bonaqua2012 skrev 2012-11-21 13:10:55 följande:
ja inte på tal om klädsel, täcka sina axlar och hår för att gå in och kolla på en kyrka.
det är helt sjukt tycker jag bara att många får rätt att ändra reglerna i Sverige utan någon säger till.
för det är så löjligt, så fort någon säger EMOT en invandrare då blir man rasist, så enkelt är det i dagens läge att bli klassat som rasist.
De ber om något, vi säger nej, RASIST!
Jag har vänner som är utlänningar och de är jätte bra människor, även de tycker det är förjävligt att många kommer hit, de vet att landet är fritt och då passar på att ta med sitt skit.
och kollar man på listan med flest kriminella, så ja, tyvärr invandrare.
men jag klassas säkert för rasist för jag skriver detta, well, då får jag väl vara det? jag måste väl få säga vad fan jag tycker, för ja, Sverige är väl ett fritt land?
Fast ja, tyvärr är många svenskar mesar! och jag är väl en själv, då jag tyvärr vågar inte yttra mig i real, för jag är faktiskt rätt att bli misshandlad eller något, och jag är nog inte ensam om att hålla tyst för man är rädd för dessa människor som mer än gärna hotar och bråkar med en över ingenting.
Samma här. Känner massor av greker, spanjorer, sydamerikaner... det är många som INTE är glada över hur de nya invandrarna suger ut det här landet. Men det är ju i mångt och mycket Reinfeldts fel. Man KAN bara inte säga "Varsågod, nya medborgare! Här har du upp till 18 års retroaktivt barnbidrag och glöm inte bort ditt månatliga socbidrag och bostadsbidrag och ditten och datten!"
Och så säger man att det är dessa människor som ska betala in skatten som ska betala våra pensioner. Vilket är totalt skrattretande, med tanke på att bara i förra veckan var det en artikel i DN om att SFI-lärarna har ett OMÖJLIGT arbete med att lära analfabeter från Somalia någonting ALLS eftersom de inte ens förstår sig på symboler.
Jag blir så arg på sånt. Vår regering har f*ckat oss rejält.