Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

"Ned med rasismen och fördomar" ja det låter ju fint och vackert. Inget jag förnekar.

Det som är fel är att skriva "invandrare" och "rasister". Det stämmer knappast med verkligheten..
    Rasism är något som förekommer i alla folkslag och att sitta och förneka detta så sitter man och har ögonbindel på sig.

Skall man stävja rasism så skall det gälla för alla oavsett vilken etisk bakgrund rasisten har. Att vara invandrar är inte någon person som "måste" vara "icke rasist" per se. 

Om man vill bli av med "alla fördomar" så skall man fan inte ta på sig ögonbindeln och bara hoppa på svenskarna. Invandrare har minst lika mycket fördomar om Svenskar och om andra folkslag och rasismen kan flöda minst lika mycket inom olika invandra grupper. 

Jag hatar denna debatt som förs som spräcker upp folket i "vi" och "dom" läger som många antirasister sysslar med. Noter att jag skrev "många" och INTE "alla",så kom inte dragandes om att jag "drar alla över en kam". 

Jag tycker själv det är fel med fördomar och rasism.
    Det jag också tycker är fel är att minsta lilla negativa man säger om en invandrare och/eller integrationspolitiken i Sverige så kommer en jävla pk-mobb och hoppar på folk på direkten och anklagar en för att vara "SD-sympatisör", "rasist", "fördomsfull".

Skall man stävja rasismen och fördomar så är det bara extremt idiotiskt att använda sig av just "fördomar" och "guilt by association" ("skuld via samröre"), som bekämpningsmedel. 

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 18:36:53 följande:
    Man slår upp "Pippi Långstrump".

För en bild av dig slår man upp "Viktigpetter".
    Du var Rödhårig och fräknig och går din egna väg. Då gissade jag rätt om dig... Flört
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    loki skrev 2012-11-20 17:55:51 följande:
    Jag ser fram emot din "nätfight" på flashback där du faktiskt kommer bli bemött och inte bara skapar en tråd där du hånar dom som inte kan skriva.
    Det fria ordet existerar inte på familjeliv.

Jupp och han kommer nog att få sig en hård och tuff lektion i åsikts- och yttrandefrihet, och hur fel han gör, med BÅDE av antirasister och rasisterna, och den "lilla vanliga svensonen", "datornörden" och annat folk som är Flashbackare med. Flört

Man löser inte problemen genom att tvinga folk till tystnad bara för att man inte har de "rätta åsikterna" enligt en själv. Tvärt om det kommer att bita hårt i arslet i stället.

Jag väntar på den själv..
    Han sa att han skulle lägga in den tråden på Flashback 25/11-2012 i sin TS.
    Hoppas att han tar på sig rustningen. Glad

Som sagt oavsett vilken bakgrund den genomsnittliga Flashbackern har så är åsikts- och yttrandefriheten Flasbackarens gud, sedan så spelar det ingen roll vad för ämne det handlar om...

• EnAnonumius
    Quintus Zebra skrev 2012-11-20 19:39:55 följande:
    Är det mer ok om flashbackare tvingar TS till tystnad?
    Vad påstod jag det? Ja just det ingenstans. Jag har aldrig sagt det och jag har aldrig hävdat detta. Så vad bygger du den direkta lögnen på?
    Återigen så visar du prov på skolboks exempel på "Frånvaro av bevis är ett motbevis".

Om du skall diskutera med mig eller svara mig i framtiden så lägg av med att putta ord i min mun och hitta på egen jävla innehåll i mitt inlägg  och svara sedan på din fiktion.

• EnAnonumius
    Knyttan skrev 2012-11-20 19:21:07 följande:
    Man blir inte "tvingad till tystnad" bara för att ens åsikt inte får stå oemotsagd. Bit gärna "hårt i arslet" inom spelets regler (att respektera forumreglerna och god diskussionsetikett osv) men räkna då med att bli rätt hårt biten själv.

Jag är så trött på folk som ropar att de är utsatta för åsiktsförtryck och censur så fort inte alla tycker likadant som dem!
    Tja om du är trött på att folk ropar om åsiktsförtyck kanske du skall ta och läsa TS.

Han förmedlar att man SKALL ha åsiktsförtyck och det gör han här.

Citerar TS:

* Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten

Om du inte vill fatta att det är en form av censur så är det dina problem. Men ta inte ut din okunskap på mig i framtiden om du skall svar mig.

• EnAnonumius
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 19:34:17 följande:
    Äh lägg av. EnAnonumius har helt rätt.
    Tack..

Vill bara tillägga att det är hedervärt att få ett sådant medhåll från just "Jellybeanbaby".

För den som har hängt med när jag och "Jelly-BB" har diskuterat så har vi ibland varit så diskussionerna gått höga och man har rent ut skällt på varandra också ibland när vi varit överens. 

