Kurdiska killar så mycket snyggare än svenska nörd killar!
Ok så det är rätt så ovanligt då? Finns det inga tjejer på familjeliv som kan svara på det?
Ok så det är rätt så ovanligt då? Finns det inga tjejer på familjeliv som kan svara på det?
Varför man inte skulle kunna göra det? Tja, om man har föräldrar som är stränga med heder så är det nog inte så populärt. Det finns onekligen en hel del fall av kvinnor som blivit dödade för att de försökt leva västerländskt. Jag läste nyligen boken om Pela, och det är helt sjukt att sånt ens existerar nuförtiden.
Vet dina föräldrar och släkt att du dejtar svenska killar? Vad tycker de i så fall om det?
kul att det äntligen fanns en tjej som kunde svara på frågan.
är det många tjejer som dejtar svenska killar vet du fler kurd tjejer som gör det?
ok vilken del av Kurdistan kommer du och de andra tjejer som dejtar svenskar? kommer du eller det kanske du redan gör lära din dotter kurdiska?
ok kan du se vems drag dottern fått eller det kanske är för tidigt att säga?
hur är ditt utseende är det glänsande tjockt svart hår o mörka ögon?
Brukar du dansa kurdisk dans i vardagsrummet,sovrummet med din kille?
Ok är det sorani du talar eller gorani är är det samma språk?
skulle du säga att de flesta kurdiska tjejerna som bor i Sverige är öppna för att träffa Svenska killar? även kvinnor i 30-40 års åldern?
Hederskultur är väldigt stark bland kurder, bara att kolla på hedersmorden i Sverige och se vilken grupp som är vanligast.
Araber är definitivt inte "moderna" och är också väldigt stränga, man faktum kvarstår att kurder är värre generellt när det gäller heder.
Beror mycket vilken del av kurdistan man kommer från, utan, irak, Turkiet, syrien... finns de som är mer "moderna". Känner flera familjer. Men sen finns det mycket heder också precis som du skriver.
ok talar din mor svenska utan brytning? var det mycket som var nytt för henne här i Sverige? jag får tacka så mycket att du tog dig tid att svara på mina frågor har inte några fler frågor idag.
Det finns "moderna" ur alla etniciteter, självklart. Jag syftade generellt.
Dessutom oavsett om man kommer från Irak eller Turkiet så är det fortfarande kurder, samma etnicitet, även om det kan skilja sig.