Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Sarakechi skrev 2012-11-21 00:50:57 följande:
    Orka spamma sönder sin egen tråd..

Och rasismen gäller väl som vanligt svenskar som råkat uttrycka sig lite "ledsamt" om invandringen, och så kommer PKeliten med det hjärndöda snacket om rasism direkt.. Äckligt att TS delar in folk i "raser"..

Det är bara folk som tjatar om rasism som själva delar in i raser, jag trodde att rastänket var utdött..

Så nu ska TS leka hjälte OCH STOPPA RASISMEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

Pözz å kjam!        
    HEeeeeeeeeeeeeeeeeeere he comes to save the dayyyyyyyyyyyyy!

">

"Here I come to save the day!"
    That means that Mighty Mouse is on the way.
    Yessir when there is a wrong to right
    Mighty Mouse will join the fight
    On the sea or on the land
    He gets the situation well in hand
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby

Rasism för mig är att nedvärdera en person pga dess ras eller ursprungstillhörighet.

Att PRATA om politik, ras, religion etc är inte ett dugg rasistiskt enligt mig.

• Jellybeanbaby
    Gramma skrev 2012-11-21 10:16:56 följande:
    Men det finns ju bara en ras dvs människoarten. Det pratade vi ju om igår kväll, inte sant?

FAST DET ÄR JU FEL. Jag har aldrig gått med på den tesen!
  • Jellybeanbaby
    Gramma skrev 2012-11-21 10:30:06 följande:
    Men så är det. Om du inte vill se sanningen så är det upp till dig, jag kan inte tvinga dig, men jag kan säga som det är till dig. Se tillbaka i tråden så finner du svaren där igen.
    Men kära vän, så är det INTE! Sök lite själv efter information som finns!

OCH! Att säga att det per definition finns raser innebär inte att man är rasist!
  • Jellybeanbaby

Jag orkar inte diskutera med ... folk som TS av olika anledningar som jag inte vågar nämna av rädsla för att bli avstängd, så jag lämnar tråden nu.

• Jellybeanbaby
    oOOo oOOo skrev 2012-11-21 11:44:19 följande:
    det är lite don quijote och väderkvarnarna över denna tråden.
    ...lite?... ehh, ja...
  • Jellybeanbaby
    johanna5678 skrev 2012-11-21 11:40:16 följande:

Gå in på youtube och sök på "valstugeskandalen"  och vänta till moderaten filmas med dold kamera! Jimmie Åkesson känns som en fjärt i rymden i jämförelse
    "Det gick inte att hitta några videoresultat för valstugeskandalen"  / Youtube

Att SD- eller M-politiker saknar några hästar i stallet betyder inte att alla som håller med om deras partiprogram saknar hästar i stallet. För mig är SD för extrema. Men M en mardröm som försöker bli någon sorts nya sossarna. Miljöpartiet har skämt ut sig totalt, kommer aldrig rösta på dem igen. Vad finns det då kvar?
  • Jellybeanbaby
    bonaqua2012 skrev 2012-11-21 12:50:53 följande:
    jag är inte rasist, men kommer de till vårt land och drar med sig sin kultur och sina synpunkter på vad de tycker att Sverige skall erbjuda, som bönutrop och annat skit, ingen nationalsång på skolavslutningar, ingen kyrka heller,  så blir man arg.

för åker vi till deras land är de VÄLDIGT stränga med regler och vi har inte ett skit att säga till om!

sköter de sig och accepterar reglerna som vi alla andra gör, så är alla välkomna hit.

rätt logiskt? eller?
    Jättelogiskt.
    Åker svenskar till ett arabland får de inte dricka alkohol. Osv.

Lika för lika!
  • Jellybeanbaby
    bonaqua2012 skrev 2012-11-21 13:10:55 följande:
    ja inte på tal om klädsel, täcka sina axlar och hår för att gå in och kolla på en kyrka.

det är helt sjukt tycker jag bara att många får rätt att ändra reglerna i Sverige utan någon säger till.

för det är så löjligt, så fort någon säger EMOT en invandrare då blir man rasist, så enkelt är det i dagens läge att bli klassat som rasist.

De ber om något, vi säger nej, RASIST!

Jag har vänner som är utlänningar och de är jätte bra människor, även de tycker det är förjävligt att många kommer hit, de vet att landet är fritt och då passar på att ta med sitt skit.

och kollar man på listan med flest kriminella, så ja, tyvärr invandrare.

men jag klassas säkert för rasist för jag skriver detta, well, då får jag väl vara det? jag måste väl få säga vad fan jag tycker, för ja, Sverige är väl ett fritt land?

Fast ja, tyvärr är många svenskar mesar! och jag är väl en själv, då jag tyvärr vågar inte yttra mig i real, för jag är faktiskt rätt att bli misshandlad eller något, och jag är nog inte ensam om att hålla tyst för man är rädd för dessa människor som mer än gärna hotar och bråkar med en över ingenting.

Samma här. Känner massor av greker, spanjorer, sydamerikaner... det är många som INTE är glada över hur de nya invandrarna suger ut det här landet. Men det är ju i mångt och mycket Reinfeldts fel. Man KAN bara inte säga "Varsågod, nya medborgare! Här har du upp till 18 års retroaktivt barnbidrag och glöm inte bort ditt månatliga socbidrag och bostadsbidrag och ditten och datten!"