Jag hedra henne med min första Tack skål för idag (blunda och föreställ att sejdeln innehåller julmust ):

• EnAnonumius
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 20:01:40 följande:
    Nej, läs vad du själv skriver upprepade tillfällen. Rasistiska åsikter göre sig icke besvär i tråden tex.

Snälla du, tänk efter några sekunder vad du själv säger och vad det innebär.
    Reglerna är det du som drar upp, jag skiter fullständigt i dem i denna diskussion. Det handlar om att du är din fiende.

Det blir skrattretande att du hänvisar till fls regler när jag pressar dig om dina egna åsikter. Kan du förklara för mig på vilket sätt du är bättre än rasisterna?
    Det enda jag ser är att dina åsikter är politiskt korrekta annars är det same same.

Säg mig, vem tror du vinner en boxningsmatch mellan en pajas och en clown?
    Och DU får min första medhållandeskål (också med julmust):

• EnAnonumius
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 20:14:02 följande:
    Så ska det låta, man är oense men sen höjs glasen och man blir sams Att försöka hitta rasism tex skapar bara osämja. Varför är en del så besatta av rasism nu för tiden?
    Tack..  Glad

Det är en bra fråga.. En mycket bra fråga...
    Det enda jag vet är att jag är trött på de ÄKTA rasisterna (oavsett hudfärg och "etniskt bakgrund") och svenska pk-folket som hoppar på allt och alla och anklagar dem för att var rasister bara för att man säger "det är ju trevligt om den utländska läkaren kan göra sig förstådd på svenska"..

• EnAnonumius
    Knyttan skrev 2012-11-20 20:20:19 följande:
    Vi har en LAG i Sverige som förbjuder hets mot folkgrupp. Vet inte om det är en nyhet för dig? Du får gärna uttrycka dina egna åsikter, varsågod, så länge de inte är HATISKA eller vända mot en specifik grupp. Det innebär att du gärna får säga att du inte tycker om Sveriges invandringspolitik till exempel.
    "Vi har en LAG i Sverige som förbjuder hets mot folkgrupp. Vet inte om det är en nyhet för dig?"
    Lägg ned ditt besserwisser attityd. Det är i andra inlägget du har detta när du svara mig.

Och Nej det är knappast någon nyhet att det finns en HMF-lag. Vad bygger du den direkta lögnen på som du ställer i en from av fråga? Notera att jag frågade vad du bygger lögnen på.

Och DU har knappast något stöd att förklara för mig vad rasism är om du läser vad som står i stället för att läsa mellan raderna och lägga in dina EGNA vädringar om vad DU tror det står.

"Du får gärna uttrycka dina egna åsikter, varsågod, så länge de inte är HATISKA eller vända mot en specifik grupp. Det innebär att du gärna får säga att du inte tycker om Sveriges invandringspolitik till exempel."

Jasså.. Om du förnekar att det finns gott om folk som anklagar folk för att var rasister för att det kritiserar integrationspolitiken i Sverige så får det stå för dig. Dock så fråntar det inte sanningen att det är verklighet för många att det är så.
    Jag har aldrig ansett att det är okey att vara hatisk emot någon annan grupp. Vad bygger du den lögnen på? Observera att jag frågar dig vad du bygger den lögnen på.

Däremot har jag sagt vid ett par tillfällen att rasism förekommer inom alla folkslag oavsett "etnisk bakgrund".  Det finns gott om rasister bland invandrare med.

Resten av ditt inlägg saknar intresse att läsa då man blivit anklagad för något man aldrig sagt eller insinuera.

• EnAnonumius
    Gramma skrev 2012-11-20 20:33:51 följande:

Det är nog ingen som skulle anklaga dig för att vara rasist om du skulle säga som ovan. Men du kanske gillar att anklaga andra för att andra ska anklaga dig för att vara rasist? Eller vad grundar du den tanken i?
    Jasså INTE detta? Men vad bra då vet du ju mer om mina erfarenheter än vad jag själv gör . 

Grattis du har precis diskvalificerat dig själv över att vara trovärdig och seriös i det du sysslar med här i mina ögon helt och hållet.
    När du tar till sådan här riktiga extrema lågvatten märken och klampar in och säger "ingen skulle anklaga dig för "det" eller "det"  bara för att du "säger si eller så". 

Med vilken rätt har du att sitta och förneka mina egna erfarenheter som jag har, baserat på min långa tid som nätdebattör på olika forum under12års tid?

Jag har sett många bli anklagade för att vara rasister bara för att de tycker det är snett med integrationspolitiken och anser att det skall vara krav på att man kan svenska. Men men enligt DIG så är det ju för att jag gillar att anklaga andra för att anklaga mig för att vara rasist. 

Så när argumenten tryter så skall du ta till med att sitta och hoppa på mig som person bakom datorn enbart i stället för att bemöta innehållet i mitt inlägg som var helt och hållet skrivet på en allmän basis i formuleringarna ändå.

Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!