Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
"Ned med rasismen och fördomar" ja det låter ju fint och vackert. Inget jag förnekar.
Det som är fel är att skriva "invandrare" och "rasister". Det stämmer knappast med verkligheten..
Rasism är något som förekommer i alla folkslag och att sitta och förneka detta så sitter man och har ögonbindel på sig.
Skall man stävja rasism så skall det gälla för alla oavsett vilken etisk bakgrund rasisten har. Att vara invandrar är inte någon person som "måste" vara "icke rasist" per se.
Om man vill bli av med "alla fördomar" så skall man fan inte ta på sig ögonbindeln och bara hoppa på svenskarna. Invandrare har minst lika mycket fördomar om Svenskar och om andra folkslag och rasismen kan flöda minst lika mycket inom olika invandra grupper.
Jag hatar denna debatt som förs som spräcker upp folket i "vi" och "dom" läger som många antirasister sysslar med. Noter att jag skrev "många" och INTE "alla",så kom inte dragandes om att jag "drar alla över en kam".
Jag tycker själv det är fel med fördomar och rasism.
Det jag också tycker är fel är att minsta lilla negativa man säger om en invandrare och/eller integrationspolitiken i Sverige så kommer en jävla pk-mobb och hoppar på folk på direkten och anklagar en för att vara "SD-sympatisör", "rasist", "fördomsfull".
Skall man stävja rasismen och fördomar så är det bara extremt idiotiskt att använda sig av just "fördomar" och "guilt by association" ("skuld via samröre"), som bekämpningsmedel.