Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Jag undrar om man får vara politiskt inkorrekt för TS?

Vidare undrar jag - om man slår upp "Bror Duktig" i en ordbok - kommer man få se en bild på TS då?

Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby
    loki skrev 2012-11-20 17:55:51 följande:
    Jag ser fram emot din "nätfight" på flashback där du faktiskt kommer bli bemött och inte bara skapar en tråd där du hånar dom som inte kan skriva.
    Det fria ordet existerar inte på familjeliv.

Nu tror jag att jag blev lite kär i dig faktiskt.
  • Jellybeanbaby
    Persona skrev 2012-11-20 17:44:55 följande:

Trist attityd. Vad ska man slå upp för ord för att få en bild på dig?
    Man slår upp "Pippi Långstrump".

För en bild av dig slår man upp "Viktigpetter".
  • Jellybeanbaby
    EnAnonumius skrev 2012-11-20 18:42:05 följande:
    Du var Rödhårig och fräknig och går din egna väg. Då gissade jag rätt om dig... Flört
    Grattis! *high five*
  • Jellybeanbaby

Jag tycker renodlad rasism är det osexigaste och fulaste som finns. Folk som ser ner på andra pga hudfärg går fett bort.
    Politiskt inkorrekt humor/ironi/satir och allmänt satir över de som bestämmer, och över VAD de bestämmer, tycker jag är lika användbart som ryggrad och frisk luft för oss alla.

Man ska komma ihåg att människan ALLTID har häcklat överheten. Sen tidernas begynnelse.
    Om vi nu har en regering som tagit in fler flyktingar än någonsin tidigare, så är det klart att detta kommer att häcklas. Speciellt med tanke på att det är vårt "högraste" av riksdagspartier som sitter och bestämmer.

• Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-11-20 19:21:07 följande:
    Man blir inte "tvingad till tystnad" bara för att ens åsikt inte får stå oemotsagd. Bit gärna "hårt i arslet" inom spelets regler (att respektera forumreglerna och god diskussionsetikett osv) men räkna då med att bli rätt hårt biten själv.

Jag är så trött på folk som ropar att de är utsatta för åsiktsförtryck och censur så fort inte alla tycker likadant som dem!
    Äh lägg av. EnAnonumius har helt rätt.
  • Jellybeanbaby

Tack till EnAnonumius för julmustskålen! SkålSolig

Sen vill jag bara säga till alla att här på FL sitter folk gärna på sina höga PK-hästar.
    PK står för politisk korrekthet, något som florerar här på FL,
    OCH
    DET ÄR HELT OKEJ för mig.

Är det en riktig debattmiljö ni vill ha, där ni kommer att få höra både PK och ICKE-PK-sidan, så kan jag rekommendera Flashback.

Med vänliga hälsningar!

• Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-11-20 20:40:37 följande:
    Men alltså VAD i innebörden "negerungar" eller "rasförrädare" skulle man kunna skriva vänligare?
    "Jag tycker det är fel att du som vit kvinna har barn med en svart man"? "Jag tycker att dina barn är mindre värda bara för att deras pappa inte har samma hudfärg som jag"? Det är ju fortfarande en rasistisk kommentar. Det är inte ok. Man får så klart tycka och tänka vad man vill, men bara för det har man inte rätt att säga det rakt ut om det är kränkande. Bara för att man tycker att en person är för j**la ful har man ju inte rätt att säga det rakt ut till den personen? Även om man tänker det...
    Helt ärligt, om någon skriver så där så borde de få ett dygns avstängning från FL. Jag har blivit avstängd för BRA mycket mindre än nåt sånt där...

Så - där håller jag med dig (även om du är rätt gapig emellanåt...)

FL har en stor regelbok och jag TROR nog att de följer den väldigt noggrant, så den här tråden saknar egentligen existensberättigande...
  • Jellybeanbaby
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 21:11:42 följande:
    Vi är 26 distrikt från SSU som kommer trycka på denna dagen. Vi är 11 000 medlemmar + ALLA som kommer ta till sig detta. Vi har fått bra respons i samhället, tack vare flashback hatet så har vi fått gratis reklam.
    Vilket Flashback-hat? Vad har jag missat?
    *FB-medlem*
  • Jellybeanbaby
    polisman skrev 2012-11-20 20:49:21 följande:
    Tyvärr kommer detta bara få motsatt effekt
    Lite så jag känner också...
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!