom."

Tackar för detta inlägg..

Satt själv och skissade på ett svar på det. Så han du före.
  • EnAnonumius
    Gramma skrev 2012-11-22 14:32:19 följande:
    Det kan vara från fall till fall även om jag inte förnekar att det finns en s.k. hederskultur vilket ska tas på stort allvar för både barns- och kvinnors rättigheter som människor. Absolut, det är en viktig fråga. Men jag menar att det finns svin inom alla grupper i samhället så det ena utesluter inte det andra.
    Du tycker att man skal bemöta fördomar med fakta.

Det är så otroligt fördomsfullt att komma med kommentarer som "S.K hederskultur" och avförda alltihopa med  "det finns svin överallt. I ett sådant här mordent sammhälle som har tillgång till FAKTA information lila lätt som det är att nysa så är det märkligt att se folk vifta av det hela på detta sätt som du gör genom att använda dig av "så kallad hederskultur" och vifta bort det med "det finns svin överallt".

Hederskultur är inget som "bara" drabbar kvinnor och barn, som många tror och det som syns mest med, det drabbar även homosexuella män och kvinnor.
    Nu är den dokumentären "Sämre än ett djur" inte kvar på SVT-Play, dock så var det en väldigt stark dokumentär som handlade om homosexuella som lever i hederskultur.  De homosexuella som ställde upp i den dokumentären en kille och en tjej, lever under skyddad identitet.  Killen i dokumentären sa en sak som fick mig att tänka om angående hederskulturer själv. Då jag avfärdade det på samma korkade sätt som dig en gång i tiden, och sa själv " jag förnekar inte att det s.k hederskultur" och " men det finns svin överallt". 

Den homosexuella killen sa; "Det räcker inte med att anmäla och sätta folk i fängslen, och ge skyddad identitet på offret. Hederskulturen måste fram i ljuset och tas i debatt så att folk verkligen ser vad det handlar om". Hans ord, en homosexuell killes ord, som vuxit upp i en hederskultur fick mig att tänka om.
    Hederskultur skall upp i ljuset och debatteras och det skall in med tydliga signaler i Sverige som talar om att vi tolerera inte hederskultur.
    Likväl som man skall stävja rasismen, så anser jag att man skall ta upp på lika villkor och det skall ges samma stort utrymme; "stävja hederskulturen".

• EnAnonumius
    Thomas 66 skrev 2012-11-22 21:46:21 följande:

Hoppas bara att hon inte är släkt med dom Polska läkarna som skrev på dödsatesster ,så att ambulans personalen kunde sälja deras organ när dom bara va lite döda/ eller iaf kunde ha dött
    "om dom var bara lite döda"?
    Hur kan man vara"Lite död"?
    "kunde ha dött".

Är det begreppet hjärndöd du syftar på?
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!