Och så säger man att det är dessa människor som ska betala in skatten som ska betala våra pensioner. Vilket är totalt skrattretande, med tanke på att bara i förra veckan var det en artikel i DN om att SFI-lärarna har ett OMÖJLIGT arbete med att lära analfabeter från Somalia någonting ALLS eftersom de inte ens förstår sig på symboler.

Jag blir så arg på sånt. Vår regering har f*ckat oss rejält.

• Jellybeanbaby

PS om någon känner sig "krängt" av nåt jag skrev ovan så ber jag om ursäkt. Insåg precis att ett sånt inlägg nog inte passar sig i denna tråd.....

• Jellybeanbaby

Zlatan är kanon, så ock Timbuktu, men Laleh har inte varit poppis på tio år och Nyako gillar jag inte.

• Jellybeanbaby
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 11:43:28 följande:
    Och jag hoppas att de flesta känner något slags hat gentemot rasister, konstigt vore väl annat?

Problemet med diskussionerna här är att nivån är så låg att man måste börja med att definiera ord innan man ens kan gå vidare.

Någon säger "jag gillar inte rasister" och genast kommer svaren "ALLA SOM RÖSTAR PÅ SD ÄR INTE RASISTER!"

Ok? 
    Varför i hela friden ska man hata för? MÅSTE man hata enligt dig? snackar vi diktatur.

Jag håller med EnAnonumius på en hel del punkter.

Det är väl inte förvånande för NÅGON att Sverige är det MEST politiskt korrekta landet i världen? NÅNTING måste vi väl vara bäst på, eller hur? (Herregud så många förnumstiga tomtar och skogsmullar och batikhäxor det finns i detta land.)

Diskussionen må vara låg här på FL men åtminstone är taket halvhögt. På Flashback skjuts man ner OMEDELBART om man inte har fog och källa bakom sina påståenden.
  • Jellybeanbaby
    Toboas skrev 2012-11-23 12:29:12 följande:
    Så ditt påstående att vi är det mest politiskt korrekta landet i världen är något vi ska acceptera eftersom taket bör vara halvhögt och inte skjuta ner det bara för att det saknas källor?
    Solig Precis! Du har fattat galoppen! Har du många hästar i stallet? Skrattande
  • Jellybeanbaby
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 12:38:44 följande:
    Och när skrev jag att man måste hata?

Vad är en batikhäxa? 
    EXAKT HÄR! :::::::
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 11:43:28 följande:
    Och jag hoppas att de flesta känner något slags hat gentemot rasister, konstigt vore väl annat?
    En batikhäxa : http://sv.metapedia.org/w/Batikh%C3%A4xa

politisk term som med en sarkastisk underton beskriver en person med oftast politiskt korrektauttalanden och beteenden. Jobbar inte sällan inom den statliga eller kommunala sektorn. Personen är fiktiv och existerar alltså inte i egentlig mening, utan är snarare att betrakta som visualisering av särskilda karaktärsdrag. Ingen kan med säkerhet beskriva exakt vad en batikhäxa är, men det förekommer vissa försök till definition:

"En ”Batikhäxa” kan jobba som socionom, förskollärare, på kommunens socialkontor eller kulturarbetare. Hon ser alla problem som socioekonomiska, individen har aldrig något eget ansvar utan om man kommer snett i samhället så är det alltid någon annans fel och orsak till det. Batikhäxan bor under fin adress men vurmar för förorten. Hon vill vara generös, med andras pengar. Batikhäxan använder gärna ”rasistkortet” när man inte har samma åsikter".

1. Kvinna.2. Minst 40 år gammal.3. Struntar i sitt utseende.4. Extremt politiskt korrekta åsikter inom ämnena Feminism och Integration.5. "Ångvält" och allmänt gapig i politiska debatter, oförsonlig om åsikten inte är på invandrare, låginkomsttagare och kvinnors sida. Uppfattas i diskussioner som "elefant i växthus".6. Dålig/ingen koll på hur system och verklighet fungerar eftersom hon mentalt lever kvar i 60- och 70-talet. Tänker ofta med hjärtat hellre än hjärnan.7. Har haft en trygg och problemfri uppväxt, men tror sig ha haft det väldigt svårt.8. Adressen ska vara i fina välbärgade kvarter, men hjärtat ska finnas i förorten.9. Svag för dikter, syslöjd, teater och skulpturer i ekologisk lera föreställande kvinnors underliv.10. Omedveten om att hon är en Batikhäxa.
  • Jellybeanbaby
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 12:41:46 följande:
    Alltså ibland blir jag nästan lite skadeglad när jag läser kommentarerna.
    Alltså ibland blir jag nästan lite skadeglad när jag läser dina inlägg.
  • Jellybeanbaby

:facepalm:

• Jellybeanbaby
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 13:07:09 följande:
    Oook.

Detta känns kul och konstruktivt! 
    Ja men det går ju inte att skämta på din bekostnad! Du fattar ju inte ens när jag driver med dig.
  • Jellybeanbaby

Lol hur går det, Gramma? Var inne på FB en sväng och fick se att de utdelade lite pisk åt er SSU:are för att ni bara valde att stanna kvar och "fajtas" på sajter där ni inte får så mycket mothugg...
    Vidare läste jag att "fajten" var avblåst...

Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!